Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body but rather to skid in sideways champagne in one hand strawberries in the other body throughly used up totally worn out and screaming WOOHOO what a ride!
hemstad Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Norrtälje N, Stockholms län, Sverige
Kort uppdatering från Peking
tisdag 3 februari 2009 - Peking, Kina

Hej på er! Här kommer en ganska kort uppdatering; har inte funnits så mycket tid att skriva om allt som har hänt, lovar en mer detaljerad redogörelse snart! Jag och Kalle hann iallafall med en veckas semester i Laos, en väldigt grönt och vackert land. De sista dagarna spenderade vi hos

Första dagarna i Bangkok
tisdag 20 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Hej på er! Så var det dags för lite resande igen, denna gång till Asien! Först på agendan stod besök hos min pojkvän Kalle och hans kompis Viktor (som för övrigt vanligtvis bor i min korridor hemma i Lund) som pluggar en utbytestermin i Thailand. Landade här i Bangkok i fredags

Äntligen lite bilder!
tisdag 4 mars 2008 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Hej på er! Jag vet att jag borde lagt upp bilderna från resan här på resdagboken för typ två månader sen, men det har varit mycket... Hur som helst, här kommer några stycken! Har framkallat drygt 500 st som väntar på att bli inklistrade i album, så detta är bara en del, men jag tror

Västafrikas Venedig, stranddagar samt hemfärd
torsdag 13 december 2007 - Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige

Hej allihop, nu är jag hemma i Sverige och Trollhättan igen. Tänkte skriva lite om de sista dagarna på resan. Andra dagen i Accra, på onsdagen, promenerade jag, Susanne och Emelie ner till centrum för att få en uppfattning om stan. När vi hade fått nog tog vi en taxi ut till Trade Fair

Gröna Ghana
tisdag 4 december 2007 - Accra, Större Accra, Ghana

Hej igen!! Har kommer en ny lagesrapport fran Vastafrika, formodligen den sista fran denna kontinent for den har gangen, for hor och hapna; idag ar det endast en vecka kvar tills jag kommer hem igen! Dagarna i Ouaga fordrevs ganska lugnt och sansat, pa mandagen gjorde vi satn och var till och med

Nigerfloden, Timbukto och Dogon Country
måndag 26 november 2007 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Hej allihopa! Nu var det over tva veckor sedan jag sist satt vid en dator, och det har forstas hant en hel del sen sist som jag nu ska beratta om. Vi lamnade Dakar och Senegal pa tisdagen den 13:e, korsade gransen in i Mali. Korde hela dagen, och pa kvallen blev det bushcamp. Betraffande

Skona dagar i Senegal
söndag 11 november 2007 - Dakar, Dakar Region, Senegal

Hejsan! Befinner mig for tillfallet i Dakar, Senegal. Har kommer en uppdatering fran veckan som gick: Tisdagen var heldag i Nouakchott, Mauretaniens huvudstad. Fordrev tiden med att besoka nationalmuseet (som mer kandes som ett hembygdsmuseum faktiskt) ga lite pa en lokal marknad. Besokte en

Kaviar i tullen och gulasch i oknen
måndag 5 november 2007 - Nouakchott, Mauretanien

Vanner! Vi har natt Mauretanien. Alltsa ett nytt land (ka-ching!!) att lagga till pa listan. For dem som samlar alltsa... Lamnade Agadir pa torsdagsmorgonen den 1 nov, styrde soderut genom oknen och narmade oss Vastsahara. Vi behovde inte passera nan sarskild granskontroll eftersom Vastsahara

Mc Arabia
onsdag 31 oktober 2007 - Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko

Hej igen! Redan siste oktober, tiden flyger ivag! Och imorgon lamnar vi Marocko, och beger oss in i Vastsahara, som visserligen styrs av Marocko pa uppdrag av FN, men som rent teoretiskt ar ett eget land. Lamnade alltsa Marrakech i sondags morse; det var ett kart aterseende att ater fa kliva

Havet hagrar
lördag 27 oktober 2007 - Marrakech, Marrakech-Tensift-Al Haouz, Marocko

Hej igen! Sista dagen i Marrakech, imorgon aker vi antligen ut till Essaouira pa kusten; en resa pa ca 20 mil. Har varit skona och slappa dagar har i Marrakech, men samtidigt har det blivit rejalt segt har pa slutet. Efter atta dagar finns inte sa mycket mer att hitta pa. Det sags att utan det

Equador-Brasilien med Rosa Bussarna

Equador-Brasilien med Rosa Bussarna

18 november 2011 - 18 januari 2012

Min andra rosabussresa i Sydamerika - denna gång går turen till Equador, Peru, Bolivia, Argentina, Paraguay och Brasilien.

Utbytesstudier i Auckland

Utbytesstudier i Auckland

18 januari 2011 - 23 augusti 2011

Utbytesstudier i underbara Auckland kombinerat med en del resande och utflykter till för mig kända och okända platser.

Back down under!

Back down under!

15 december 2009 - 17 januari 2010

Efter 3,5 år är det dags att återvända Down Under för att hälsa på vänner och värdfamilj från min aupair-tid på Nya Zeeland! Först blir det två veckor i Melbourne i Australien, innan kosan styrs mot mitt kära Auckland, NZ, för ytterligare två veckors vistelse...

Hälsa på i Asien

Hälsa på i Asien

15 januari 2009 - 18 februari 2009

Då Kalle & Viktor pluggar i Bangkok, Frida & Jesper driver hotell i bushen utanför Vientiene och Emma studerar i Shanghai, måste jag självklart ta tillfället i akt att åka och hälsa på dem alla! Fem veckor i Thailand, Laos och Kina.

Stockholm-Ghana med rosa buss

Stockholm-Ghana med rosa buss

22 september 2007 - 11 december 2007

Busslivet gav mersmak, så... det blir en vända till! Från Stockholm, genom västra Europa, via Gibraltar över till Marocko och vidare genom Västafrika, i Rosa Buss förstås!

Platser jag varit på

Platser jag varit på

1 januari 2004 - 1 februari 2004

Been there, done that! Platser jag besökt genom livet (utan att ha skrivit resdagbok...)

Sydamerika med rosa buss

Sydamerika med rosa buss

28 januari 2007 - 20 mars 2007

Genom Brasilien, Argentina och Chile med Rosa Bussarna under sju veckor från januari till mars 2007!

Aupair på Nya Zeeland

Aupair på Nya Zeeland

8 oktober 2005 - 6 juni 2006

Jobbade som aupair hos familjen van der Peet i Auckland, Nya Zeeland, under sju månader från oktober-05 till maj-06. Föräldrarna heter Nicola och Andrew, barnen Heidi och Saskia, då 2 och 4 år. Reste Nordön runt under tiden som jag jobbade, åkte efter att jobbet var slut ner till Sydön på två veckor. Innan flygresan hem till Sverige i början av juni, hann jag också med en knapp vecka i Sydney.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Camilla uppdaterar sin resa