Denna Resedagbok kommer att handla om våran bröllopsresa till USA.
hemstad Botkyrka, Stockholms län, Sverige
Vi flyttar
fredag 27 mars 2015 - New York, USA

Nu flyttar vi från Resdagboken till Mintur.se. Det fungerar ej att skriva eller ladda upp bilder på denna sida =( Ni hittar oss under namnet MaddeFredde på mintur.se

Frame i NY
torsdag 26 mars 2015 - New York, USA

God morgon kl är nu 8.20 När vi kom till arlanda igår och skulle checka in började dom tjafsa om lite övervikt 2 kg per väska. Jouline hade ingen väska att checka in den hade vi lagt i Freddes som vi kan ha med med grejer hem istället. Så vi hade 20 kg "extra" men han missade att Jouline

Snart åker vi.
söndag 15 mars 2015 - Botkyrka, Stockholms län, Sverige

Nu är det bara 10 dagar kvar tills vi åker till USA. Dax att börja packa snart kanske =p

Torsdag kväll, sista kvällen :(
torsdag 27 oktober 2011 - New York, USA

Idag har det regnat o blåst i New york.Antar att det är för att vänja oss smått inför Sveriges klimat. vi gick upp tidigt för att ställa oss i biljettkön till frihetsgudinnan, det gick ganska snabbt. Värre var kön till färja, där fick vi stå ca 1 timme i regnet kalt brr. Vi gick

Onsdag förmiddag NY
onsdag 26 oktober 2011 - New York, USA

Igår åkte vi med tunnelbanan längst ner på Manhattan till platsen där man åker med färjan till frihetsgudina. Det var så sjuk lång kö till färjan, ca 3 timmars kö. Så vi skippade det å sa att vi åker ner din nån dag när det precis öppnar istället. Vi gick sedan längst med

Onsdag kväll New York

nu sitter vi på Star bucks på Time square. idag har vi varit på 9/11 memorial. Där fick vi gå igenom en säkerhetkontroll, de fick vi även göra i går när vi skulle upp i Empire. Det var fint där, de höll på att bygga upp nya byggnader omkring. wtc, freedom tower och museum. Sedan

onsdag 26 oktober 2011 - New York, USA

Måndag Natt
måndag 24 oktober 2011 - New York, USA

Nu är vi framme på vårat hotell i New york :) imorse åt vi pannkakor på ihop. Sedan bilade vi till LA (4-5 Tim) och flög därifrån till New York.(5 Tim) När vi skulle checka in våra väskor ville han att vi skulle betala för en av våra väskor , fast vi bara hade en varsin. vi fick

Söndag kväll
söndag 23 oktober 2011 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

igår var vi till ett köpcentrum, pga förkylning gick vi hem tidigt o tog med oss pizza till rummet o kollade på film. ------------------------------------------------------ Idag gick vi till köpcentrumet o handlade några julklappar. Sedan tog vi en taxi till flygplatsen å hämtade upp vår

Lördag eftermiddag
lördag 22 oktober 2011 - Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Vi är nu i Las Vegas sen i torsdags kväll. Vi har tyvärr inte kunnat uppdatera bloggen pga hotellet inte har nån dator i lobbyn med gratis internet. Så nu har vi köpt 24 timmar access till wifi för 150 spänn. Trots det så ska resdagbokens hemsida vara jätte seg å hänga sig när vi ska

30 års resan - USA roadtrip

25 mars 2015 - 25 april 2015

Roadtrip usa New york Niagarafallet Washington dc Las vegas Los Angeles San Fransisco

Bröllopsresan

3 oktober 2011 - 29 oktober 2011

Våran Road trip genom stora delar av USA. Florida, San Fransisco, LA, Las Vegas och New York.