www.alottawtravel.blogg.se
hemstad Linköping, Östergötlands län, Sverige
Senast aktiv - från Peking, Kina
måndag 9 januari 2012 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Supertrött i sängen i Las Vegas. Dagen har varit toppen även om vi är trötta. Vi lämnade LA 6,25 imorse och var framme i Vegas 10,30. Det gick mycket snabbare än vad vi trodde och vägen hit var inte alls som vi trodde. Vilket landskap. Höga berg, bara massa småbuskar och inga hus alls!

Six Flags
söndag 8 januari 2012 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Jag var helt slut när vi kom hem igår. Så jag orkade inte starta datorn. Jag somnade i sängen direkt, men kläder på och framför TV. Six Flags igår var jättekul. Men tyvärr kände jag redan på morgonen att jag hade huvudvärk och ögonen kliade och mina allergitabletter ligger visst kvar

Universal Studios
fredag 6 januari 2012 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Idag har vi haft en heldag på Universal Studios. Vi åkte dit så vi var där klockan 9, men de öppnade 10. Men då hann vi köpa biljetter, få bra platser i kön, kollar kartan vart vi skulle gå. Vi var överens om att vi skulle börja med studio touren för det är ju riktig populär. Vi hade

Bilar i LA
torsdag 5 januari 2012 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Hej vänner och familj! Vi har precis krypit ner i våran Californska king bed efter en eftermiddag och kväll on the road i LA. Vi åkte efter Paula (GPSen som förövrigt ingick i bilen!). Hon tog oss till universal studios, Hollywoodskylten och Santa Monica pier! Vi var mer effektiva idag än

Fort Lauderdale och Hollywood
onsdag 4 januari 2012 - 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA

Idag har vi varit i Fort Lauderdale med 2 av mina mostrar som kom hit för att träffa oss. Så roligt. Mary och Tom har bott lite överallt i Florida. Bland annat i Fort Lauderdale så de ville visa oss den stan. Vi började med att leta efter starbucks på Fort Lauderdale Beach. Jag trodde

Key West, parasailing och helikopterflygning.
tisdag 3 januari 2012 - 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA

På nyårsdagen gjorde vi inte mycket förutom att ligga på stranden. Skönt. Men igår var det andra bullar. Vi gjorde nämligen en utflykt till Key West. Den sydligaste punkten på USAs fastland. Vi lämnade hotellet 6,30 igår morse och var framme på ön kl 10,54. Så det var en bit att åka.

Nyår på Oceans Ave
söndag 1 januari 2012 - 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA

Hej mina vänner. Klockan är 2 här borta nu och vi är jättetrötta efter ett nyårsfirade på south beach. Vi träffade ett finskt par som vi åt middag med. Vi letade efter ett billigt ställe med god mat där de inte spelade så hög musik. Men det var omöjligt att hitta, och ja, hur ofta

Gott Nytt År vänner
lördag 31 december 2011 - 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA

Idag tog vi en sovmorgon här nere. Gött. Vi gick ner och åt frukost men det var snabbt klar och då gick vi och la oss vid poolen. Men vi brände oss ju rätt rejält igår så det var omöjligt att ligga där. Trots att jag låg under min handduk. Så vi bestämde oss för att ta en promenad i

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Lotta uppdaterar sin resa