Annu mera haj!=)
fredag 20 februari 2009 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Idag ar sista dagen har i Seacliff. Det kanns mycket trakigt, har borjat kanna mig riktigt som hemma. Jag chris och tva fransman tar hand om hostelet just nu, stadar och fixar=). Igar akte nagra pa en fisketur och fangade 5 hajar pa 5 minuter! det fangade aven nan typ av torsk och lite annat. Sa

Malafarg och hajar!
tisdag 17 februari 2009 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Vi ar fortfarande kvar i lilla byn Seacliff. Vi trivs riktigt bra, avslappnad stammning och just nu riktigt skont, varmt vader. Vi har aven fatt jobba lite har for boende och alla aktiviteter. Det vill saga att vi stiger upp vid tio och jobbar ett par timmar.( Agaren till hostelet ar riktigt

mitt i ingenstans
torsdag 12 februari 2009 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Hej! Nu har vi alltsa lamnat queenstown och var fantastiska lagenhet bakom oss. Vi akte ett par timmar till Dunedin dar vi halsade pa en kompis. Vi stannade en natt innan vi akte ytterligare ca 40 minuter till Seacliff. Ett helt underbart stalle mitt ute i ingenstans. En liten by men tva vagar en

Engelskan
lördag 7 februari 2009 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Tror jag har borjat vanja mig ganska bra med att bara prata engelska nu..Imorse fick jag hora att jag hade pratat i somnen och inte pa svenska utan pa engelska...haha! Ikvall ar nast sista kvallen i lagenheten sa vi ska ga ut tillsammans med de vi delar lagenheten med. Pa mandag tar vi bilen och

salsa,salsa
tisdag 3 februari 2009 - Alexandra, Otago, Nya Zeeland

Hej halla! Idag har jag, chris och var van victor fran chile varit ute och vandrat lite. Riktigt harligt, solen sken och vi hade kopt en god kaka som vi at pa vagen! De senaste dagarna har varit riktigt trevliga de med. I sondags vandrade vi upp for queenstownhill (riktigt jobbigt). Tanken ar att

Lyxxx
fredag 30 januari 2009 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hej hopp alla dar hemma!! Har lite nyheter, vi har skaffat lagenhet! Haha nej men anledningen till att vi akte hit till queenston igen var for att halsa pa lite kompisar. De hyr ett rum i en lagehet och vi tyckte det var mycket trevligt har sa vi bestamde oss for att hyra et rum vi med!! Ah sa

Sista dagen
tisdag 27 januari 2009 - Alexandra, Otago, Nya Zeeland

Fortfarande kvar i alexandra! Men igar jobbade vi sista dagen coh det kanns sa otroligt skont!! Egntligen skulle vi jobba idag med, men vi var lite for trotta haha! Korsbars sasongen ar over nu och istallet borjar aprikossasongen. Dock ar det inte sa populart att tjejer jobbar dar, ar for tungt sa

Ser korsbar overallt!
torsdag 22 januari 2009 - Alexandra, Otago, Nya Zeeland

Hej hej! Nu har jag antligen kommit fram till alexandra! Det ar varmt, valdigt varmt! Och jag har fatt jobb! wohoo..Har till och med hunnit jobba en dag. Allt jag kan saga ar att jag hatar korsbar mer an nagat annat. Jaa julia, jag vet att du tycker det ar jatteroligt och sitter och hanskrattar at

Team sweden ar splittrat!=(
söndag 18 januari 2009 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Jaa, sondag var den dagen da vi skulle ga skilda vagar, jag och min andra halft! Och sa blev det ocksa, jullan sitter just nu pa bussen, en kort 12 timmars resa upp till Auckland. Sjalv befinner jag mig i Picton efter en 3 timmars lang resa med farjan over pa sydon igen. Imorgon blir det att stiga

Julafton!=D
onsdag 24 december 2008 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

God jul alla dar hemma!! Vi ville bara saga god jul och hoppas att ni har dte bra dar hemma! vi har haft en toppenbra dag, mycket paket, god mat och fantastiskt vader. Vi berattar mer en annan dag! Daremot lagger vi upp en bild fran idag, nar vi firade varan forsta julafton i skuggan av massa

Maja & Julias tripp till NZ!

Maja & Julias tripp till NZ!

10 oktober 2008 - 2 mars 2009

En kombinerad upplevelse- och jobbresa som kommer att föra oss runt hela Nya Zeeland och som förhoppningsvis kommer att bli den bästa tiden i våra liv!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Maja uppdaterar sin resa