En glad typ.
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Senast aktiv - från Vernazza, Ligurien, Italien
Annorlunda Midsommar!
fredag 21 juni 2019 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Härligt med oplanerad semester för då kan vi göra som vi vill. Och när man väl är på g hemåt så vill man hem fort. Jag gissade detta redan innan vi åkte att så skulle det bli. Sen råkade det falla in på midsommar att vi alla fyra beslöt oss för hemfärd nöjda och belåtna.Men vad

Soluppgång kl 4:15 från båten!
lördag 22 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Vi sov gott efter att ha kört på båten 22:00 och ätit sen middag igår (fredag)Klockan ställde jag på 04:15 för att fota soluppgång men missade ändå början. Vi körde i land i Trelleborg kl 5:45.

Lyxig frukost på landet!
lördag 22 juni 2019 - Kyrkhult, Blekinge län, Sverige

Vi sov gott inatt. Vi körde ombord på båten igår kl 22:00,åt kvällsmat och Peter och barnen somnade ovaggade medans jag fotade. Jag ställde klockan på 04:15 idag för att se soluppgången från båten men lyckades missa den med bara någon minut. Men var så vackert ändå! Vi fick köra

Ups!
onsdag 19 juni 2019 - Martina, Graubünden, Schweiz

Hoppsan vi kom visst in i Schweiz en runda pga vägarbeten!

Buchenwald Koncentrationsläger i Weimar, Tyskland!
fredag 21 juni 2019 - Weimar, Thüringen, Tyskland

Koncentrationslägret Buchenwald i Weimar,Tyskland! Idag gav vi barnen en allvarlig och gripande historia lektion. Det var en tung känsla då man satte foten innanför taggtråden och en klump i magen infann sig i utlopp av några tårar.Fy vad jag är tacksam över det liv jag lever och lycklig

Vandring i gamla staden vid Bodensjön!
torsdag 20 juni 2019 -

Lämnade Nauders tidig morgon kl 9:00. Vi hoppade över att köra motorvägen och körde istället vägen genom St Anton och slapp då betala vägavgifter. 10 mil senare parkerade vi i Lindau vid Bodensjön. Vi tog en promenad i gamla stan och tittade på hamninloppet med lejonet och fyren. Av

Peter rörd till tårar!
onsdag 19 juni 2019 - Stelvio, Trentino-Alto Adige, Italien

Peters dröm har slagit in en heldag i bil på höga höjder med den vackraste vy han kan tänka sig! Jag håller med om att det är vackert men också mycket tid i bilen tack och lov ingen trafik någonstans! Det var värt timmarna för att få se Peters glädjetårar och få ta massa fina bilder!

Riktigt läskig väg!
onsdag 19 juni 2019 - Gavia, Emilia-Romagna, Italien

Phu! Det var för mig lite nära döden upplevelse att köra denna väg. För Peter var det en lycko kick! Riktigt smal och skrovlig väg fullt av möte med motorcyklar och cyklister i full fart. Stup på ena sidan utan räcke! Men visst, fantastiskt vacker vy väl där uppe. Och snö!

Madonna di Campiglio= Guld till Ingmar Stenmark!

Första utsiktsplatsen på dagens resa som går mot Österrike! Vart vi ska bo vet vi inte ännu!

Vackra Portofino!
tisdag 18 juni 2019 - Portofino, Ligurien, Italien

Det var stekande hett idag 35C varmt men trots det kämpade barnen så duktigt med vandring upp till Borgen och utsiktsplatsen och de var väl värda en super god glass när vi kom ner!Fina butiker på vackra små gator med både kläder och ätbara ting men super dyrt. Efter 3 timmar i staden

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Liselott uppdaterar sin resa