Hej svej! Sitter med klumpen i hals och drömer mig bort till helt underbara platser. För att upptäcka nya äventyr och uppdatera mitt sinne," Free you Soul" som resande folk brukar uttrycka sig =) Har tagit tjänst ledig från mitt jobb och med "flex" på hur länge denna dröm ska hålla på. Ska försöka göra en lika frenitesk uppdaterning som sisst ´med bla över 1500 bilder, blev kallad för den lilla glade Japanen med cameran i högsta hugg.. hehe Vi hår vell se var det barkar hän.. Tanoski Mo! Oyasumi
Senast aktiv - från Västra Boulevarden 4, Kristianstad, Skåne län, Sverige
Dykning och Äventyr
onsdag 24 februari 2010 - Carmen, Centrala Visayas, Filippinerna

Hej Svej eller som dom säger på Filippinska Komoesta=) Resen börja gå mot sitt slut, doch vill man alldrig att sin dröm ska ta slut när man sover, ja för så käns det som nu! Man är i en saga värld , men det är vell det atar jag som är kicken med resandet... Men visst vissa saker

Forsättning förjer
onsdag 10 februari 2010 - Shanghai, Kina

Vädret böjar att bli bättre ca 18 grader igår. Mån årets år ( Lunar year) i år det innebär tidigare vår, som jag förstod det så går bönderna efter detta år. Våren började i förr går 8 Feb. Dom har tydligen Mån år och sommar år. Man känner sig mer och mer bekväm i den

Hemma i Kina
fredag 15 januari 2010 - Hangzhou, Zhejiang, Kina

Tjenixen! ( Ni hao Ma ) Tog en tag innan jag landade i Ningbo. For senat flyg blev mer for seningar. I och med att jag skulle mellan landa och bytta flyg 2 ganger. Billigt Billgt hihih Forst var planet fran copenhamn till Moskwa forsenat och det lede till jag fick vanta i Moskwa for bytte till

Träna, Ätta, Sova
måndag 9 mars 2009 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Hej kommit till en plats där jag verkligen trivs som fisken i vattnet. När man tränat så pass länge och allround, testat det mästa inom sport, man kommer till en tid då man vill upp till en annan nivå, inte nödvändigt vis elit men att ta sig in i en annan tränings form och cultur. Vi

Enjoy the Natures In Chiang Mai..
söndag 25 januari 2009 - Chiang Mai, Chiang Mai, Thailand

Hej Svej Denna gång på återsende i Norr=) Dagarna rör sig likt djunglen här, sakta fram. Lite i samma stuk som i Laos att man tar dagen som den kommer relax till max,gott gott Lite som salt och peppar , Söder och norr. Ska man göra en snabb gemförelse så får det bli ... I södra halvan

Bangkok!!
onsdag 7 januari 2009 - Bangkok, Thailand

Bangkok ,varme,glada menniskor, god mat det ar sa gott! Att vara paplast nu kanns nastan som ett andra hem man kanner nastan till det masta ja ivarjefall det man behover veta. Tokalbussen fran flygplatsen in till Ko san road med tva svenska tjejer,vissade dom runt och hjälpte dom med att checkade

Familje resa till Rom
onsdag 27 augusti 2008 - Rom, Lazio, Italien

Hej svej nu var det dax för en liten resa igen. Denna gång bar det iväg till Italien och förstås Rom " Alla vägar går till ROM" och det kan man förstå. Vi kom ditt , solen strålande och moln fritt på himmlen, gick man i grännderna så i nästan varje knut så fans Bella Notte

Midnatts Loppet -08
torsdag 14 augusti 2008 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Jag och min tappara bror ska springa Midnatts Loppet som går i stockholm. Ett kanon lopp vad vi hört där barer och pubar ska vara öppna och fult med folk, lite mer en folk fest mer än ett lopp=) Starten går vid 22.oo snåret då ska man vara på G,,hmm får vell se hur det går med det har

Sista refrängen för denna gång!
onsdag 4 juni 2008 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Holla Balloa! Efter en trevlig och lung helg i Helsingfors som bestod bland annat av bad och bastu i sommarens famnn. Med njutning i solens strolar, sittandes o avnjuta café med underbart goda hem lagade kanelbullar, med en kille som bode i Helsingfors. Han hade lite strö jobb som Dj och

Glitter och glammor till Hard Rock och metal.
torsdag 29 maj 2008 - Helsingfors, Nyland, Finland

Go morrron go morrron! Till alla morgon glada menniskor, sa har jag lite tid over denna morgon att skriva nagra radar. Fatt ratt pa dyngsrytmen efter all resande igen. Uppe med tuppen eller man kanske snarare ska saga uppe med Alla dom andra Metal fansen har i Finland )( Ska sprnga en runda med en

After ski in Norge!!

After ski in Norge!!

30 december 2009 - 3 januari 2010

Åka skidor i Norge med ett par kompisar. Åker med Jp Alpin resor , allt betalt ... ojoj ska bli så skönt. Gott Nytt på ER ALLA!"!

Let´s go agen, villo läge efter renoveringen är klar!

Let´s go agen, villo läge efter renoveringen är klar!

5 januari 2010 - 2 mars 2010

Två månader i Kina, det kommer att bli en djup dykning i kulturen. Ska Hälsa på min underbara tjej och hennes familj. Resa runt och beta av ett par fina ställen. Tjejen har tagit körkort nu, och hoppas på att bjuda på spontana ut flykter, närliggande små byar.

Sommar Tripp I Europa

Sommar Tripp I Europa

2 juni 2009 - 12 juni 2009

Liten rund tripp i Europa 09 Fem ställen att besöka, Bla Amsterdam njuta av den ökända smoking atmosvären. Romantiska Paris Mmm säger vi bara där vi ska strosa omkring och kolla ´konst och dricka vin hihih Reim chanpange distriket nummber one Super pulikt. Rese tarmen törstar .. ses där utte i den stora världen=)

Muay Thai

Muay Thai

6 januari 2009 - 20 februari 2009

Hej Svej sabi, slår ett öga i dom Thailändska anteckningarna för nu var det resa time igen. Rese tarmen börja törsta=) Denna gång är det i första hand för att träna Muay Thai, Thai Boxning i norra Thailand. Även fördjuoa mig mer i den Buddistiska läran, och lite i deras mat kultur! Vilket ska bli toppen, speciellt när det är som mörkast hemma vilket gör det lätt att välja bort vardagen hemma mot detta underbara land. Enjoy the free life style!

Midnattsloppet loppet 2008

Midnattsloppet loppet 2008

14 augusti 2008 - 17 augusti 2008

Midnatts Loppet -08

Alla vägar går till ROM

Alla vägar går till ROM

21 augusti 2008 - 24 augusti 2008

Familje resa till Rom. Koppla av och bara låtas insvepas av storstaden. God mat och dryck. Ps Fredrik

If you never ever go, you never ever NOW!

If you never ever go, you never ever NOW!

20 november 2007 - 1 juni 2008

Hej!! Nu var det dax igen, Börja nalkas lång resa för andra gången. Denna gång med ett par kompisar ska bli skoj, tror det kommer att bli väldigt annerlunda. I helgen var det G 8 möte på Kulltorp, där vi diskoterade resa Nr 1. går under namnet "Örnen" Vi kommer att stanna i Bangkok för ett pat dagar, där vi kommer att greja med visom bla som tar ett par dagar. Jason en kompis från OZ, Australien som jag ska mötta upp. Det var ett tag sen man såg han, That shall be Good! Handla in lite basic grejor som kläder och dyl, ska åka med en clean back pack. Lite skillnad från sist då jag bordade planet med 26 kg vandrings utrustning =) Så det kommer att bli en lungn start där, Vi får vell ta oss igenom ett par Tempel för Robin skull det är helt facinerande vackert, bla liggande Buddha statyn nära Grand Palace området, Wat Pho heter det och är Bangkoks störsa och äldsta tempel. Mycket Nice. Efter en vecka tar vi flyget ner till Singapore där vi ska hälsa på en vän till Bror, ska bli intressant att se hur dom bor och lever. Där efter ligger målet på Indonesien som vi hoppas kunna ta en trevlig båt över till deras fast land, Sumatra. Glida runt där för ett par veckor sen där efter tillbaka till Singapore där efter vet vi inte ev tåg igenom Malaysia upp till Bangkok. Vidare till Ko Chang för Ny års Jul och Nyårs firande. Där Viktors Familj kommer att vara sitta och njuta ev den härliga atmosvären som infinner sig där=) Bla mitt No 1 ställe i Thai, där man kan göra många båt tripper för dagen ex viss till ko Mak som enligt mitt tycke Grymt Nice. Men visst vi kommer att vara flexibla så vem vet var man hamnar...hmm Där med första del målet klart. Där efter kommer vi att börja beta av Kambodja, Vietnam, Laos... ojoj är detta mycket.. Jo då så att e detta åtter står att se. Det var lite News från vårat G 8 mötet som ägde rum i en oas i K.stad. "Opend You mind and Enjoy your [i]Soul[/i].." [i]Big Hugs![/i]

Liten tripp I på skåne leden.

Liten tripp I på skåne leden.

4 augusti 2007 - 5 augusti 2007

Ett smultron ställe i Skåne!

kan hamna var som hälst=)

kan hamna var som hälst=)

26 oktober 2006 - 12 april 2007

Thailand, kambodja , Vietnamn, Laos . Australien

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Fredrik uppdaterar sin resa