Bilder i från Surfers paradise.
fredag 11 december 2009 - Byron Bay, New South Wales, Australien

Hej hej! Nu ska vi precis börja göra i ordning oss inför en utekväll. Tänkte hinna lägga upp lite fler bilder ifrån Surfers paradise först. Vi har tillgång till internet hela tiden nu när vi bor i huset här i Byron bay vilket är jätte skönt! I dag har vi varit på standen som ligger

Surfers Paradise
tisdag 8 december 2009 - Gold Coast, Queensland, Australien

Tjenis! Nu sitter vi på McDonalds i Surfers Paradise och har precis fixat någonstans att bo under Jul och Nyår. Första boendet som vi trodde var klart sket sig så nu hoppas verkligen att detta fungerar. Sist vi skrev var vi i Brisbane, Australiens tredje största stad. En stad som vi

Då var vi i Brisbane
tisdag 1 december 2009 - Brisbane, Queensland, Australien

Hej! Senast vi skrev var vi i Noosa. I söndags åkte vi från Noosa mot Brisbane. på vägen stannade vi på Australia Zoo. Steve (Crocodile Hunter) Irwins. Detta måste vart i särklass den varmaste dagen sedan vi kom till Aussie. Vi gick på zoo från kl 10 - 16 i stekande het sol. Men dagen var

Tillbaka efter segling och jeep korning pa Fraiser Island
fredag 27 november 2009 - Noosa Heads, Queensland, Australien

Hej allihopa! Nu var det lange sedan vi skrev men vi har haft fullt upp med en massa skojjigggaa saker. Seglingen var som vi hade tankt oss, helt underbart lugnt vatten, lite for lugnt for vi kunde bara segla 2 ganger for att det blaste for lite. Snorklade, besokte sjukt fina strander. Vi har nu

Hemma hos Kim & Megan
lördag 14 november 2009 - Townsville, Queensland, Australien

I mandags akte vi fran Cairns ner till Townsville med buss i 6 timmar, resan gick jatte bra tack vare vara ljudbocker. Pa busstationen i Townsville stod Megan och vinkade oss valkomna. Hon hamt oss pa en snabbrast och korde oss hem till dem for att direkt aka tillbaks till jobbet. Gastvanliga som

Tillbaka pa fast land :)
lördag 7 november 2009 - Cairns, Queensland, Australien

YYeess nu ar vi certifierade dykare :) Vi klarade det !! Vi har haft tre underbara dagar ute pa revet. Vadret har vart bra, inte stralande sol hela tiden vilket vart skont. Lite vagar forsta dagen och Elinor spydde mellan dyken (10 min mellan) bara att slanga pa sig utrustningen och ner igen :)

Nu har dykkursen borjat :)
tisdag 3 november 2009 - Cairns, Queensland, Australien

Hej Hej !! Vad har vi att skriva denna gang tro :) Sondagen bestod av enbart slappande vid lagunen i skuggan for i solen ar det verkligen jattte varmt. De varnar for fullt om att Uv-stralningen ar jatte hog har. Sa nu forstar jag (Jonathan ) varfor Elinor packade med solskyddsfaktor 50+. Igar

Framme i Cairns
fredag 30 oktober 2009 - Cairns, Queensland, Australien

Hej hej ! Nu ar vi framme i Cairns, landade 23.00 svensk tid vilket var 08.00 Ausie tid har sa nu har vi vart vakna bra lange. Resan hit som pagick i ca 34 timmar, Tidaholm - Cairns har gatt forvanansvart bra. Maten pa flygen har vart helt okey. Det ENDA som hant ar att knark hunden pa Cairns

Mellan landning i Singapore
torsdag 29 oktober 2009 - Singapore, Singapore

Tankte bara informera alla oroliga att resan mellan London och Singapore gatt bra.12 timmars natt flyg med bra filmer och ordenrtligt med somn. Om ca 40 min lyfter nasta flyg mot Cairns. Vi hor av oss sa fort vi kan och orkar :) Puss och Kram pa er alla !!!! / J & E

Varma dagar pa Koh Chang!
fredag 18 januari 2008 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Hejsan svejsan!! Nu har vi haft ett par riktigt skona dagar har pa Koh Chang. Bara slappat pa dagarna och atit fina middagar pa stranden pa kvallarna. Igar va det 34 grader i skuggan och over 50 i solen..phuu ganska varmt sa det blev nagra timmar i skuggan med en bok. Eftersom att vi var ute och

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Jonathan uppdaterar sin resa