Dödsdrinkar i Indonesien
onsdag 3 oktober 2012 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Trodde detta skulle bli en resa till paradiset, där jag och min fina Johan skulle få hämta ny energi och återvända hem fyllda med nya krafter och ännu mer lycka. Det blev inte så för oss. Vi blev inte de där lyckosamma utan de som man bara läser om i tidningen och tänker "det händer

A drink to die from
måndag 17 september 2012 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Jag hänvisar er till Facebook sidan - A drink to die from http://www.facebook.com/ADrinkToDieFrom (Klicka "gilla" om du vill hjälpa oss i vår kamp och sprid vidare informationen) och hemsidan http://adrinktodiefrom.wordpress.com/ Här kan du få mer information kring de olika dödsfallen i

Från paradis till helvete!
tisdag 28 augusti 2012 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Läs om vad jag och min älskade sambo fick uppleva på ön Gili Trawangan, Lombok i Indonesien som sägs vara paradisön. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15312077.ab Vill att artikeln sprids så den nås av så många som möjligt. Vill ALDRIG att någon ska behöva vara med om detta

Vårt hotell
tisdag 23 februari 2010 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Här är en länk till det hotell vi ska bo på: http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Grekland/Zakynthos/Kalamaki/Accomodations/Pages/DennysInn.aspx Kommer att bli super! Längtar redan!:)

Snart bär det av till flygplatsen
torsdag 19 november 2009 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla goa och glada! Snart bär det av till flygplatsen för oss och det pirrar i magen, på ett bar sätt:) Vi har varit ganska pirriga hela dagen och det känns mest som att vi bara väntat på att få komma iväg. Vårt plan lyfter kl 20.00 och vi är framme ca kl 7.00 svensk tid, men

Titta in på...
lördag 17 oktober 2009 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

... Vings hemsida där du kan läsa mer om hotellet vi ska bo på och även kika på fler bilder:) http://www.ving.se/book/bookMatrix.aspx?hotelid=97572&resortid=8&itemId=97572 Det enda jag kan säga är bara att jag längtar något otroligt mycket:D På återseende...

Snart bär det av...
söndag 2 augusti 2009 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Nu börjar resan närma sig med stormsteg och det har börjat pirra lite i magen. Vi åker på onsdag och jag längtar något otroligt mycket, tror vi båda längtar något enormt;) Just nu är det tydligen 39 C i Hammamet och jag tänker inte klaga för hellre för varmt än det regn vi haft här

Vår weekend tillsammans
måndag 3 november 2008 - Malmö, Skåne län, Sverige

Denna ljuva weekend i Malmö var över förväntan. Hotellet var jätte fint och rummet var bättre än jag hade trott. Mitt i centrala Malmö och vi kunde traska vart vi än ville ta oss. På fredagen när vi väl kom ner till Malmö tog vi oss först en promenad, för att skåda staden och leta

Kort sammanfattning utav resan
tisdag 8 juli 2008 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Var en underbar resa!:) För att kortfattat sammanfatta resan, så pendlade vi en del mellan Bratislava där min farbor och ahns fru + kusiner bor och Handlová där mormor och morfar bor. Dessutom åkte vi på små äventyr till bl a Tatra bergen, en grotta, ett slott. Sedan shoppade vi en hel

Nu drar vi!
fredag 13 juni 2008 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Då åker vi imorgon och jag är lite smått nervös, men samtidigt väldigt förväntansfull:) Kommer bli en kanon resa! Jag laddar upp bilder och skriver i dagboken när jag kommit hem, då jag tänkte skippa surfandet under resan. Det har ändå blivit så mycket utav internet användandet det

Indonesien - Gili Trawangan Paradis till helvete

Indonesien - Gili Trawangan Paradis till helvete

13 juni 2012 - 28 juni 2012

Examensarbete i Thailand

Examensarbete i Thailand

20 oktober 2010 - 16 december 2010

Jag ska åka iväg till Thailand för att skriva mitt examensarbete tillsammans med två klasskompisar, Amanda och Maja. Vi ska under en viss tid vara i Bangkok, där vi ska göra intervjuer till vårt arbete. När det väl är dags att skriva arbetet tänkte vi bege oss till någon ö, så att vi kan sitta och skriva med havet som utsikt och en paraplydrink i handen:) Det blir alltså en hel del jobb, men vi ska inte glömma att ha roligt längs vägen...

Greece - Zakynthos

Greece - Zakynthos

3 augusti 2010 - 17 augusti 2010

Jag och Johan åker till Zakynthos i 2 veckor med hopp om att få se de stora sköldpaddorna:) Givetvis ska vi njuta av den goda maten, vinet, ölen, kulturen, solen, havet, människorna och den underbara atmosfären.

Kärlek i Thailand

Kärlek i Thailand

19 november 2009 - 4 december 2009

Jag och Johan beger oss till varmare breddgrader, alltså till Thailand, Phuket, för att njuta av två varma och härliga veckor tillsammans:)

Tunisien here we come!

Tunisien here we come!

5 augusti 2009 - 19 augusti 2009

Jag och Johan ska ta ännu en kärlekstur ut i världen som omfattar 2 veckor i Tunisien på ett exklusivt fyr-stjärnigt hotell med all inclusive. http://www.fritidsresor.se/resa/tunisien/ hammamet/hotell--lagenheter-riu-park-el-kebir/ ?season=sommar-2009

Johans 25-års present - Weekend Malmö

Johans 25-års present - Weekend Malmö

26 september 2008 - 28 september 2008

Johan fick en weekend till Malmö som 25-års present, där vi ska bo i centrala Malmö på Quality Hotel Konserthuset.

Bröllop i London

Bröllop i London

5 september 2008 - 8 september 2008

Jag och Johan ska åka till London med mina föräldrar på bröllop. Det är min mammas kompis dotter som gifter sig och jag känner henne sedan barnsben:) Ska bli riktigt underbart och trevligt. Jag menar hur ofta är man på ett bröllop och som dessutom är i London?!;)

Back to my roots

Back to my roots

14 juni 2008 - 5 juli 2008

Jag och Johan åker till Slovakien med mina föräldrar i 3 veckor. Vi ska hälsa på lite släktingar, men även bege oss på egna äventyr lite här och var:)

Kärleksresan - Chania med Johan

Kärleksresan - Chania med Johan

22 juni 2007 - 30 juni 2007

Jag och Johan åker på vår första resa ihop vilket ska bli ett sannt nöje med mycket sol, bad, go mat och mycket mycket kärlek:)

Praktikresan - Malta

Praktikresan - Malta

4 maj 2007 - 19 maj 2007

Praktikresa med min lärarutbildning på engelska.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Michaela uppdaterar sin resa