Elin och Olle ska till Nya zeeland nu!
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
tjing tjong hong kong
söndag 2 mars 2008 - Hongkong, Hongkong

Oj oj den har staden ar gigantisk och det ar sma kineser over allt. Igar promenerade vi i en vacker park, var pa en jatterolig, superstor, marknad med hur mkt roliga saker som helst. Sen gick vi med Claire pa stan ett tag och vi avslutade dagen pa en liten, iskall, restaurang har i narheten av

tillbaka i civilisationen
onsdag 27 februari 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Jaha da har vi tillbaka i storstaden efter 10 harliga dagar pa Raro. Vi tycker att alla borde fa aka till en soderhavso nan gang i livet. Igar var en konstig dag, den borjade som vanligt pa Raro och vi badade hela dagen, sen at vi middag pa restaurang. Vid 23.30 blev vi upplockade och korda till

sol vind och vatten
söndag 24 februari 2008 - Avarua, Cooköarna

horrni har ar det varmt ma ni tro. Men det konstiga ar att man inte kan vistas i solen for da far man brannskador (pa riktigt). Idag har vi varit pa den lokala marknaden i staden, det va himla haftigt. Vi kopte olika sma saker och tittade pa man och kvinnor som svangde pa rumporna. Dagarna har ser

solman!
onsdag 20 februari 2008 - Avarua, Cooköarna

Kia Orana! Idag har solen visat sitt starka nylle ett litet tag. Men eftersom den ar sa vansinnigt stark har sa ar det bra med sma doser annars maste man vara inomhus. Vi har det valdigt valdligt harligt har. Vi gor egentligen inte sa jattemycket, hanger en del med danskarna, aker runt pa var moppe

Lordagarna!
söndag 17 februari 2008 - Avarua, Cooköarna

Hej igen. Nu ska vi beratta om vara tva lordagar! Lordag 16/2 nr: 1 Auckland. Vi vaknade checkade ut fran hostelet och gick pa stan tills var shuttle till flyget gick vid 16.15. Vi blev lite oroliga nar vi var pa internet och det stod att det skulle regna i tio dagar pa rarotonga! Dessutom sa laste

AKL, AKA, Auckland
fredag 15 februari 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Tjingtjong! Nu ar vi tillbaka har i Auckland. Vi bor pa ett ganska konstigt litet hostel nara city. Igar nar vi kom hit blev vi dock avslappta pa fel plats och fick ga med vara tunga vaskor upp for en sjukt brant backe i regn. Pa dagen hangde vi mest runt pa stan och pa kvallen hade vi drinktime

Sladden atervander
onsdag 13 februari 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej. Igar fick vi flytta ut fran Rebekah och Derek da dom vantade nya gaster! Trist vi trivdes verkligen dar! Vi fick massor med god mat, skona kvallar pa deras balkong med den fina utsikten over Chrisrtchurch. Nu bor vi pa ett backpackers inne i city for att imorgon bitti aka tillbaka till

Ka Whare Rehua
måndag 11 februari 2008 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

hej hopp! Nu ar vi i Christchurch hos Rebekah och Derek (och Dereks mamma). Hit kom vi igar kvall vid middagstid. Efter var natt i Wanaka akte vi vidare till Te Anau, 10 mil fran Milford sound (en del av Fiordland). Dar bodde vi natten till lordag och tidigt pa lordagen bilade vi upp till Milford

glacier!
torsdag 7 februari 2008 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Hej Igar sa packade vi ihop vara grejer fran det trevliga hostelet i greymouth men lyckades glomma kamerasladden, nar vi laddade upp bilder at er! sa nu kan vi inte ladda kameran! Jobbigt jobbigt. Sarskilt som vi i overmorgon ska till det finaste stallet av alla namligen milford sound i

woooowwww vilken dag!
tisdag 5 februari 2008 - Greymouth, West Coast, Nya Zeeland

Hejsan hejsan! Idag har varit en riktigt riktigt bra dag! Efter att ha upptackt att vart magknip formodligen kom fran en cheddarost, eftersom magknipet forsvann nar vi slutade ata osten! Kan vart natt annat ocksa men skitsamma det forsvann iallafall. klockan sex imorse gick vi upp for att hinna

going down under

going down under

22 januari 2008 - 4 mars 2008

vi drar till New Zealand

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Olle uppdaterar sin resa