Tja! Jag är en lurig rackare som gillar att upptäcka saker! ;) Jobbar med systemutveckling i vanliga fall och försöker leva efter mottot: "Det viktigaste är att ha skôj!"
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Under varsin filt i Madrid
onsdag 26 februari 2003 - Madrid, Spanien

Onsdag eftermiddag den 26:e februari: Usch, nu kanns det verkligen att vi lamnat latinamerika bakom oss. Madrid ar molnigt, kallt och idag har vi tittat pa staffetten i skidor. Solbrannan bleknar sakta men obevekligt...det enda som ar sig riktigt likt ar att ingen pratar nagon engelska. I

Bilderna till Lata dagar i La Serena

Tisdag middagden 18:e februari: Vi hade mycket problem med att bade lagga till bilder och andra texten i forra inlagget. Nu verkar det daremot fungera battre, sa vi gor ett nytt forsok! Vi fatt klartecken att vi far plats pa flyget till Madrid nu pa torsdag, dar vi stannar tills 1:a mars. Vi kom

Lata dagar i La Serena

Måndag förmiddag den 17:e februari: Den senaste veckan har vi varit slappa, slöa och likgiltiga. Det har varit riktigt skönt att spendera mesta tiden på stranden och i sängarna, efter allt planerande och ivrigt kringflackande på jakt efter nya intressanta platser. Forra måndagen spanade

Dâ va man i Chile...

Lördag eftermiddag den 8:e februari: Efter att ha vilat ut ett par dagar i Cusco begav vi oss till Puno (Peru) i mandags. Staden är tämligen oattraktiv, men med Titicacasjön intill sig blir den intressantare. Titicaca ligger pa 3800 moh och ar världens högst belägna "navigerbara" sjö.

I inkaindianernas fotspar
fredag 31 januari 2003 - Cusco, Urubamba, Peru

Fredag eftermiddag den sista januari: Tisdagen den 21/1 nådde vi Cusco efter en lång busstur på 29 timmar via Arequipa och Puno. Annu en gång överaskades vi av kylan. Staden ligger på 3300 meters höjd och med en kvällstemperatur på 8 grader springer man inte runt manga minuter i kortbyxor

Montezumas hamnd!
måndag 20 januari 2003 - Breña, Lima Region, Peru

Mandag eftermiddag den 20:e januari: Sedan senaste inlagget har vi varit sangliggande storre delen av tiden. Torsdagen den 9:e januari tog vi snabb-baten fran Tabatinga i Brasilien till Iquitos i Peru. Iquitos ligger aven den i Amazonasregionen och ar darfor ganska avskiljd fran resten av

Gastronomisk flodbatstur pa Amazonas

Onsdag den 8:e januari: Vi hade ju stallt in oss pa en veckas hangmattetur till Peru, men det blev en mindre andring... I torsdags begav vi oss ner till hamnen i Manaus, tva timmar fore avfard, med nyinforskaffade hangmattor under armarna. Men synen som motte oss ombord pa skeppet chockade oss.

Gott Nytt Ar
torsdag 2 januari 2003 - Brasilia, Brasiliens federala distrikt, Brasilien

Torsdag den andra januari: Tack for alla jul o nyarshalsningar, alltid lika kul med era kommentarer! Nyarsfirandet i Manaus var en annorlunda upplevelse. Matts har ater tagit val hand om oss och bjod oss med att fira aven nyar tillsammans med familjen. Detta ar hade dom blivit medbjudna ut pa

Julen 2002
fredag 27 december 2002 - Brasilia, Brasiliens federala distrikt, Brasilien

Fredagen den 27 december: Nu har vi spenderat julen tillsammans med Daniels före detta kollega, Matts, och hans familj i Itacotiara och har i dag återvänt till Manaus. Staden Itacotiara ligger fyra timmars bilresa från Manaus och är en ganska liten och lugn stad med ca 100 000 invånare. Dit

Jul i Amazonas
tisdag 24 december 2002 - Brasilia, Brasiliens federala distrikt, Brasilien

GOD JUL onskar vi er alla!! (Vi har nu 33 grader i skuggan...dock svalare i poolen! *pust*)

2 irrande gossar någonstans mellan Guatemala/Chile

2 irrande gossar någonstans mellan Guatemala/Chile

14 september 2002 - 1 mars 2003

Hej alla! Vi har inte några direkta resplaner för resan men det är lite det som är meningen. (Kanske en anledning att man ibland blir kallad virrpanna av planerar-freaks? ;) ) Vår resplan inför resan är följande: Flyget tar oss till Guatemala City och därifrån åker vi till Quetzaltenango för att studera spanska i ungefär en månad. Sen är allt en öppen resa tills vi åker hem den 28 februari 2003 från Santiago, Chile.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Daniel uppdaterar sin resa