Total avkoppling
måndag 22 juli 2013 - Saranda, Vlorë distrikt, Albanien

Dagarna går utan att vi lyfter ett finger. Igår var vi vid Syri i Kalter, som betyder "blå ögat" på albanska. Detta blåöga består av ett hål som man inte hittat botten på (egentligen en grotta snarare än ett hål). Ur detta klarblå hål strömmar flera kubikmeter kristallklart vatten

Framme!
fredag 19 juli 2013 - Saranda, Vlorë distrikt, Albanien

Efter att i gryningstimmarna irrat runt i en sovande grekisk stad så tog vi morgonfärjan över till Saranda. Vi har checkat in på vårt hotell som har en egen privat strand. Hotellet ligger lite utanför stadskärnan, ungefär 2,5 km. Nu ska vi ta oss lite lunch och fundera på vad vi ska göra

Bacardifabriken och matrundtur
torsdag 3 januari 2013 - San Juan, Puerto Rico

Kvall i San Juan, i morgon hade vi planerat dyk for mig och snorkling for Elin, men fick ett mejl om att havet kommer vara ganska upprort i morgon sa det ar installt. Under dagen var vi forst pa Bacardifabriken. For att ta oss dit akte man en farja over sundet fran Old San Juan till Catano. Farden

Manater i stan
tisdag 1 januari 2013 - San Juan, Puerto Rico

Vi drog oss till stranden för att slappna av efter nyår. På vägen dit går man över två broar, över Condadolagunen. När vi var i hörnet på ena bron såg jag något mörkt, stort föremål i vattnet. Undrar om de har dumpat någon gammal kanon i vattnet undrade jag. Efter att ha stirrat

Gott nytt ar!
måndag 31 december 2012 - San Juan, Puerto Rico

Idag har vi spenderat nagra timmar pa en liten strand som heter Playita del Condado. Nu har vi svirat om och ska dra oss in till gamla stan for att se om det finns nagon plats for tva vilsna svenskar. Maste ju saga att omradet Condado, som skulle vara Amerikas langsta stadstrand, forutom playan i

Tillbaka pa fastland
söndag 30 december 2012 - San Juan, Puerto Rico

Sa da har vi checkat ut fran var hytt (8298) och kommit i land. Vi bor pa ett hotell som heter Courtyard by Mariott. Nu ska vi forsoka hitta nagot att gora i morgon.

Julafton i Karibien

Första stopp är Amerikanska Jungfruöarna, tidigare kända som Danska Västindien. Vi satte oss i a la carte-restaurangen för frukost idag. Där hamnade vi, av en slump, vid ett skandinaviskt bord, med danskar och norrmän. Norrmännen påpekade hur billig spriten och vinet var i Sverige och de

Vi men inte väskorna
söndag 23 december 2012 - San Juan, Puerto Rico

Nu har vi ätit en sen middag här i San Juan. När vi mellanlandade i New York insåg vi, och alla andra som flög från Köpenhamn, att våra väskor inte kommit med. Som tur är så ska de vara på nästa flyg och vi ska få dem innan vi kliver på kryssningsfartyget. Lika tur har inte en annan

Morgonpigg
lördag 22 december 2012 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Vi befinner oss på Park Inn, tre minuter från flygplatsen. Samma hotell som vi bodde på när vi for till Thailand i somras. Bra läge till Kastrup och god frukost (eller morgenmad som danskarna säger då frukost är lunch för dem). Och som god frukost räknar jag inte en cigarett, wienerbröd

Nästan hemma
fredag 14 augusti 2009 - Wien, Österrike

Nu sitter vi och idisslar på Wiens flygplats i väntan på planet till Stockholm. På Austrian så bjuder de i alla fall på något att äta, snål-SAS. Vi har lyckats släpa med oss 50kg skräp i incheckningen och säkert en hel del kilo icke incheckat. Hur det nått de nivåerna har jag ingen

Sista billiga medelhavslandet?

Sista billiga medelhavslandet?

18 juli 2013 - 26 juli 2013

Vi flyger till Korfu. Grekland. Men blir vi kvar i ett krisande Grekland? Nej. Vi tar båten över kusten, 45 minuter till albanska Saranda.

Bröllopsresa

Bröllopsresa

21 december 2012 - 6 januari 2013

Bröllopskryssning i Karibien, med en vecka på Puerto Rico.

Sydostasien + Indien 2010

Sydostasien + Indien 2010

5 juni 2010 - 5 juli 2010

Morföräldrarna och sushi i Thailand, två veckor i juni. Fadderbarnen i Indien, en vecka. Bada, dyka och snorkla i Malaysia, en vecka.

Examensarbetet som volontärtandläkare

Examensarbetet som volontärtandläkare

23 juni 2009 - 13 augusti 2009

Vi far till Vietnam och gör vårt examensarbete inom ramarna för East Meets West:s volontärprogram för tandläkare och tandläkarstuderande.

Född och uppvuxen

Född och uppvuxen

1 januari 1985 - 1 januari 2004

Mina tidigare resor

OS, fadderbarn och språk

OS, fadderbarn och språk

7 juni 2008 - 24 augusti 2008

Bo i huset i Thailand och putsa på thai. Hälsa på fadderbarnen i Coimbatore, Indien. Är man i regionen vore det synd och skam att inte passa på att dra till OS, lär inte komma något annat OS med så billigt boende.

Fly studierna och vintern 2006/2007

Fly studierna och vintern 2006/2007

16 december 2006 - 7 januari 2007

Jag och Elin flyr Sverige tillsammans med hennes föräldrar. Vi ska bland annat till världens näst vackraste strand (Sunday Times).

Sydostasienresan

Sydostasienresan

2 november 2004 - 3 februari 2005

Våra vilda äventyr i sydostasien. 041102 - 041221 Elin och Martin 041221 - 041227 Martin 041227 - 050203 Martin och Christofer

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martin uppdaterar sin resa