Mallorca

Mallorca

18 juli 2014 - 1 augusti 2014

Detta skall bli en resa med både mycket sol och bad samtidigt som vi för första gången åker på semester med en annan familj.

Singapore - Bintan - Singapore

Singapore - Bintan - Singapore

26 oktober 2013 - 10 november 2013

Så var det dags att skippa höstmörkret och resa till varmare breddgrader. Den här gången har vi morfar med också.

USA - Palm Springs

USA - Palm Springs

24 maj 2013 - 9 juni 2013

Denna gången bär det av till USA:s västkust för sol och upplevelser.

Gran Canaria

Gran Canaria

28 december 2012 - 4 januari 2013

Efter att ha besökt många av värdens hörn har vi nu slutligen bestämt oss för en liten nyårsresa till Canarieöarna, närmare bestämt Gran Canaria.

Mallorca 2012

Mallorca 2012

21 april 2012 - 6 maj 2012

Nu är vi på resande fot igen, denna gången blev det en lite kortare resväg vilket uppskattades av barnen

Kryssning - Karibien

Kryssning - Karibien

30 oktober 2011 - 13 november 2011

Så har Sara äntligen fått flygtillstånd så nu bär det iväg på kryssing i Karibien igen. Vi inleder med lite shopping och tidsaklimatisering innan själva kryssningen startat dem 2 november. Denna gången åker vi med Dawn. Turen blir som följer: Miami, Florida - Samaná, Dominican Republic - Tortola, British Virgin Islands - Philipsburg, St. Maarten - St. John`s, Antigua - Roseau, Dominica - Bridgetown, Barbados - Basseterre, St. Kitts - Miami, Florida Totalt 11 dagar med några dagar till havs också.

Kryssning - Medelhavet runt

Kryssning - Medelhavet runt

19 november 2010 - 5 december 2010

Resan startar med tåg från Kållered vid lunchtid på fredagen för att fortsätta ner till Köpenhamn där vi byter till buss. Bussen fortsätter söderut och på lördagen kommer vi till Paris där vi har några timmars paus innan vi fortsätter söderut till Barcelona. Från Barcelona går sedan fartyget Från NCL Jade först mot Citavecce varifrån man bara har en timmes resa till Rom. Nästa anhalt blir Athen och sedan är det stopp i Turkiet innan det bär av till Alexandria i Egypten. Sista hamnen vi besöker innan vi är tillbaka i Barcelona blir Valetta på Malta. SAmmanlagt 12 dagars kryssning väntar. Sedan är det bara att åka tillbaka på samma sätt till Kållered.

Solsemester i Asien

Solsemester i Asien

16 november 2007 - 1 december 2007

Så var det dags att ge sig ut på resande fot igen. Denna gång har vi helt enkelt köpt en tvåveckors resa till Thailand och Phuket.

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

22 november 2006 - 5 december 2006

Så var det dags att fira Pers 40-årsdag, visserligen ett halvår i förväg men vad gör man när det är nu som det är säsong för kryssningarna? Ja det är bara att anpassa sig! På denna resa följer självklart vårt lilla charmtroll Sofia med, dessutom är Pers mamma Ulla och syster Eva med. Resan inleds med en flygtur till Miami via Paris. Sedan blir det några dagar i Miami och Naples. Den 26:e bordar vi båten som tar oss till Puerto Rico, Antigua, St.Thomas och Barbados. Innan vi flyger hem har vi sedan ett dygn i Fort Lauderdale.

Rhodos

Rhodos

29 april 2006 - 14 maj 2006

På denna resan har vi fått en ny resenär med oss, vår lilla dotter Sofia. Vi håller tummarna för att hon kommer att älska att resa lika mycket som vi. Eftersom detta är hennes första resa så kommer vi att ta det lugnt och bara njuta av att vara lediga, dessutom har vi valt att åka charter för enkelhetens skull. Bara en så enkel sak som att ta en taxi från flygplatsen till ett hotell är svårt med ett så litet barn eftersom man behöver en bilbarnstol. Bättre då med charterbolagens bussar.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Per-Kerstin-Sofia uppdaterar sin resa