fredag 7 september 2012 - Chicago, Illinois, USA

Sista kvällen vi checkar in på motell vi ligger på Motll 6 och samanfattar vår resa, som varit en av dom bästa.vi ska åka ut och äta en bit mat.Imorgon blir en heldag i Chicago vi ska titta på Biograph Theatre där Dillinge blev skjuten 22juli 1934.Kenneth längtar lite efter svalkan

tisdag 4 september 2012 - Milwaukee, Wisconsin, USA

Som ni ser på korten har vi besökt Harley Davidson museet idag,det tog 3 timmar.Vi fortsatte till Anamosa Iowa tog in på Motell 8. Imorgon fortsätter vi Lincoln hwy mot Illinois och Bishop Hill. PS min telefon har "ingen tjänst" vet inte vad jag gjort för jag kunde ringa när vi var i

söndag 2 september 2012 - Minnesota Lake, Minnesota, USA

Som ni ser har vi besökt monumentet där Boddy Holly,JP Richardsson & Richard Valance störtade 3/2-59.Vi besökte Ball Room museet det var mycket interessant.Allt har gått bra hit in tills och vädret är toppen.Vi hade 10 minuter regn i Wyoming häromdagen.

iowa
fredag 31 augusti 2012 - Iowa Falls, Iowa, USA

Hej igen Nu är vi i Iowa, här är lika varmt som innan ca 24-35 grader det högsta vi har haft är 100 Farenheit = 37 C Tur man har airconditioner i bil och hotell.Igår var vi i huset där Jesse James blev skjuten av sin kusin.Idag har vi följt Bonny & Clyde på deras flyckt tills dom blev

onsdag 29 augusti 2012 - Nebraska City, Nebraska, USA

Jag var på JC Penny en stor galleia och köpte mig en Nicole handväska och lite kläder.Vi har även varit i Gothenburg döpt av svenskar som emigrerade till Nebraska.Vi var och kollade där de båda pojkarna 15 och 12 år blev skjutna av indianer.Dom satt båda på en häst och pilen gick genom

måndag 27 augusti 2012 - North Platte, Nebraska, USA

På morgonen Söndag 26/8 var vi inne i Cheienne vd 8-tiden och gick igenom den foltomma gamla staden för att titta på Union Pacific tågstation.Vädret är fantastiskt här på 2000 m höjd.Jag har köpt en jacka i en HD butik,detta är en riktig HD stad.Vi följde Lincoln hwy österut genom

söndag 26 augusti 2012 - Cheyenne, Wyoming, USA

idag är det Lördag 25/8 här och vi har tagit in på Super 8 motell. Vi har fortsatt följa oregon trail Kenneth blev glad när vi hittade traildelaren mot Carlifonien & Oregon (se bilden) Vi har varit i USA:s minsta stad den har varit större men nu bara 1 invånare.Vi är nu i Cheyenne och

torsdag 23 augusti 2012 - Chicago, Illinois, USA

Vi är nu på Hotell Little America som ligger i Wyoming Har inte skrivit tidigare pga internet problem.När vi kom till Chicago var klockan 11:45.Resan hit har gått jättefint med stolar med benutrymme.Vi gick mycket i Chicago reten av dagen.Vi åker med tåget Tisdag kl 14:00 tog taxi till Union

sista dagarna
tisdag 3 januari 2012 - Los Angeles, Kalifornien, USA

27/1-12 Idag har vi jagat lite interesanta platser. Först var vi på Farmest Market och åt frukost, vi gick där 1 1/2 timma Kenneth hittade en kul affär med 50-tals prylar.Sen till Brentwood till Marylyn Monroes hus där hon bodde när hon dog,huset där JO Simson dödade sin exfru Nicole &

Resa i Carlifonien
fredag 30 december 2011 - Bakersfield, Kalifornien, USA

Hej! Vi är nu i Bakersfield och bor på ett flott hotell.Vi har varit och ätit en 3-rättersmeny.i Förrgår bodde vi på motell i Lake Havasu där vattnet knappt rann så jag fick sammla upp det i en ishink och värma i micron för att kunna tvätta oss.Det skiftar på livets stig. Igår och

USA Augusti 2012

USA Augusti 2012

20 augusti 2012 - 9 september 2012

Från Arland till Chicago tåg till Salt Lake City Hyrbil i Salt Lake City till Wyoming - Nebraska Vidare ner till Kansas City,Missouri,Iowa,Minnesota,Wisconsin-Chigaco flyg hem.

Hawaii Califonien

Hawaii Califonien

19 december 2011 - 6 januari 2012

Nu har vi rest i 29 timmar från Hotell i Göteborg till hotell på Hawaii Vädret är lite mulet men varmt.Hotellet heter Outrigger och är mycket fint med balkong ligger centralt på Waikki Beach utanför Honolulu. Nu är det 20/12 och vi fixade oss, åt en frukostbuffe,sedan åkte vi en Trolley till ett jätteköpcentra ALA MONANA CENTER och där gjorde vi av med lite pengar på kläder.Allt är jättebra med oss.ca 26 grader.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ingrid uppdaterar sin resa