Sista stoppet
söndag 3 mars 2019 - Manuel Antonio, Quepos, Puntarenas, Costa Rica

Transport alltså..Ja om det är något som inte riktigt går vår väg här så är det ju definitivt transporten...haha vi skulle bli hämtade 7.45 imorse och eftersom vi lärt oss den hårda vägen att dom är i tid eller tom tidiga här så chansade vi inte utan stod klara utanför porten kl

Santa Theresa
onsdag 27 februari 2019 - Santa Teresa Beach, Puntarenas, Costa Rica

Santa Theresa Resan från Monteverde till Santa Theresa tog ca 9h totalt..😄 vi lömnade Monteverde kl 06 och första bussen gick i ca 20-30km/h de första 2h på slingriga grusvägar med en buss som kanske hade sett sina bästa dagar ändå! Men vi kom fram till Puntarenas vid 9, men där va

La Fortuna till Monteverde
torsdag 21 februari 2019 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Från La Fortuna till MonteverdeSista dagen i La fortuna skulle vi ju då se vulkanparken och det finns en miljon olika turer och guider man kan åka med osv som kostar också kostar en mindre förmögenhet i vissa fall! Eftersom vi va rätt möra i kroppen efter föregående dag så bestämde vi

Monteverde
söndag 24 februari 2019 - Monteverde, Puntarenas, Costa Rica

Monteverde!Vi började alltså vår vistelse här med en ridtur, detta är ju något som Maria älskar och håller på med sen hon va liten medan jag har en liten hatkärlek till det...tycker mycket om hästar men har en otrolig respekt för dem, har ridit två gånger de senaste 5 åren tror jag;

La Fortuna
onsdag 20 februari 2019 - La Fortuna, Alajuela, Costa Rica

Hola!Vi åkte från San José med buss tidigt i måndags, va inga som helst problem att ta lokalbussen (kostar en bråkdel av vad det skulle kostat att åka shuttle) den va i tid och helt okej bekväm buss med AC! Det tog sen tid att få checka in på hostelet i La fortuna men så är det

Resan börjar i Köpenhamn
måndag 18 februari 2019 - San José, San Pedro, Costa Rica

Vi smygstartade semestern med ett dygn i Köpenhamn tänkte vi. Främsta anledningen till att vi gör detta är inte för att slippa gå upp ap-tidigt för att hinna till flyget utan för att gå på museum tro det eller ej! Men inte vilket museum som helst utan en utställning som jag förstått

Nästan hemma!
tisdag 9 januari 2018 - Varberg, Hallands län, Sverige

Vi har tagit oss hela vägen till Sverige, hör och häpna!!👏🏽Det har varit en helt galet lång resa, med flera olika tidszoner så vi är helt snurriga i huvudet nu, vet knappt vad det är för dag eller var vi är...tänker fortfarande när jag tittar på klockan: ”vad är klockan hemma

São Paulo
måndag 8 januari 2018 - Miami, Florida, USA

São PauloVår vistelse i São Paulo blev lite längre än planerat, vi skulle börjat vår flygresa i fredags och landat i cph idag vid 14...så blev det inte! Oväder i NYC gjorde att vårt flyg blev inställt (skulle haft en dag i NYC) och att försöka boka om var inte det lättaste, det var

Paraty
lördag 6 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Paraty! (Varning för långt inlägg)Okej, jag ska försöka summera våra dagar i Paraty nu då:) Vi tog bussen från Rio den 30/12, detta va en ganska smidig bussresa som tog ca 4h med ett stopp på vägen, måste säga att bussarna har varit över förväntan i komfort! Det är nästan så

Det löser sig till slut;)
torsdag 4 januari 2018 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Det löser sig!Ja, man kan väl säga som såhär att ingen utav oss två är speciellt bra på att planera långt i förväg..😉 hela denna resa har vi sagt i stort sett varje dag att: ”vi måste kolla upp hur det där o det där funkar, när bussarna går och hur vi kommer till hotell” osv.

Costa Rica

Costa Rica

17 februari 2019 - 4 mars 2019

Dansken och svensken drar ut på äventyr igen.

Jul & nyår i Brasilien

Jul & nyår i Brasilien

19 december 2017 - 9 januari 2018

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

fromNYtoDubai

fromNYtoDubai

28 december 2015 - 10 mars 2016

Tyckte det va dags för den där obligatoriska jordenruntresan nu. Tar med mig min danska vän Maria och drar till New York först för att fira nyår, sen Hawaii, Vietnam, Bali och avslutar med 4 dagar i Dubai! It's gonna be awesome!

Is the north as bad as they say..?

Is the north as bad as they say..?

1 november 2008 - 5 juli 2009

Åker tillbaka till Italien för att bättra på min italienska och för att få en ny erfarenhet:) Ska ge mig på norra Italien denna gången som au-pair...ska bli intressant o se om ryktena stämmer;)

Il ritorno a Salerno -08

Il ritorno a Salerno -08

31 mars 2008 - 3 juni 2008

Åker tillbaka till Italien/Salerno med min vän Lena för att träffa alla underbara/galna människor igen och för att få lite sol:)

Italia -07

Italia -07

2 september 2007 - 1 december 2007

Flyr kalla Helsingborg för varma Salerno i södra Italien! Hoppas på flytande italienska vid resans slut o en massa spännande upplevelser i bagaget.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa