Blogg!
torsdag 27 augusti 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hejsan! Nu åker jag snart iväg till Hong Kong. Det ska bli jätte spännande och jag ser verkligen fram emot det. Dock kommer ni inte att hitta mig så mycket här mer under året, ni finner mig på ny blogg. Adressen till den är: http://millaonthemove.blogg.se Vi ses på bloggen. Kram Milla

Om en månad...
torsdag 30 juli 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

åker jag till Hong Kong;)[/i] Det börjar verkligen närma sig nu och jag längtar så. Det mesta är nu fixat inför min resa, visum, flygbiljett och vaccinationen är nu klara. Kurserna är valda, nu väntar jag bara på att Sheila ska komma åter från sin semester för att jag ska få dem

Nu är det verklighet:)
lördag 20 juni 2009 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hejsan alla mina underbara vänner! Nu sitter jag här hemma och drömmer mig iväg till Hong Kong. Som ni säkert vet kommer jag att åka till Hong Kong nu i höst för att studera där ett år. Jag har nu fått mitt visum och flygbiljetten är bokad. Jag kommer att åka den 30 augusti. Jag har

In New York City!
tisdag 2 september 2008 - New York, USA

Hi! I'm now back in NYC and I love it. I came yesterday morning and I will leave tomorrow and so far has it been great. I have done a lot of tourist stuff and little bit of shopping. I'm looking forward to see you all and til then I'm going to enjoy the city, because I love it. Take care, Milla

NYC nästa:)
fredag 29 augusti 2008 - Columbus, Ohio, USA

Ja då var min tid som au pair över för denna sommaren, snyft. Jag jobbade min sista dag igår, tror dock inte att jag fattat det i nu. Dagen avslutades med en mumsig sushi och ett glas vin här hemma och idag är det packing och ev lite shopping beroende på vad mina väskor väger som står

I don't want to leave
söndag 24 augusti 2008 - Columbus, Ohio, USA

Nu har jag börjat inse att min sommar i Usa börjar närma sig sitt slut och det känns sorgligt. Visst ser jag fram emot att komma hem och träffa alla och börja skolan igen, men samtidigt är jag inte redo att lämna allt jag har här. Jag trivs jättebra i den här familjen och jag älskar

Vad vore Usa utan en sjuk Milla :S
söndag 17 augusti 2008 - Columbus, Ohio, USA

Ja då blev man sjuk denna gången med, har fått världens dunder förskylning med hosta och en näsa som rinner. Annie min värdmamma smittade mig och nu går de runt i hela familjen, jippi:S För övrigt så är allt annat toppen bra, jag trivs jättebra här och tiden bara springer iväg. Jag

DC till Ohio!
lördag 9 augusti 2008 - Columbus, Ohio, USA

Hejsan! Nu befinner jag mig i Newark,OH med min nya värdfamilj och den bästa so far. Jag tog bussen ner till Washington,DC förra fredagen för att möta upp dem på deras hotell. Vi hade en trevlig helg där i usas vackra huvudstad. Jag har varit där tidigare så de mesta kände jag igen, men

Ändrade planer!
fredag 1 augusti 2008 - Long Island, New York, USA

Ungefär 5 min efter mitt förra inlägg fick jag reda på att familjen här inte vill ha mig som au pair längre. Jag fick klagomål från dem förra veckan och jag gjorde allt för att förbättra mig men det hjälpte tydligen inte. Då jag inte kan boka om min flygbiljett och en ny biljett går

Vardag
torsdag 31 juli 2008 - Long Island, New York, USA

Hejsan! Vad har hänt sen sist undrar ni säkert, svaret är: inte så mycket. Det blir ju vardag här bort med. Jag har dock träffat lite au pairer här i området:). Träffade några tyskar och en från österrike över en god glass inne i stan. Tyler, Renny och Rorey som är vänner till

Student i Hong Kong

Student i Hong Kong

30 augusti 2009 - 31 maj 2010

Nu bär det av till Hong Kong för att läsa min specialisering där. Jag kommer att studera på Hong Kong Institute of Education i Tai po. Följ med på mitt äventyr och hör av dig om du har vägarna förbi Hong Kong;)

Summer in The Hampton!

Summer in The Hampton!

17 juni 2008 - 3 september 2008

Kommer att vara sommar au pair hos familjen Herrlin i East Hampton, NY. Hör gärna av er om ni är i närheten.

Au pair i USA

Au pair i USA

19 juni 2006 - 4 juli 2007

Detta är en stor resa for mig då jag ska spendera ett år i USA som au pair. Läs min dagbok och följ med mig på mitt äventyr.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Camilla uppdaterar sin resa