Resgalen! Vill se världen!
Senast aktiv - från Rattgatan, Västra Götalands län, Sverige
Tillbaka
söndag 24 februari 2019 - Ko Tao, Ko Tao, Surat Thani, Thailand

se om man kan få till en liten uppdatering...efter kunming tog vi oss till shangri-la.  Där hade vi beställt hämtning på flygplatsen men när ingen dök upp fick vi hjälp att ringa hotellet.  Efter en timme blev vi hämtade av en jättetrevlig kines/tibetan?Givetvis kunde han inte engelska

Utlänningar!
måndag 18 februari 2019 - Kunming, Yunnan, Kina

Då har vi haft 2 spännande heldagar i Kina! Idag lyckades vi träffa en kines som pratade engelska 🙂 det här dom nämligen inte ens kunnat i informationsdiskarna på flygplatsen!överallt har vi fått prata genom en app som översätter,  o resultatet är skiftande 😉Att behålla rummet en

Snorkling
fredag 8 februari 2019 - Ko Mak, Ko Mak, Trat, Thailand

Har varit lite tungt ett tag, dåliga sängar,  ingen sömn, inga paradisstränder o lite disigt men nu... Vi bör på ett ställe för ca 200 /Pers o natt o de har tempursängar o tyst ac! Pool o jättetrevlig personal . Stranden inger vidare men då vi varit på snorkelutflykt så löste vi

Vi har dött och kommit till himmelen!
tisdag 5 februari 2019 - Bangkok, Thailand

Vad finns inte i Bangkok? I dag har vi haft lite struligt... Först åkte vi till siam för att shoppa men ville starta med Street food... Vi knatade Hur långt som helst åt ena hållet innan vi gav upp... sen åt vi inne på siam Discovery, strosande på mbk o när vi kom ut gick vi 5 meter åt

Nu har vi verkligen sett Bangkok!
måndag 4 februari 2019 - Bangkok, Thailand

Efter lite strosande på khao san road blev det lyxigt värre.  Vi besökte sky bar i state Tower på 63 våningen. Än så länge är resan bara wow! Vilken utsikt! O vilka priser. .. men om man snittar dagen...😊🍾

Kan man flyga economy igen efter business?
måndag 4 februari 2019 - Bangkok, Thailand

Gud, vilken härlig resa! Det har man sällan sagt efter att ha anlänt till Bangkok  🙂 men att flyga business.   Wow! Enda man kan klaga på är för mycket att äta o dricka... 3 rätters mellan gbg- Istanbul o 3-rätters igen mellan Istanbul-bangkok + varm frukost o fri dryck både på

Phi Phi Don
söndag 16 februari 2014 - Edsgatan, Vänersborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej igen! Nu ska vi se om de har snabbare internet här! Detta är tredje stället jag kollat, de andra har inte funkat! Skulle skrivit igår men tror jag fick en lättare släng av värmeslag! :-) Trekkingen i Chian mai var cool! Ett par timmar i tuk tuk med 9 andra personer, en tysk, 2 rumäner,

Chiang Mai
tisdag 11 februari 2014 - Edsgatan, Vänersborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla frusna vänner! Vet att några av er verkligen väntat på att höra av oss men vi har faktiskt inte hunnit för all Singha! Nej, skämt åsido - det finns fler anledningar! Nå, för att börja från början... turkish airways är helt klart en ny favorit! Att det fanns lediga platser så

Sandfritt!
torsdag 27 december 2007 - Langkawi, Kedah, Malaysia

Hej Sverige! Lämnade Lipe den 25 o begav oss till Langkawi. Fick hjälp att boka boende av immigrations kontoret o kom fram till nåt helt annat än väntat! Vi hade bokat en bungalow med två sovrum o fick en skabbig trerums lägenhet! Någon gjorde sig en hacka men de var trevliga o hjälpsamma

Mmmmm!
söndag 23 december 2007 - Ko Lipe, Satun, Thailand

Hej alla goingar! Vad roligt att få läsa så många inlägg! Det jag saknat mest sen var förra resa är gnabbandet mellan farsan, Anneli o Baron! Extra kul att få höra ifrån dig, Baron det var länge sedan. Hoppas det ordnar sig med tvättstugan. örjan! Nej, tåget hade ingen källare så

Thailand och Kina

Thailand och Kina

9 februari 2019 - 9 mars 2019

Från början en Thailandstripp för att fira min bästa väns födelsedag, därför åker vi två i förväg. Sedan slängde jag och min man in en lite Kinavistelse i mitten! Skall bli spännande :-)

Thailand och Laos 2014

Thailand och Laos 2014

7 februari 2014 - 7 mars 2014

Ja, då har man typ påbörjat resan... Jag har skapat den här i dagboken och lagt till lite personer på maillistan alltså! :-) Flyget bokat, första 2 nätterna bokade, vaccination bokad, klippning bokad, vikarie ordnad, tja det var väl det viktigaste! Planen är att börja att ta oss upp mot Laos och sen för vi se, ni som känner oss vet... man har ju alltid rätt att ändra sig! Återkommer när det närmar sig! :-)

4:e gången gillt?

4:e gången gillt?

7 december 2007 - 4 januari 2008

4:e resan i det fantastiska Thailand. Återuppleva höjdpunkter och upptäcka det vi hittills missat. Första gången vi inte är hemma över jul och nyår. Det skall bli skönt!

Paradiset 2005

Paradiset 2005

26 januari 2005 - 4 mars 2005

Familjebackpackers

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Catarina uppdaterar sin resa