Vill "uppleva" mycket. Älskar att resa med- eller "till" de jag älskar mest. Gäller att ha så skoj man bara kan.
hemstad Ängelholm V, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Vejbystrand, Skåne län, Sverige
Orlando nästa
fredag 1 november 2013 - Orlando, Florida, USA

Tidigt upp och packade ihop det sista. Vi åt sista frukosten i den mysiga matsalen med utsikt över poolen och havet.Nu sitter vi på flygplatsen och väntar på planet till Orlando.Det är försenat, men iväg kom vi i ett plan, mycket litet, där man satt 3 personer på rad.Karen och Lars

Bangkok
tisdag 29 november 2016 - Bangkok, Thailand

Ankom Bangkok cirka 09.30.Man ligger 6 timmar före oss i tiden här. Efter en stunds väntande på flygplatsen, kom det äntligen en taxi, som körde oss till hostel Chern. Det tog cirka en timme att åka dit och vi var framme först vid 12.00-tiden.I den väska vi checkat in var alla mina

Första doppet i Kretahavet
fredag 3 juni 2016 - Heraklion, Kreta, Grekland

Fick inte många timmars sömn i natt. Vaknade av att det var ruskigt kallt (luftkonditioneringen var på för fullt) och så hade min porlare tystnat. Vi hade med oss frukost, som vi åt på rummet. Vi har fått en liten "svit" (4 sängplatser) och bor granne med resten av familjen. Detta boende

På väg mot Kreta
torsdag 2 juni 2016 - Heraklion, Kreta, Grekland

Ja, detta blev en lång dag. Vi lyfte från Sturup kl 17:10. Båda barnen satt vid var sitt fönster-väldigt spännande, och hade koll på moln mm. Sedan väntade cirka 3 1/2 timmars färd, innan vi landade i Chiana. Vi ställde tillbaka klockan 1 timma, så blev tiden rätt. 21:40, var det

Bobby Cay Island
tisdag 2 februari 2016 - Jamaica

2 februari. Intagit frukost och nu är Bernt på väg att hämta ut pengar. Sedan tar han taxi tillbaka hit. Vår plan är att ta taxi vidare till där kanoter utgår ifrån. Kanot ut till lilla ön, snorkla där och tillbringa resten av dagen därboch bara ta det lugnt. Hoppas det går i lås.

Tvättar, begravningsregalier, frukt på stranden
söndag 31 januari 2016 - Jamaica

31/1 söndag. Vi sorterar tvätt och sätter igång tvättmaskinen som finns i ett speciellt rum i vår villa. Det fanns också möjlighet att hänga upp tvätten, men tvättmedel fick man ha själv. Detta är ett väldigt bra sött att "resa lätt" om man någon dag bor på en plats med

Black river, Waterfalls och Appelton Rom
lördag 30 januari 2016 - Jamaica

30/1, lördag Vi blir upphämtade kl 08:20 här vid hotellet, för att åka den tur som blev inställd den 28/1, i torsdags. Det var turen till Black River, YS Falls and Appleton Rum Estate Day Trip from Negril (2424N_BRS) . Man ringde Audrey och hon berättade detta för oss för några dagar

All inklusive,,mygg
fredag 29 januari 2016 - Heraklion, Kreta, Grekland

29/1 fredag Eftersom vi redan snorklat många gånger, bestämde vi oss för att ta det lite lugnt i dag, eftersom vi i morgon skall ut på tur. Man har kontaktat Audrey och sagt att dagen ändrats till lördag. Så, efter frukost tog vi ett underbart dopp i havet. Det är så varmt att det knappt

Fjärilar, hummer, pork, mörkare än mörkt
torsdag 28 januari 2016 - Heraklion, Kreta, Grekland

28/1. Torsdag Vi är nuni Negril och skulle bli hämtade denna morgon för en tur. Men, det blev ändrade planer. Vi fick meddelande att turen skulle bli om några dagar i stället. Så det stranden och bada. Jag gick sedan promenad och tog kort på massor av fjärilar. Mötte en kille som hette

Ocean Wave Villa, Audrey, mycket speciellt
onsdag 27 januari 2016 - Heraklion, Kreta, Grekland

27/1. Onsdag Vaknar upp till en något molnig/disig dag. Men, alla morgnar ser sådana ut här. Vi såg, från balkongen, ett stort kryssningsfartyg som passerade, när vi åt frukost. Sedan vid 10-11-tiden försvinner moln/dis och solen kommer med massor av värme och det glittrar i havet. Man kan

Det blev Thailand!

Det blev Thailand!

27 november 2016 - 22 december 2016

Värme och upplevelser

Jamaica, en fantastisk resa

Jamaica, en fantastisk resa

19 januari 2016 - 3 februari 2016

Vi tar en sista minuten resa och åker mot värmen

Familjeresa till Kreta

Familjeresa till Kreta

2 juni 2016 - 9 juni 2016

Vi är fyra vuxna och två barn som åker till Kreta. Vi skall fira, ha det skoj och bara må bra! En mycket speciell upptäckande resa!

Mot "värme" på Kap Verde

Mot "värme" på Kap Verde

8 april 2015 - 15 april 2015

Mot nya varma mål - sedsn kommer sommaren hemma

Till underbara Karibien, Dominikanska republiken

Till underbara Karibien, Dominikanska republiken

18 januari 2015 - 3 februari 2015

Vi åker eftersom allt är så tufft just nu och värme och glädje och dans och sol gör susen.

Till värmen i Side, Turkiet

Till värmen i Side, Turkiet

29 september 2014 - 6 oktober 2014

Vi åker tillsammans med kompisar till Side. Behöver bad, värme och rekreation.

Lycka- vi får resa till Vietnam

Lycka- vi får resa till Vietnam

8 januari 2014 - 20 januari 2014

Först till Hue, som är ett måste i några dagar. Jättebilligt hotell där och sedan flyger vi till Ho Chi Minh-staden den 13:e. Till värme och fler upplevelser.

Fira i Florida

Fira i Florida

17 oktober 2013 - 6 november 2013

Åker bort för att fira min födelsedag med "upplevelser". Skall hälsa på min kusin i Florida och innan dess, åka runt i Florida lite. Vi åker först till Tylösand sedan till London och hälsar på min systerdotter. Därifrån flyger vi till Miami i Florida. Nedräkningen har börjat...

Vietnam, varmt o spännande

Vietnam, varmt o spännande

1 april 2013 - 16 april 2013

Det har varit tufft ett tag. Behöver tagga ner och tror att Hoi An är vad som gäller.

Snö till jul

Snö till jul

23 december 2012 - 30 december 2012

Reser till en garanterat "vit" jul och skoj i backen!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ulla Karin uppdaterar sin resa