www.alottawtravel.blogg.se
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Peking, Kina
Snabbtåg
söndag 12 maj 2019 - Peking, Kina

Nu är vi framme i Peking. Vi åkte snabbtåget från Shanghai. Resan tog ca 4,5 h men sträckan är densamma som Stockholm - Luleå.Vi var på tågstationen i Shanghai i god tid innan avgång och det var väldigt intressant att sitta och titta på hur alla inhemska gjorde. Trots att det mesta

Shanghaijade
lördag 11 maj 2019 - Shanghai, Kina

Idag har vi promenerat runt en hel del.Vi började i Yu Garden och gick vidare in j Yu Yuan Garden. Det var jättestortt och fint. Massa terum utkastade lite här och var i hela trädgården som varomsluten av sten och damm där det simmade glada fiskar.Vi tog tunnelbanan vidare till Nangjian Road.

Happy Valley
fredag 10 maj 2019 - Shanghai, Kina

Imorse lämnade vi folkmyllret på the bund och begav oss till utkanten av stan när Nicklas sett att det fanns ett nöjesfält. Happy Valley.Det var ett väldigt stort nöjesfält. Tillenbörjan var jag nöjd med att stå brevid och titta på när Nicklas åkte. Han började men en värsting

Huangpu
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

När solen gick ner igårkväll åkte vi en liten båt på Huangpufloden. Den turen ingick också i våra hop on hop off biljetter. Det var helt klart värt det. Byggnaderna lyser verkligen upp i natthimlen, det blir förövrigt mörkt på 2 sekunder här. Solen går ner strax före 19 och upp igen

Shoppat och promenerat
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

Idag fortsatte vi åka med hop on off off bussarna. Vi åkte igenom alla rutter igår så idag använde vi dem som transportmedel. Smidigt. Idag Stig shopping och stros på schemat. Vi började på Victoria’s secret och fortsatte igenom diverse olika shopping malls. Men vi hittade inte så mycket

Vapiano vapiano
torsdag 9 maj 2019 - Shanghai, Kina

Igår åt vi middag på Vapiano.Dock tyckte jag att maten var ganska smaklös, men det var Happy Hour på alkoholen så jag fick dubbelt med prosecco och dubbelt med vin.Vapiano ligger i Pudong som är den nya delen som var en helt vanlig liten fiskeby på 30 år sedan. Det märks i ariktekturen

Hop on hop off
onsdag 8 maj 2019 - Shanghai, Kina

idag har vi åkt hop on hop off hela dagen. Vi hann inte ens äta lunch. Nu har vi sett allt som bör ses i Shanghai men imorgon ska vi stanna och gå runt och titta lite mer.Vi ser att Shanghai är väldigt västerländsk inspirerande. När de började bygga ut Pudong för 20-30 år sedan tittade

Eftermiddagen
tisdag 7 maj 2019 - Shanghai, Kina

efter att vi hade powernapat och freshat till oss gick vi ut på en runda. Vilken stad, vilken skyline och vilka byggnader. Andra kvarter påminner helt och hållet om China Town..vi åt middag på donken..klockan är snart 20 och vi ska sova.Imorgon blir det en dag i sann turistanda, vi ska

Framme
tisdag 7 maj 2019 - Shanghai, Kina

Nu är vi framme.Resan hit gick bra. Vi flög längs med solnedgången/soluppgången, blir det längs med midnattssolen då?vi hade uppgraderat oss till Economy Comfort för att Nicklas skulle få sitta bekvämt, sätena skulle vara något bredare men jag som fick sitta mellan Nicklas och en vit

The End
onsdag 11 januari 2012 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Resan är så gott som slut. Nicklas ligger och snarkar, själv förstår jag inte hur då vi bor ett par meter från start/landningsbanan på LAX. Den är verkligen busy! Vi har haft en helt fantastisk toppensemester. Vi har gjort så mycket och ändå "bara" varit borta i 2 veckor. Vi har

Shanghai och Peking

Klassresa 2012

22 augusti 2012 - 26 augusti 2012

Studieresa med klassen

17 maj 2012 - 21 maj 2012

Ellinor o jag planerar en Barcelona resa. Pimpla sangria och paella på Las Ramblas!

Klassresa 2011

Klassresa 2011

17 november 2011 - 20 november 2011

Klassresa till Köpenhamn för att kolla hotell och julmarknad. På hemvägen hoppar jag av i Lund och spenderar helgen med Malin :)

USA 2012

USA 2012

27 december 2011 - 12 januari 2012

Älsklingen och jag åker till USA

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa