There was an aeroplane and now Im jetlagged
måndag 27 februari 2012 - Lindesberg, Örebro län, Sverige

Jag är inte död. Faktum är att jag sitter i köket i Lindesberg och äter tacos och bygger webbsidor medan jag lyssnar på Disneylåtar. Inte ett skämt alltså. Hade så fruktansvärt tråkigt i Thailand och höll på att svettas sönder av värmen så jag tog flyget hem och lämnade Alex och

Waterfall - On the Road Day!
söndag 19 februari 2012 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Igår regnade det ganska mycket. Och idag regnar det ännu mer och även i sidled så att balkongen, där man måste sitta för att ha bra internetuppkoppling, funkar mer som dusch än som kontor vilket gör att mina studier får göras lite halvdant från sängen. Men i förrgår sken solen och

Koh Samui och mat!
onsdag 15 februari 2012 - Ko Samui, Surat Thani, Thailand

Vet inte riktigt vad jag ska ge er för uppdatering. Allt är upp och ner men samtidigt så underbart. Jag älskar att vara jag här – om ni förstår vad jag menar? Jag har kommit till rätta vid dessa breddgrader, hittat något jag vill hålla kvar vid. Men det finns väl en mening med allt i

Back to Civilisation - Koh Tao
fredag 10 februari 2012 - Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Hamnade i ingenstans och bland lyx- och fejkturism. Fick i alla fall åka rutschkana nerför en klippa och sätta på mig ett snorkelset för första gången. Men nu är vi räddade och tillbaka i civilisationen och det riktiga livet. Eller ja, så livligt och nationellt som nu Koh Tao kan bli. Nu

Sjukdom och tabblista
söndag 5 februari 2012 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Man ska inte säga högt att man klarat sig hittills då Alex legat sjuk lite fram och tillbaka ända sedan vi kom till Koh Chang. För nu ligger jag här – visserligen bättre än jag var igår men ändå – och fördriver tiden sängliggandes tillsammans med Edward Cullen, Simba och Once Upon

Still in Koh Chang!
tisdag 31 januari 2012 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Förlåt mamma och pappa. För jag vet att ni aldrig skulle låtit mig hyra en egen moppe på denna ö om ni sett hur det är. Men det är ingenting att oroa sig för! Jag hade ju en vodoo-nyckelring som skyddade mig de två gångerna jag egentligen garanterat borde ha kraschat! Men vad är livet

Thaii Thaii!
fredag 27 januari 2012 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Hur vi har det? Jag luktar gatuköks-thai-nudlar, har dansat på stranden hela natten, badat i månskenet och imorgon bär det iväg på äventyr med moppe. Sämre kunde man ju definitivt ha det. Nu ska jag duscha av mig all sand och lägga mig tillrätta i vårt nya veckohem som vi äntligen

Bad Sides of Bangkok - Koh Chang, Lonely Beach
måndag 23 januari 2012 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

När man pluggar på distans från ett land som Thailand så kan man inte ha bråttom. Så under tiden som videointroduktionen till kursen webbdesign laddar (den är ca 6 min lång, har laddat i 40 min och har hunnit halvvägs…) så kan jag väl lika gärna uppdatera lite om våra senaste

We made it!
fredag 20 januari 2012 - Bangkok, Thailand

Ja, vi är framme. Vi lever. Trots Bangkoks avgaser, kaos och tuk tuk-trafik (mopeder ingår väl där antar jag). Jag längtar till hav och strand – eller vi längtar. Men på söndag drar vi vidare till Koh Chang vilket ska bli helt underbart. Alex ligger och tar sin första powernap någonsin.

Sydostasien Part I

Sydostasien Part I

22 oktober 2013 - 1 mars 2014

Thailand, Kambodja och Filippinerna står på listan. Kan ju inte bli annat än awesome!

Thailand

Thailand

18 januari 2012 - 27 februari 2012

Som distansstudent ville jag førena nytta med mitt størsta intresse - resa.

Au Pair på Irland

Au Pair på Irland

29 januari 2011 - 26 mars 2011

I januari tog jag mitt pick och pack och åkte till Irland för att jobba som au pair. Det blev två månader fyllda av upplevelser och nya erfarenheter. Och även om jag fick avbryta mina vistelse så är det en resa jag aldrig kommer att ångra. Jag dokumenterade resan via en blogg: http://jenniemeetsireland.blogg.se/

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jennie uppdaterar sin resa