Femkamp
måndag 12 december 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hejidag har haft femkamp med familjen. Alla fick välja en gren var. Våra kompisar Olle och Bella var med. Vi började med min gren och det var att stå på händer under vattnet så länge som möjligt. Mammas gren var att man skulle kasta en boll i en ring som vi hade målat i sanden. Om man

skolutflykt
onsdag 7 december 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

HejNu har äntligen solen kommit tillbaka. Senaste veckan har det bara regnat och regnat över nästan hela Thailand. Det har varit översvämnigar i vissa delar men inte här.Vi har varit på skolutflykt med några i våran klass och några i andra klasser. Vi åkte hem till en kvinna som heter

Egna saronger
måndag 5 december 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hejidag har vi gjort egna saronger jag och Liam. Jag gjorde en med hav, en strand, en sköldpadda på stranden, palmer och en sol. På sarongen hade jag ljusblå bakgrund, gul som sand, gröna palmer, gul sol och mörk blått hav och sköldpaddan blev i olika färger. Vi började med att vi gick

Förlåt för sen uppdatering
tisdag 29 november 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej,Jag har inte kunnat skriva på ett tag för det har varit strul med inloggningen.Jag tränar thaiboxning ungefär 4 dagar i veckan på ett riktigt thaiboxningsgym och mina tränare är  proffs som tävlar i thaiboxning. Han som äger gymmet är gammal världsmästare.Jag och min kompis Wilma

Moppe turen
onsdag 23 november 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej,idag har vi åkt moppe runt ön. Vi åkte först i en timme sen så stannade vi vid en resturang och tog något att dricka. Sen när vi var färdiga med det så ville Liam åka till Diamond Cliff det är ett ställe som har jättefin utsikt och bra strand så vi åkte dit. När vi kom fram så

Thaiboxning och vollyboll
torsdag 17 november 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej,idag har jag varit på thaiboxnig och vollyboll med min kompis Wilma. Efter skolan så gick vi hem till henne och var där en stund och bytte om och så. Sen var det dags att åka till thaiboxningen så vi tog en tuk tuk (det är en moppe som har ett flak som flera kan sitt i och har ett tak).

Loy krathong
tisdag 15 november 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej,Idag är det Loy krathong och alla på hela skolan gjorde en krathong. Man gör en krathong av banan trädets stam. Sedan  virar man hela stammen med bananblad så att den täcks. Sen kan man göra lite vikningar av bananbladen och sätter runt och när man har gjort det så sätter man fast

munkcermoni
torsdag 10 november 2016 - Koh Lanta, Krabi, Thailand

Hej nu har munkarna varigt på våran skola och välsingnat den. Dom var orange klädda och så hade dom en skål med sig. Dom hade skålen där så att vi kunde hälla ris i den som dom sen kunde äta. Det var några som hade spilt lite ris i salan (det är där alla samlas det första vi gör

Koh Lanta
onsdag 9 november 2016 - Sala Dan, Krabi, Thailand

Hej,Nu är vi på Koh Lanta. Jag har träffat min gamla kompis som var här förra gången när vi var här, hon heter Bella. Nu har jag gått tre dagar i skolan här. Det är nästan som skolan hemma utom att alla har olika saker att jobba med fast det är samma ämne. Efter skolan brukar jag gå

Resan till Koh Jum
lördag 5 november 2016 - Koh Jum, Krabi, Thailand

Hej,Idag ska vi åka till Koh Jum men så klart blev Liam och jag matförgiftade när vi delade på en pizza så vi kräkts några gånger och vi mår värkligen inte bra. Men vi kommer nog klara att åka till Koh Jum. Så först så tog vi en båt,åkte buss i 1h ungefär sen så fick vi ta en

Thailand

Thailand

27 oktober 2016 - 7 januari 2017

Jag kommer vara i Thailand 10 veckor med min familj. Jag kommer gå i svensk skola på Koh Lanta.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Leia uppdaterar sin resa