Jag är en ung man på 78 år, mitt liv skall bestå av upplevelser. "Att resa är att uppleva" Så det gör vi.
hemstad Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Idag blir det bio. (Testar vidare)
lördag 16 november 2019 - Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag bio på biografen Söder på Medborgarplatsen. Vi skall se Roy Anderssons nya film "OM DET OÄNDLIGA "Jag gillar hans filmer. Testar i dag Resdagboken på min telefon å Tiinas Wifi, jäkligt seg i starten sedan blev  det mer fart på.Tog fotot under pågående uppdatering av

Båthuset Sigtuna (fortsätter att testa Resdagboken)
torsdag 14 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

I kväll blev det Musslor på Båthuset vid hamnen i Sigtuna.En trevlig restaurang samman med trevliga vänner.Yvonne, Lasse å NilsErik, Olle hade dessvärre förhinder (drog ut en tand idag, det är godkänt förhinder).Å nu testar jag att lägga detta inlägg i "Spara som utkast", för att

Testar uppdatering med nallen på pendeltåget
tisdag 12 november 2019 - Sollentuna, Stockholms län, Sverige

En trevlig dag på Armemuseet samman.med goda vänner i Veteranklubben .jisses det funkade att lägga upp bilder

Här kommer det första inlägget
måndag 11 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Jag har redan stöt på problem med dagboken:1. Jäkligt långsam.2. Kunde inte ladda upp en vinjet bild.Skit med det, vi kör vidare.Det första besöket blir imorgon med Veteranklubben, vi skall besöka Armemuseet, höra på ett föredrag om Ryssarnas härjningar längst den Svenska kusten

Lever Resdagboken ännu, en test
söndag 10 november 2019 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Laddar bara upp några bilder för att testa om Resdagboken fortfaraande funkar???

Jäklar, glömde kameran på tåget???
onsdag 25 april 2018 - Hirosaki, Aomori prefektur, Japan

Dramatik. Lämnade Utsunomiya med ett snabb tåg (över 300 km/tim) 5 minuter på oss  att byta till ett annat snabbtåg i Sendai. Efter 30 minuter saknade jag min kamera, kvar på förra tåget. Vad är problemet, vi är ju i Japan ett fantastiskt välorganiserat och fungerande land. Guiden

Nu drar vi ut på landet
söndag 22 april 2018 - Utsunomiya, Tochigi prefektur, Japan

Start från hotellet med taxibilar till Tunnelbanan, vidare till Tokyo:s centralstation, snabb tåg en timme till Utsunomiya, här tog vi ett lokaltåg till Niko ( ca 580 möh), där väntade en buss.Vi disponerade bussen hela dagen.Först körde vi upp till Kegon Fallet med 98 m fallhöjd, vidare

Jag kommer aldrig att flytta till Tokyo...........
lördag 21 april 2018 - Tokyo, Hachioji, Japan

.......Tokyo är en fantastisk/spännande stad, men herreminje vad många människor, har aldrig sett sådana folkvandringar för. Något märkligt är att det blir aldrig bråkigt eller knuffigt och ser inte varandra?Otroligt svår att få ögonkontakt eller avlocka dem ett leende.Idag har vi

Äntligen, mitt livs första automatiska "RUMPTVÄTT".
fredag 20 april 2018 - Tokyo prefektur, Japan

Vilket dygn, startade på med att Lasse körde mej till Arlanda kl 11:45, flög från Arlanda kl 14:35, studsade å bytte flyg i Helsingfors landade i Tokyo vid 02-tiden svensk tid, kom ut i Tokyo vi 9-tiden Japan tid.Ännu inte sovit en blund. Strålande sol, full swing mot hotellet, lämnade

En sista koll på att Resdagboken funkar.
torsdag 19 april 2018 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Så är det packat å klart.Skönt att man bor så nära Arlanda, 25 minuter med direkt buss.Imorgon startar vi med en tur upp i Tokyos högsta stuga, bara för att få lite koll på byn, 30 000 000 mäniskor bor det där !!!!Skall nu försöka lägga upp en bild av Tunnelbane nätet (tur att Tiina

43. Resa på hemma plan

43. Resa på hemma plan

11 november 2019 - 30 november 2019

Nu skall Dagboken testas in "real life". Eftersom jag inte har planerat något resande i den närmaste framtiden så får det bli en resa på hemma planen. Alltså, vad får jag dagen att gå med. Blir lite storys å lite bilder, allt för den stora testen skull. Den första bilden är från gårdagens första snö i Sigtuna (idag är den borta).

42. Italien, Pompeji

42. Italien, Pompeji

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Sorrento och Syditalienska härligheter. En grupp resa med Albatros. Jag har alltid velat se Pompeji. Ser ut som att Resdagboken är igång igen. Så jag testar.

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

41. Körsbärsblommor å Snöapor i Japan

19 april 2018 - 3 maj 2018

Så skall vi öppna ett nytt land i Asien. Tiina har alltid pratat om Snöaporna (Makkaker heter dom) i Japan. Å så hittade hon denna resa, med Världens Resor. Dyrt men spännande. Liten grupp (13 st) å svensk guide. kan det bli bättre?? Startar i Tokyo å lufsar norrut, både med tåg, buss å till fots.

40. Daytona, igen, igen

40. Daytona, igen, igen

14 februari 2018 - 24 februari 2018

Åter igen en tur till Orlando Florida, Nascar, Daytona 500. Jaha, varför tar idioten den turen en gång till. Åk själva dit å kolla, 40 - 45 bilar, med ett par meter emellan i över 300 km/timmen på en rundbana, 100 000 racertokiga amerikanare på läktaren. Måste upplevas en gång till. F1 (formula 1), släng dej i väggen. Det blir 4 dagar bilrace + ett dragster museum, och en veckas turnera runt, Mustis cab, beställd. Kolla hemsidan: http://www.daytonainternationalspeedway.com/

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

20 mars 2017 - 12 april 2017

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

36 Nostalgitur i Danmark

36 Nostalgitur i Danmark

9 mars 2017 - 9 mars 2017

En av mina stora idoler, Hans Joensen, (min tidigare medarbetare) har inviterat på "Inflyttnings party", då kommer man å samtidigt blir det en rundtur i Köpenhamn med omnejd. Jag har ju bott och arbetat 22 år i Danmark. Samtidigt skall det bli spännande att testa hur den nya Resdagboken fungerar.

Artificiell intelligens

Artificiell intelligens

11 november 2016 - 11 november 2016

Endags kurs om Artificiell intelligens på Universitetet i Linköping

35. Iran runt, hos nomader å grott boende

35. Iran runt, hos nomader å grott boende

12 april 2016 - 30 april 2016

Så är det dags igen, en spännande kultur-tur med Läs & Res, en uppföljning av vår tidigare resa till Uzbekistan å Sidenvägen. Startar i Shiraz, sedan besök hos nomader (bo i tält), vidare med buss å tåg. På ett annat ställe skall vi bo i grottor. En liten tajt grupp på 13 personer plus en lokal guide.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Leif uppdaterar sin resa