Åter i hemma i hemmet lugna vrå
lördag 23 mars 2019 - Smålandsstenar, Jönköpings län, Sverige

Så var jag hemma igen. Förberedde Henrik på att det kanske skulle ta en stund innan jag kom ut i ankomsthallen för det brukar ju ta tid innan man kommit av planet och fått sin väska. Det gick visst fortare ön jag trott så där stod jag och letade oxh längtade efter mina barn. Men, efter

Nu är det så nära att det darrar i luften
fredag 22 mars 2019 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Sitter nu i Frankfurt. Sista anhalten innan jag får krama och pussa på mina älsklingar. Hade jag vart en hund hade jag inte kunnat slita vifta på svansen. Det har gått bra på de olika flygen. Det från Kolkata till Mumbai var på 3 timmar. Denna gång hade jag förberett mig med vatten för

Oh Holi day!
torsdag 21 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Oh happy day! På så många sätt. Jag åker ju hem till mina älskade barn och sambo idag. Påbörjar resan iallafall. Funkar allt så är jag på Landvetter vid 11.10 imorgon.Vi åt av resterna till frukost idag. Sååå mycket mat över men fortfarande väääääldigt gott.Sen var det

Smårätter eller en gigantisk buffé 🙈🙈
onsdag 20 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Okey, jag trodde vi skulle ha fisken som kvällsmat, men jag hade fel. Mashkoor tänkte att vi skulle beställa lite smått till som ris och nån kyckling och naan. Dessutom skulle det komma över två tjejer som behövde nånstans att vara innan deras flyg gick. Tack och lov de kom för det blev

Run this town
onsdag 20 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Till frukost blev det omelett och rostat bröd. Mums 😋😋Sedan började vi vår upptäckar-dag. Vi började med en tur på Victoria Memorial Palace👸. Lite spännande, men för okunnig om historia. Fint var det iallafall. Men innan vi gick in så skulle vi betala biljetten sa Mashkoor till

Besökt mitt barnhem
tisdag 19 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Var ska jag börja? Vi tar det från början. Lättast så ☺Vaknade Fler gånger under natten. Vaknade vid halv ett och trodde jag sovit klart. Men tillslut så somnade jag om och sov till och från tills 8. Skulle duschat men duschen var såååå ofräsch så jag tog mina älskade våtservetter

APBAJS!!!!
tisdag 19 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Sitter och hyperventilerar nu. Jag har sovit rätt bra när jag väl somnade. Somnat och vaknat till och från. Tagit en väldigt lugn morgon. Bara landat i detta. Igår var jag och köpte linsvätska för jag missade ta med det och linserna verkligen torkade ihop eller har gjort mer eller mindre

There's no place like home 🏡
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Då har jag landat i Kolkata.  Jag löste ju hela flygresan och sen fixade jag taxi till hotellet. Trodde dock det skulle vara lite fräschare.Alla 3 våningarna under är bara byggkaos deluxe. Jaja, nu är det bara en natt sen kommer Mashkoor och hämtar mig. Vi ska bo i en annan del av

Svensk indier förvirrar
måndag 18 mars 2019 - Calcutta, Västbengalen, Indien

Framme i Calcutta och på hotellet. Ja eller rummet iallafall. Det är ett komplex som ligger längst upp i ett hus. Jag trodde jag gått fel. Man går in på nån bakgata där det satt några män och stirrade och sen upp för massa trappor i vad som ser ut som en byggnadsplats och sen till en

Karma is a never ending loop
söndag 17 mars 2019 - Bombay, Maharashtra, Indien

Jag satt på flygplatsen i 15 evigheter kändes det som. Såg sen en sån incheckningsmonitor som de hade i Sverige. Tänkte att jag kan ju fördriva tiden lite och försöka få ut en biljett. Det stod en annan man och försökte få ut sin biljett med. Jag log och fortsatte med mitt. Det gick ju

Min första Indienresa

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Moni uppdaterar sin resa