Advent i varmen
söndag 2 december 2007 - Ao Nang, Krabi, Thailand

hejsan allihopa! nu var det lange sedan vi skrev har, vi har tagit baten fran ko lanta och ar nu pa phi phi. det man kan saga ar att dessa tva oar verkligen ar som natt och dag. var sa lugnt och skont pa ko lanta medan det ar fullt med liv och rorelse har. fattar inte hur mkt folk det kan finnas

lugnt och skont pa ko lanta
torsdag 22 november 2007 - Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand

hejsan! nu har vi tagit oss till ko lanta, men innan ni far hora hur vi har det har berattar vi om de sista dagarna pa ko samui.. som ni sakert redan har forstatt var vadret inte med oss dar, men vi lyckades pricka in en av de regnfria dagarna med att hyra moppe sa vi kunde kora runt och titta pa

Tillbaka i Thailand
torsdag 8 november 2007 - Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

hej hopp! da var vi tillbaka i thailand, narmare bestamt hua hin. har inte hant sa mkt sen vi skrev sist, men lite spannande var det att det blev oversvamning sista kvallen nar vi var i HCMC, nar vi kom ut fran vart hotell och skulle ta oss till ett matstalle for att titta pa film stod vattnet upp

Lata dagar i hangmattan
tisdag 30 oktober 2007 - Phan Thiet, Vietnam

Hej hopp! En hel del har hant sen sist, vi har tagit oss fran HCMC till Mui Ne som ligger ute vid kusten. Men lat oss ta det fran borjan. Innan vi akte fran HCMC hann vi med en utflykt till ett cao dai tempel, vilket ar en religion som dyrkas av bade buddister, taoister, katoliker och hinduer. Vi

Ett mulet Ho Chi Minh City
torsdag 25 oktober 2007 - Ho Chi Minh-staden, Vietnam

hejsan! Mycket har hant sen sist, vi tog oss tillbaka til Bangkok och Kohsan road for en natt. verkligen annorlunda fran det thailand vi har sett innan. ida passade pa att handla en fin fin klanning dar, tyvarr finns den ej pa bild annu. sedan bar det av mot ho chi minh i vietnam, vi var tvungna

strandlivet forsatter pa den grona on...
onsdag 17 oktober 2007 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Hej hopp! det har gatt lite tid sen vi skrev sist. men det har inte hant mkt. vi har solat mera, druckit vara forsta buckets med thailansk whiskey. riktigt gott!!a lite lullig blev man allt! :) sista dagen pa koh samet gjorde ida en manikyr, vilket hennes naglar behovde. sa skont! nar det kom till

Slutet närmar sig
onsdag 9 maj 2007 - Wien, Österrike

hej hopp! tänkte berätta lite om vad vi har haft för oss de sista tre veckorna. vi har hunnit med en utflykt till Kahlenberg, wien högsta punkt med 484 meter, där njöt vi av den fina utsikten och hade en liten picknick.jag har även tagit med mig irländarna för att spela minigolf, väl

Sommaren har kommit
onsdag 18 april 2007 - Wien, Österrike

hej igen! ytterligare en månad har gått här nere i wien, tiden bara rusar iväg.sedan i början av april har i haft påsklov och det har vi i ytterligare 1,5 vecka. den mesta tiden har tillbringats i olika parker eftersom sommaren kommit till wien:) vi har även köpt en grill på ikea så

Köpenhamn, St Patriks day and B-day
söndag 18 mars 2007 - Wien, Österrike

hej! vet att det var evigheter sedan vi skrev något här i vår dagbok, men varken jag eller anki har orkat ta oss för det. men här följer ett axplock av händelser som vi varit med om sedan sist. Jag har varit hemma i Sverige och hälsat på och direkt från varberg begav jag mig till

WU-bal
tisdag 16 januari 2007 - Wien, Österrike

Hej hopp! Det var ett tag sedan sist, men det beror på att Lisette och Anki har tagit det väldigt lugnt mestadels den senaste tiden. Hur kommer detta sig? Jo vi har haft ett prov i IHRM som gick hyfsat och att vi helt enkelt inte har varit på riktigt festhumör. Men i lördags var det

Chicago med tjejerna

Chicago med tjejerna

25 december 2008 - 11 januari 2009

Ida, Ida och Lisette åker till Chicago i det stora landet USA för att träffa Hanna coh ha väldigt roligt.

Thailand och Vietnam

Thailand och Vietnam

10 oktober 2007 - 21 december 2007

Då var man klar med skolan. så jag å ida tänkte passa på att åka iväg å utforska världen, närmare bestämt Thailand och Vietnam.

Wien, Österrike

Wien, Österrike

6 september 2006 - 30 juni 2007

Ducky och negern, mest kända från tiden i LU åker till Wien i ett år för att göra det som man för det mesta gör i Wien; dricka kaffe på fina kaféer, joddla, gå till heurigen och dricka vin och kanske plugga lite också..

Studier i Ludwigshafen

Studier i Ludwigshafen

9 februari 2006 - 16 juni 2006

Då är man i Tyskland,närmare bestämt i Ludwigshafen. Och tanken är att man ska lära sig tyska och ha lite kul medans man gör det.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lisette uppdaterar sin resa