Sista dagen
fredag 25 oktober 2013 - New York, USA

Oj vad tiden flyger förbi. Nu är sista dagen här, vi flyger inte förrän 21.30 lokal tid så vi har gott om tid även denna dag. Sedan sist så har vi flyttat till midtown. Så nu bor vi bland alla affärsmän och kvinnor. Känns så iaf då 90% av alla man möter har kostym. Tog en guidad

En salig blandning
söndag 20 oktober 2013 - New York, USA

Snart tillbringat två dygn i The big Apple och som vi gillar det :) Började resan med att bli uppgraderade till Premium class på flyget, med stolar som gick fälla till liggande och med stöd för benen. Satt för första gången riktigt skönt på ett flyg och det gällde även Peter med sina

Thailand och Kuala Lumpur
måndag 29 oktober 2012 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu är vi åter i Sverige. Lite smått frusen och med lite jetlag men annars mår vi bra :) Efter en vecka på Langkawi tog vi färjan över till Thailand och Koh Lipe. En liten, liten ö endast 90 min med båten från Langkawi. Vi tyckte det var varmt på Langkawi men det var inget mot den värme

Moped, Spa och lata dagar
fredag 19 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej på er :) Nu har det gått några dagar till och vi har det kanonbra. Angående regnet så har vi råkat ut för det ett par gånger men det regnar i ungefär 10-15 min och sedan är det över igen. Och hinner man inte söka skydd så gör det inget man torkar rätt fort i värmen. Vi har

Två lata dagar
måndag 15 oktober 2012 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Efter många långa timmar var vi så på lördag kväll (lokal tid) äntligen framme. Vi hade då anlänt Langkawi Island. Vi hade varit lite tveksam till resmålet då väderleksrapporten på yr.no visade endast regn. Men vi anade att så inte var fallet och chansade. Hittills (peppar peppar) har

Tallin ovanifrån
tisdag 1 maj 2012 - Tallinn, Harju län, Estland

Detta år tog vi planet rakt österut och hamnade i Tallinn. Planet han knappt komma upp till rätt höjd innan det var dags för inflygningen. Lite ovant att vara framme så snabbt. Vi gick ut hårt i lördags och begav oss till gamla stan och letade upp utsiktsplatser. Tre stycke blev det vilket

Messi! Messi! Messi!
måndag 20 februari 2012 - Barcelona, Katalonien, Spanien

Skrev detta precis när vi kommit hem men hade visst glömt att publicera det, så här kommer det! Så var ännu en liten tripp över. Denna gång var det Peters 30-års dag som skulle firas. Han fick nämligen en resa till Barcelona för att se Barcelona-Valencia i present. Började inte så

Utflykt x2
onsdag 10 augusti 2011 - Kraków, Lillpolen, Polen

I måndags blev det alltså utflykt till Wieliczka Salt mine, en saltgruva en bit utanför Krakow. En guidad tur som började med att vi fick traska ca 350 trappsteg rakt ner i marken. Vi fick se hur arbetarna jobbat där nere och så fick vi se statyer och konstverk som de gjort av saltet i

Uppsala-Prag-Krakow
söndag 7 augusti 2011 - Kraków, Lillpolen, Polen

I ottan klev vi upp för att bege oss mot Arlanda, jag och kära syster. Jagade även upp stackars Peter hans sista dag på semestern då han fick agera chaufför.. Första flygningen tog oss till Prag där vi skulle byta flyg. Visade sig att vi bara klivit av för att sedan kliva på samma

En tur på cykel
söndag 24 april 2011 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Nu har vi tillbringat ytterligare två dagar i denna fantastiska stad. Jag trivs verkligen här bland alla hus och kanaler! Igår blev det shopping på fm. Blev inga inköp för min del men de andra shoppade lite smått och gott. Elinor och jag strosade iväg och hittade goda mackor och

New York!

New York!

18 oktober 2013 - 25 oktober 2013

Bröllopsresa till the Apple

Weekend i London

Weekend i London

1 december 2012 - 4 december 2012

Några dagar i London med några fina vänner.

A trip to Asia

A trip to Asia

12 oktober 2012 - 27 oktober 2012

Kuala Lumpur tur och retur bokat! Vad som händer där emellan? Ja det får vi se :) Troligen blir det nog en trip till Langkawi och Koh Lipe iaf.

Örebroarna i Tallin

Örebroarna i Tallin

28 april 2012 - 1 maj 2012

Årlig resa med underbara "Örebro-tjejer". Denna gång drar vi till Tallin. Förhoppningsvis för att njuta i trevlig spa-miljö!

Fotboll i Barcelona!

Fotboll i Barcelona!

17 februari 2012 - 20 februari 2012

En weekend för att se Barca trilla lite boll på Camp Nou.

Krakow

Krakow

7 augusti 2011 - 10 augusti 2011

Jag och systeryster beger oss på äventyr i och kring Krakow.

Örebroarna i Amsterdam

Örebroarna i Amsterdam

22 april 2011 - 25 april 2011

Detta år packar vi väskorna och åker till Amsterdam :)

Weekend i Bryssel

Weekend i Bryssel

15 oktober 2010 - 17 oktober 2010

Jag och Peter tar oss en sväng till Bryssel för att hälsa på Karin.

Örebroarna i Warsawa

Örebroarna i Warsawa

13 maj 2010 - 16 maj 2010

Nu bär det av med Örebroarna till Warsawa. Denna gång är vi några fler!

Dragracing i Florida

Dragracing i Florida

5 mars 2010 - 16 mars 2010

Dragracing på Gainesville Raceway för att heja fram Ulf. Och så sol, bad och nöjesparker! Ett välbehövligt avbrott i vintermörkret!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Katarina uppdaterar sin resa