Sista Stoppet
torsdag 28 februari 2019 - Doha, Qatar

20190225Tack å hej då Bangkok!Mot Doha som ska bli spännande! Resebyrån rekommenderade oss att ta med äktenskapsbevis, kunde behövas på hotellet! Vi läste på lite om klädkod och kultur inför avresan. Efter en riktigt skakig flygtur landar vi i Doha. Checkar in på Best Western och

Nostalgi
måndag 25 februari 2019 - Bangkok, Thailand

20190218Klockan 09.00 kom vår chaufför som skulle ta oss till Bangkok! Efter en lugn och säker resa till huvudstaden checkade vi in på respektive hotell vid fyratiden! Ett hotellrum som vi blev riktigt nöjda med! Stort rum med fåtöljer och gott om plats för vår packning och oss själva!

Utflykt med Mona
fredag 15 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190114Idag fyller Helena 45 år, Grattis. Inte många knop dag heller!20190115Idag fyller Oskar 7 år!Utflykt idag!!! Klockan 10.30 hämtades vi upp av Mona och vi ska åka längs den östra kusten idag. Första stoppet var vid ett kinesiskt tempel.  ”Mottogs” av ett förfärligt oväsen av

Lata dagar!
torsdag 7 februari 2019 - Ko Chang, Trat, Thailand

20190206Efter en lång natt på flygplatsen åkte vi mot Koh Chang (07.50), vi anlände till Natural Bay Pier på eftermiddagen, här fick vi kliva av bussen för att åka färja över till Ferry Koh Chang. Här väntade ett antal minibussar på oss som sedan körde oss till olika Hotel/Resorter.

Storstad
tisdag 5 februari 2019 - Hongkong, Hongkong

20190201Landade i Hong Kong redan klockan 04.15 till en nästan tom flygplats! Snabbt ute men där fick vi vänta! Vår plan var att ta ett snabbtåg in mot stan. Det ”snabba tåget” började inte gå förrän 05.40 och biljett kan inte köpas förrän 20 minuter före, av nån underlig

kollar in Stan
torsdag 31 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

20190131YHA bjöd på pannkakor till frukost idag! På South Australia Art Museum fanns det gott om konst från bland annat Kina, Japan, Iran och naturligtvis Australien. Museet blandade äldre och modern konst, möbler och porslin på ett spännande sätt.  Aboriginmålningar och statyer var i en

Barossa Valley
måndag 28 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Röd dag idag eftersom Australia Day var en lördag. Idag åkte vi på tur till Barossa Valley för att testa några viner. Resan arrangerades av Groovey Grape Tours och vi besökte vingårdarna Jacobs Creek, där vi fick smaka på olika druvorsorter, därefter till Kies, Saltram, Wolf Blass och

Hallet Cove
söndag 27 januari 2019 - Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien

Idag åkte vi ut på havet i Pauls fina båt för att fiska, tyvärr ingen fiskelycka men vi hjälpte några som fått motorstopp. Så vi fick något på kroken.

Great Ocean Road
onsdag 23 januari 2019 - Torquay, Victoria, Australien

20190116Med tåget från Hallet Cove tog vi oss ner till Adelaide där vi hyrt bil! Resten av dagen, förutom ett fikastopp och ett vinstopp!, tillbringade vi i bilen. Åkte genom landskapet som bjöd på flera olika miljöer, långa tråkiga raksträckor, stora områden med enorma odlingsytor,

Goanna Dreaming 4WD Red Centre Safari

20190110Upphämtning vid hotellet i Alice Springs av ”Outback Tours” tidigt denna morgon. Klockan 06:00 är vi på väg mot Uluru ( Ayers Rock), efter 450 km och 5 timmar var vi framme vid ”Uluru Kata Tjuta National park. Vi besöker ”The Culturer center” som är som ett litet museum som

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Dominican Rebulik

Dominican Rebulik

13 december 2008 - 8 januari 2009

På Semmester

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Kerstin uppdaterar sin resa