ska ut i världen och upptäcka och äventyra! inget berg är för högt och inget hav är för djupt! Skoj blir det iaf...
hemstad Falun, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
nu e snart poolen klar
torsdag 26 juni 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Sitter i lagenheten nu for kontoret har blivit utrymt! Skiter i det och tog hem datorena istallet. Men det var inte det lattaste att fixa internet hemma. Killen fran China Telecom kunde absolut ingen engelska och allt han hade var ett papper med ett anvandarnamn och ett losenord. Problemet var att

glad midsommar
fredag 20 juni 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

hallå!! Hoppas ni har det bra därhemma nu på mmidsommar. pratade med mamma idag och ni verkar ju ha det klassiska midsommarvädret. Här har vi för en gångs skull blå himmel och riktigt varmt ute. Har väl hänt 3 gånger sen jag kom ner. Sitter på kontoret nu och dricker öl,det blir inget

de e mycket som händer utan att man vet om det...
tisdag 10 juni 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

de e konstigt...man bor i Kina men man har ingen aning om vad som händer i landet. Jordbävningen fick vi inte reda på förrän sent på kvällen när vi zappade på Tvn och nu e det tydligen stora översvämningar i vår provins? Där ser man! Får hoppas att nåt allvarligt inte händer i vår

regn, regn och återigen regn
söndag 1 juni 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Nu har det regnat i över 2 veckor. Jag har tydligen bosatt mig i en utav Kinas regnigaste städer. En jäkla nitlott! Är på kontoret nu och kollar läget lite,alla där hemma sover. Dom var ute och partade hela natten. Jag tog ledigt för det var tillräckligt med dansande och gintonic i fredags

catwalk
torsdag 29 maj 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Hehe,, Malin ar nu pa Davis kontor med de andra modellerna och provar klader och ovar sig pa att ga pa catwalken. Och de prata med henne om att de tyckte hon ska skita i att jobba som engelska larare och jobba som model istallet.. jag tycker det later mer glamorost,, hehe I tisdags var vi ute och

God mat!!
söndag 25 maj 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Igår så var jag och malin ute på växtmarknaden och handlade växter.. Malen är som ett litet barn på julafton när hon får handla växter. Så vi fyllde en hel minibuss.... Det vi inte tänkte på innan va att vi även måste bära upp dem i lägenheten.. och endel av dem vägde verkligen

kass arbetsintervju
onsdag 21 maj 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Idag var jag pa arbetsintervju om ett engelskajobb men det var inget att hurra for. Skolan ligger 2 timmar harifran med buss och jag jobbar 40 timmar i veckan och e ledig onsdag,torsdag. Boendet kostade 1500 och det fick jag tydligen betala sjalv och lonen lag pa 6500kr. Sen fick jag absolut inte

regn regn
tisdag 20 maj 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Nu har det regnat i två dagar och jag har dragit på mig halsont.. Så igår va jag inte ens på kontoret. niklas köpte nån kineskur som va som som sirap. Och den verkar faktiskt funka. läste innehållsförteckningen och det va inga konstigheter vad jag kunde se,, men men man vet ju inte med

Vips hade man en bird!
fredag 16 maj 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Idag har vi varit pa husdjursmarknaden och kikat lite. Vi borjade med akvarier och fiskar och det var ju ganska latt att fa "fisksjukan." Sa mycket fina saker till sa fruktansvart lagt pris! Sen tittade vi pa en massa skoldpaddor som garna hade fatt folja med hem och planboken godkant det for den

Vi lever
tisdag 13 maj 2008 - Guangzhou, Guangdong, Kina

Vi låg i soffan och degade igår kväll och såg på nyheterna om jordbävningen...vi har dock inte märkt nåt och alla husen står kvar. Så ni kan pusta ut! Igår packade vi upp kläderna i garderoberna och fixade lite. Tvättade gardiner och drömde oss bort hur vår lägenhet kommer se ut.

Kina mm.

Kina mm.

10 april 2008 - 8 juli 2008

Ett försök till ett liv i Kina och ett försök att rymma iväg från den trista vardagen!

asien adventure

asien adventure

7 november 2006 - 19 april 2007

Börjar i bangkok sen blir det dit näsan bär. Koh Phangan en månad är givet!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Malin uppdaterar sin resa