Semester med familjen
fredag 2 april 2010 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

Nu har the big familia, 12 pax from Sweden varit här i två veckor. Det var bleka förväntansfulla ansikten vi stod och inväntade med en stor gul och blå skylt tidigt på morgonen på Bangkoks flygplats. Det var så underbart att se dom komma gående emot oss efter nästan fem månader ifrån

Bali
torsdag 25 februari 2010 - Bali, Indonesien

Hej nu var det väldigt länge sedan vi skrev. Vi avslutade sista veckan på Nya Zeeland med att ta det väldigt lugnt utmed ”solkusten” på den norra ön, vi solade och badade mest. Efter 5 veckor på Nya Zeeland är vi jätte nöjda och har sparat många fina minnen och med ringar på våra

Hej på er alla !
tisdag 9 februari 2010 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej på er alla där hemma! Hoppas ni inte är allt för deppiga och trötta på snökaos och minusgrader! Hoppas våra äventyr smittar av sig och gör er lika glada som oss. Vi har det jätte bra och har hur kul som hellst. Sen vi skrev sist har vi...gjort en vandring på fyra timmar i Abel

Ett kort inlägg
söndag 24 januari 2010 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Här kommer förhoppningsvis ett litet urval på våra bilder från NZ. Här kan ni se snabba och korta uppdateringar på vad vi gör för er som inte har facebook: http://twitter.com/jonathandahlbak Puss och Kram

NZ ett riktigt aventyrs land!!
torsdag 21 januari 2010 - Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland

Hej hej!! Nu har vi varit i detta underbara land i mer an en vecka och vi alskar det verkligen!! Naturen ar sa underbart vacker sa det gar inte beskriva, ska bli kul att visa er bilderna nar vi kommer hem. Det fungerar bra med att kora och bo i var lilla bil. Vagarna har gar verkligen som en

Kort hälsning ifrån NZ!
fredag 15 januari 2010 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Hej hej! Ville bara skriva en snabbis att vi har det jätte bra här i Nya Zeeland. Vi bor i vår campingbil nu och det går jätte bra och är är jättemysigt men KALLT :) Sista veckan i Aussie hade vi ca +40 medans här är det absolut max 20 i solen. På nätterna kan det krypa ner till runt

Melbourne
söndag 10 januari 2010 - Melbourne, Victoria, Australien

Hej hej! Vi har nu spenderat en jätte härlig vecka i Melbourne. Vi gillar staden väldigt mycket och känner oss lite hemma, påminner om Göteborg. Vi bor på ett hostel som heter Habitat HQ ett lite nyare ställe så det har varit en väldig skillnad mot de hostel vi bott på innan. Mycket

GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!
fredag 1 januari 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Hej hej! Märkte precis att dagbokinlägget vi skrev igår är borta så vi får visst skriva om, störande!:) I mellandagarna så har vi mest gått gått och gått för att få se så mycket som möjligt av Sydney som är en väldigt stor stad. Vi har inte haft så tur med vädret, det har

God jul kära vänner och familj!
fredag 25 december 2009 - Sydney, New South Wales, Australien

Då har den stora dagen Julafton passerat. Och så klart är det lite extra jobbigt att vara hemifrån en sådan här dag. Men tack vare trevligt sällskap, Svenska kyrkan och Ikea så blev det en riktigt mysig och bra dag ändå. På förmiddagen tog vi tåget ut till Ikea för att inhandla lite

Lugna dagar i Byron Bay
fredag 18 december 2009 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hej allihopa mitt i julstressen! Sitter just nu och lyssnar på Äntligen Morgon på mixmegapol via webben och skriver. Det rapporteras om snökaos och trafikolyckor, samma visa varje år. Men vi hoppas att det blir en vit jul hemma. Vi har nu varit i Byron bay i 8 nätter och har trivts jätte

174 dagar

174 dagar

28 oktober 2009 - 19 april 2010

Vår efterlängtade resa till Aussi där vi ska hälsa på vänner vi mött på vår förra resa och uppleva landet. Nya Zeeland där vi ska bila oss runt i 5 veckor och uppleva dess natur. Indonesien, Malaysia och Thailand där ska vi ta det lugnt men självklart också uppleva nya äventyr !

Thailand, Vietnam & Kambodja

Thailand, Vietnam & Kambodja

4 november 2007 - 26 januari 2008

Nu ska vi till Thailand, Vietnam och Kambodja.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonathan uppdaterar sin resa