Kapstaden
lördag 2 mars 2013 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

De senaste fem dagarna har rullat på. Förutom att vi glassat lite har vi hunnit med att se stan, fotbollsarenan, Robben Island (Mandelas fängelseö), varit i Llanga Township (stan äldsta och minsta, "bara" 50000 invånare mot det största som är större än Storstockholm) där vi delade ut

Slutstation
måndag 25 februari 2013 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu har vi nått Kapstaden som är sista anhalt på resan. Vi åkte hit på den smala, men vackra vägen via Chapmans Peak. Att det var cykeltävling den dagen gjorde inte att det gick snabbare direkt. Dagen var klarblå så vi åkte direkt upp på Taffelberget. Vi har mött resande som aldrig

Godahoppsudden
lördag 23 februari 2013 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag har vi varit på rundtur på Kaphalvön. Vi vandrade mellan Cape Point och Godahoppsudden tur och retur. Badade i havsbassäng där vattnet inte var säkert. En kille drog upp en haj på spö från stranden. I Simon´s Town där vi bor har de även en pingvinkoloni. Vanligt strandbad fick

Vin
fredag 22 februari 2013 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

De sista fyra dagarna har spenderat i vindistrikten där vi blandat sol och bad med golf och vin. Vingårdar finns i varenda hörn så det går inte att köra fel. En dag hade vi med oss våra nyfunna vänner Maria och Mattias på vinprovningstur. Frukosten hann knappt ner innan första vinet var

Kleine Zalze
söndag 17 februari 2013 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Efter en inställd vithajsspaning blev den nu av. De simmade in i buren som vi var i. Det var en upplevelse! På vägen ner till Afrikas sydspets tog vi en senväg genom landsbygden för att få ta den mandragna flotten över floden. Att man skulle hjälpa till själv var det ingen som sa innan.

Mossel Bay
fredag 15 februari 2013 - Mosselbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Resdagboken har haft strul med inloggningen, därav inget nytt förrän nu. I Mossel Bay har vi solat och badat lite. Vi har även gjort en utflykt till inlandet där det fanns lite grottor, strutsfarmarnas mecka och ett litet vattenfall. Lite golf också såklart. Tapaskväll ikväll på altanen.

Knysna
måndag 11 februari 2013 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Efter Fancourt har vi nu dragit vidare till Knysna (Naizna). Vi bor på en kulle i staden och har underbar utsikt. Guesthouset är också super. En dag med lite hiking och utflykt. Idag ska vi ner till Waterfront och äta med några engelsmän efter att gått lite på stan.

Redan en vecka
fredag 8 februari 2013 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagarna springer iväg. Bara en natt kvar på Fancourt :( Banorna som vi spelat idag och igår är som att spela i en perfekt trädgård. Efter lite sol och bad blir det italiensk restaurang här på resorten ikväll ihop med några andra svenskar. Imorgon drar vi efter spel på den tuffa

Bildproblem
torsdag 7 februari 2013 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ha tålamod våra vänner, nätet hopplöst långsamt men vi ska försöka ladda upp lite fler bilder så att det blir intressant att följa oss. Idag är det Manges födelsedag och han tackar för alla gratulationer men tar just nu sin eftermiddagslur. Spelat golf idag och det går faktiskt över

Golfweekend
onsdag 6 februari 2013 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

På plats på Fancourt för några dagars golf, fantastiskt område och ett glas champagne vid incheckning. We like!

Sydafrika

Sydafrika

31 januari 2013 - 6 mars 2013

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Caroline uppdaterar sin resa