Jag försöker ta till vara på tiden och dagarna så bra jag bara kan. Livet har inga begränsningar, se därför till att inte ångra det du inte gjorde. Gör det istället!
hemstad Strandgatan 6, Ronneby, Blekinge län, Sverige
Senast aktiv - från Strandgatan 6, Ronneby, Blekinge län, Sverige
Jag, plus 46 kilo, har anlant!
onsdag 16 maj 2007 - Strandgatan 6, Ronneby, Blekinge län, Sverige

Ja herregud, jag ar hemma! Hur konstigt kanns inte det da pa en skala ett till tio?! Precis som nar jag reste hemifran kandes det overkligt att jag overhuvudtaget skulle resa till Afrika, likadant kandes det igar, overkligt att jag skulle resa hem. Kanner mig sa likgiltig, blir sa arg pa mig sjalv.

Good Bye Africa!
tisdag 15 maj 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Ja, herregud! Trodde aldrig jag skulle skriva de orden; Good Bye Africa. Jag aker hem idag! Summan av kardemumman, dock inte sa latt att sammanfatta denna tiden. Men 2 manader har gatt, 8,5 vecka. Maste ju saga att tiden har gatt fort, om an inte i borjan dock. Vart ska jag borja?! Som ni flesta

"Jag har ju semesterrr!"
fredag 11 maj 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Hej alla mina vanner, och ovanner (om jag har nagra)! Nu har jag alltsa semester, bor alldeles utmarkt pa Palm Beach Hotel. I min ensamhet dock, men jag ska inte klaga. Lag och mos framfor tv:n igar kvall, efter att ha tagit en ORDENTLIG dusch. Det var skont, med varmvatten dessutom. Har

Fatima has left the building!
onsdag 9 maj 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Jajeman, nu ar Josefine ensam pa faltet igen. Julia akte hem igar kvall, efter att jag och Mr. Dibba lamnat henne pa flygplatsen. Han ar valdigt virrig har jag kommit underfund med, slipper jag att aka bil med honom sa gor jag garna det. Hade hellre suttit bakom ratten sjalv. Men jag overlevde! Och

LaLa & Fatima
söndag 6 maj 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Jajeman, det ar vara nya snygga namn. Jag, Josefine, heter numer LaLa och Julia heter det fashionabla Fatima. Alkali, Dibbas bror, och Abdu, en journalist, tyckte vi behovde Gambiska namn. Alla har har tjatat pa mig om det sen jag kom hit, men jag har snallt bett om att fa behalla mitt Josefine.

Nyheter!
tisdag 1 maj 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Ja, en del nyheter har jag att rapportera. Var nagra dagar sedan jag skrev sist. Jag har ju sallskap som ni alla vet, Julia och antiseptika ar har. Ja, vad har vi gjort och vad har hant dessa dagar? Summa sumarum: - stranden - ute och atit - stranden - Serrekunda - ute och atit - stranden - rattan

Tudelu
lördag 28 april 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Namen, va daliga ni har blivit pa att skriva till mig! Ja, nu har jag alltsa besok fran Svearike, Julia anlande i torsdags natt efter lite forseningar. Jag och Lams akte dit halv tolv, planet skulle landa tio minuter over tolv, men det blev en timme senare. Packade upp alla Julias saker innan vi

Update
torsdag 26 april 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Hoj hoj! Torsdag idag. Ingen sol idag direkt, trakigt for mig! Vaknar som vanligt vaaaldigt tidigt pa mornarna. Speciellt de senaste snart 2 veckorna, da jag knappt sovit nanting. Har sma husdjur namligen, rattor! Valdigt trevliga djur. De ar dock inte inne i mitt hus, da hade inte jag varit dar.

Snabba ryck!
måndag 23 april 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Ja, da blir det ett nytt inlagg redan idag, snabba ryck! Ibland sa ar man effektiv. Jisses, alltsa. Brukar nog tjata om hur lang tid jag har kvar. Men nu ar det bara 3 veckor! Allt kanns sa forvirrande, det gjorde det redan innan jag akte fran Sverige, forstod nog aldrig att jag faktiskt skulle

Tiden gar!
söndag 22 april 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Hej hopp Sverige! Sondag idag, precis kommit fran stranden, som vanligt kan man saga! Har val inte hant nat sadar speciellt sen jag skrev sist. Jo, Tommy och Elisabeth har akt hem, i torsdags. Kunde ju saklart inte lata bli att borja lipa, blodig som jag ar!;) Sa i fredags kande jag mig ensamast

Indien

Indien

13 april 2011 - 27 april 2011

En liten upplevelsetripp bland kryddor, tyger, mat, storstad och strandliv med girlsen Hanna & Jotze

Lapplandet

Lapplandet

23 januari 2007 - 31 januari 2007

Dags för lite riktig vinter!

Hello Africa!

Hello Africa!

16 mars 2007 - 16 maj 2007

Då var det dags att avverka nästa kontinent; Afrika! Har fått ett MFS-stipendie, så nu ska jag till ett U-land för att genomföra lite fältarbete och en uppsats. Ska resa till Gambia för att göra mitt ex-jobb, för att bli gymnasielärare i Historia & Samhällskunskap. Vill ju givetvis försöka se andra delar av Afrika också, eventuellt Sydafrika & Kenya. Får se om jag får besök hemifrån när jag väl är där, så jag får sällskap!

Turklandet

Turklandet

7 juni 2006 - 14 juni 2006

Jepp... Efter en termins hårt pluggande och en sommar full med jobb framför mig, tog jag en avstickare till landet vid östra Medelhavet; TURKIET! Helt allena dessutom, vilket jag definitivt kommer att göra om!! Hamnade dock i en lgh tillsammans med Sonja o Bitte, två fräsiga "tanter"! Blev en fantastisk vecka i ett fantastiskt land... Nästa tripp bär av till Gambia, dock inte förrän våren 07. Så jag får med glatt tålamod vänta några månader till. Sen blir det 2 månader i Gambia, och förhoppningsvis andra delar av Afrika, för att där göra mitt ex-jobb. Blir säkert toppen!

Down Under! Forlangd semester...

Down Under! Forlangd semester...

26 april 2005 - 28 maj 2005

Ja, det blir alltsa en forlangd semester till landet Down Under! Girlsen aker hem till kara Sverige, men jag fortsatter helt allena... Far dock sallskap nar jag val kommer fram!

Semester i paradiset!

Semester i paradiset!

27 januari 2005 - 28 april 2005

Vi är fyra kompisar som åker till Asien i Januari. Vi kommer framförallt att vistas i Thailand men kommer även att besöka Kambodja, Malaysia och Singapore. I januari går resan av stapeln, sååå spännande! Vi kommer att resa runt med väskan på ryggen och njuta av kulturen, maten, de nya upplevelserna och förhoppningsvis; det soliga vädret!!! Vi hoppas och tror, att vi kommer att vistas i paradiset!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Josefine uppdaterar sin resa