Fina Rio
söndag 31 december 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio de Janeiro Nu har vi återigen lämnat Rio och denna gången ska vi inte tillbaka, inte detta året i alla fall ;). Kändes lite vemodigt att lämna, denna stad har verkligen växt på oss båda, har varit över förväntan på många sätt! Behagligt väder, om än en del moln o regn

Hike
onsdag 27 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

Hike över ön!Dagen efter båtturen var vi ganska möra i kroppen, främst huden då;), vi blev ju då såklart lite brända...vilket verkar va i princip omöjligt att undvika på en sån tur här...alla va röda, tom brasilianare som smorde in sig med 70..! På kvällen råkade vi hamna så vi

Båttur

God jul alla😃När spf 100 är normalt!Något vi konstaterade efter andra dagen här på ön är att solen är otroligt stark..! Det går inte att köpa solkräm under 30 och vanligast är att folk använder 70-100!! Vi hade 50 med oss som vi tänkte att ”det behöver vi ju de första dagarna

Ilha Grande-ett litet paradis
lördag 23 december 2017 - Ilha Grande, Piauí, Brasilien

Ilha GrandeNu har vi lämnat Rio och åkt taxi/buss/båt till den lilla paradisön Ilha Grande, här ska vi fira jul!😃Dagarna i Rio har varit väldigt bra, gillar staden skarpt, synd bara att man måste va på sin vakt hela tiden...på dagtid har vi aldrig känt oss otrygga egentligen men så

Framme
torsdag 21 december 2017 - Copacabana, Volta Redonda, Rio de Janeiro, Brasilien

RioVi är i Rio de Janeiro, Brasilien!! Vi har båda lite svårt att ta in detta, känns overkligt o jäkligt häftigt på samma gång! Flygresan hit gick ändå smidigt, även om vi höll på att missa vårt flyg i NYC (vi hade mer än 2,5h på oss) för att det ska va så jäkla komplicerat att

Riverrafting
tisdag 18 april 2017 - Jinja, Östra divisionen, Jamhuri ya Uganda

JinjaResan till Jinja började inte jättebra om vi säger så...vi var i tid och likaså bussen som skulle plocka upp oss! Problemet var att vi skulle plocka upp fler på vägen... vi skulle hämta 5 stycken på ett hotell där bara två stod o väntade, efter ca 10min kommer en tredje och sen

Slut
torsdag 27 april 2017 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Äventyret är över(26/4 kl 19.00) Nu sitter vi på Nairobi flygplats och väntar, kl 23.55 ska flyget gå..vi är här i väldigt god tid! Tur att det finns mat, wi-fi och GT 😉5 dagar spenderade vi i Mombasa på ett riktigt fint hotell, med all-inclusive, stort område med flera pooler, en

Whisper
fredag 21 april 2017 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Nu har vi lämnat Jinja och Uganda för denna gången, känns väldigt märkligt! Känns som vi varit borta jättelänge och har typ "glömt bort" livet hemma... Vi hade några väldigt roliga och givande dagar i mysiga Jinja, efter raftingen blev det ju då ridning vilket gjorde att vi knappt

Sista veckan i Kampala
fredag 14 april 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Hej allihopa! Nu har vi gjort klart praktiken och håller nu på att packa för att dra vidare till Jinja tidigt imorgon! Det känns lite märkligt men samtidigt ganska skönt, vi känner oss ganska färdiga med detta nu... I veckan har vi varit på Malnutrition ward, dvs undernärda barn, det är

Neonatal
lördag 8 april 2017 - Kampala, Central Region, Jamhuri ya Uganda

Veckan på NeoDenna veckan har minst sagt varit omtumlande för oss båda, känns som att man har gått igenom alla tänkbara känslor på en o samma dag, man blir ledsen, frustrerad, irriterad, glad, tom... det har nog varit den tuffaste men samtidigt mest givande avdelningen vi varit på!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Marie uppdaterar sin resa