Vi är ett par som inleder pensionärslivet med att cykla hem från afrika genom europa våren/sommaren 2011.
hemstad Borås, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
45 - 46:e dagarna
söndag 26 juni 2011 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Midsommarafton nästan som vanligt med lite kompletterande inköp inför kvällens middag - vi köpte färdigkokta tyska potatisar, matjessill inlag in olja, öl och mycket goda jordgubbar utöver det som Janet och Mats hade med sig - vi har en tradition att dela på alla olika snapsar (5 cl delat

44:e dagen
torsdag 23 juni 2011 - Niebüll, Schleswig-Holstein, Tyskland

Hur kommer vädret att vara? Nästan första tanken när vi tittar ut varje morgon - efter några dagar med mer eller mindre regn - efter frukost väntade vi tills regnet upphört innan vi starta motorerna på väg mot bokat hotell för nästan natt och ytterligare en natt - där vi också

43:e dagen
onsdag 22 juni 2011 - Tönning, Schleswig-Holstein, Tyskland

Som vanligt klarblå himmel att vakna till. Iväg på cyklarna till Tönning där vi hade bokat rum (vågade inte chansa). Detta blev en riktigt bra cykeldag med härligt väder och omväxlande vägnät. Fika blev det torget i Mendorf med en skön avkloppling, tills vi skulle ta våra cyklar punka

42;a dagen
tisdag 21 juni 2011 - Wilster, Schleswig-Holstein, Tyskland

Resans första punka, men vi gick förbi en cykelbutik på kvällen, det fixade sig snabbt och Lena fick ordnat sin bakbroms också - som de flesta "mornar" när vi vaknat var det blå himmel och sol men efter frukost var det mullet och skönt att starta dagen - vår kartor har några år på

41.a dagen
måndag 20 juni 2011 - Beverstedt, Niedersachsen, Tyskland

Internet - tänk vad var världen före internet - när jag (Ingvar) skriver har4 jag svårt att komma ihåg vad som hände igår - jag vet att de inte had WIFI på det förra hotellet . kocken var dessut5om sjuk så kvällens middag inhandlades på ALDI för c:a 10 €, helt ok. Vi hade bra

40:e dagen
söndag 19 juni 2011 - Edewecht, Niedersachsen, Tyskland

Efter frukost pratade vi med andra cyklister - ett par fran Australien som var i Europa för 5:e gangen för att cykla - dom hade lärt sig att ta med sa lite som möjligt - bara vi kom utanför bebyggelsen började det regna - vi stod i regnskydd nästan 1 timma innan caparna kom fram och vi

39:e dagen
lördag 18 juni 2011 - Meppen, Niedersachsen, Tyskland

Regnet har öst ner hela natten, men på morgonen var det uppehåll med växlande molnighet, så det var bara att dra iväg. Vi hade bestämt att köra rakt norrut på gränsen mellan Holland och Tyskland, än var vi där och än var vi här, men i dessa EU-tiden är ju detta inget problem.Bra

37-38:e dagen
fredag 17 juni 2011 - Ahaus, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Efter den längsta dagen på denna resan - blev det dags för ytterligare en vilodag - vi valde rätt dag för det kom massor av regn vid lunchtid och fortsatte då och då under eftermiddagen. Nijmegen är en trevlig stad vid Rehn - många unga människor och de flesta med cyklar - vi bodde på

36:e dagen
onsdag 15 juni 2011 - Nijmegen, Gelderland, Nederländerna

Trötta kom vi fram efter den längsta dagen i sadeln på denna resan - drygt 140 km och nästan 8 timmar - naturligtvis lite felorientering men men - det gick bra - vad hände vi började i Geel körde på "kända" marker sedan tidigare utmed kanaler när vi sedan skulle byta riktning blev det

35:dagen
tisdag 14 juni 2011 - Geel, Flanders, Belgien

Vardagen åter även för belgarna - vi hade som mål för dagen att komma till Mol - besöka bekanta från tidigare cykelsemester - efter några mil in en "stad" på torget vid marknaden kom vi i samtal med en torghandlare (med bekanta i Luleå) som sa att vi har minst 100 km kvar till Mol - han

Europa 2011

Europa 2011

11 maj 2011 - 27 juni 2011

Vi startar vårt pensionärsliv med att cykla från Afrika hem till Borås.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lena Och Ingvar uppdaterar sin resa