Borta bra men hemma bäst :D
fredag 14 januari 2011 - Bangkok, Thailand

I förgår kväll tog Eva och jag så kallat "fish massage" Gick ut på att vi skulle stoppa fötterna i stora tankar med småfisk som kom fram och började äta på fötterna (typ död hud och celler) Nog en av dom äckligaste sakerna jag gjort. Igår Var vi och tittade på en Buddha helt gjort

Back in Bankok
onsdag 12 januari 2011 - Bangkok, Thailand

Igar tillbringade vi var sista dag i Hong Kong. Vi var forst och lamnade vara vaskor som blev skickade till flygplatsen. Efter det akte vi till marknaden och jag kopte en troja med HELA snoobem familjen pa '-' Efter det akte vi till ett cafe dar vi traffadde Asa och Erik en sista gang efter det

Scool, Peak, Friend
måndag 10 januari 2011 - Hongkong, Hongkong

Sovmorgon! Äntligen! När vi vaknade hadde Ebba och Erik redan draggit till skolan "Hong Kong academy scool". Vi gick upp tog lite frukost. Efter det hadde vi väll rätt tråkigt tils det var dags att åka ;) Skolan såg ut som en helt vanlig fyrkantig gul lägenhetsbyggnad. Vi "Chekade" in och

Hongkong in sunlight
söndag 9 januari 2011 - Bang Saphan, Prachuap Khirikhan, Thailand

i förgår kom vi fram till Hong Kóng, Tog tåget till centrala HK där vi tog taxi till Manhattan (deras hus) åkte upp hälsade och sedan började vi med maten och efter en stund kom Fredrik hem. Igår tittade jag på Eriks fotbollsmatch och dom förlorade med 2-0 därefter åkte vi till en

Kort o gott
fredag 7 januari 2011 - Bangkok, Thailand

Igår åkte vi buss i stort sett hela dagen! och efter det var vi framme i Bankok, tog en taxi till hotellet "New siam 2" som vi bott på några gånger förut på. Därifrån har vi nära till den stora gatan "Kohsan road". Vi gick ut och åt på kvällen, Mamma och jag tog fotmasagge och jag

The last day on the beach.
onsdag 5 januari 2011 - Bang Saphan, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vi började dagen med frukost och åkte sedan iväg till en annan strand några km bort. Tillbringade några timmar där. Jag han läsa ut min bok "skogen som gud glömde" och den var faktist riktigt bra, Dock byggde jag inget sandslott xD Imorgon åker vi buss till Bankok i ca 6 timmar och

Bland sand och sten
tisdag 4 januari 2011 - Bang Saphan, Prachuap Khirikhan, Thailand

Ok, i förgår var vi i stort sätt bara på stranden, badade och självklart byggde jag ett finfint sandslott ;D Sedan på kvällen när vi gick upp till vårt lilla hus hörde vi ett mystiskt mjauande :O Vi kollade lite men kunde inte se någon katt -.-' tillslut hittade mamma en liten svart katt

En dag på stranden ;)
söndag 2 januari 2011 - Bang Saphan, Prachuap Khirikhan, Thailand

Igår gjort vi inte så mycket mer än att hänga på straanden. Badat i dom gigantiska vågorna och byggt ännu ett vackert sandslott. Senare på kvällen fortsatte mina studier om verktyg för sandskulptur och nu är några st fixade och klara för användning ;)

ännu en lång dag ;)
torsdag 30 december 2010 - Bang Saphan, Prachuap Khirikhan, Thailand

Bråk med hotellet, ett par stulna skor, ett försenat tåg,Genom värmen på tåg och en försenad hotelltransport ;) Allt började tidigt på morgonen när vi gick upp för att cheka ut.Allt var precis som vanligt mamma och pappa satte sig vid det stora skrivbordet i reseptioen och jag satte mig

Äntligen framme !
torsdag 30 december 2010 - Rönninge, Stockholms län, Sverige

Efter en total rese tid på ca 20t är vi nu framme i Hua Hin! Resan hit : FFörst gå vi upp kl 5 på morgonen och tog en taxi till AArlanda. Tog sedan flyget till Finland,Helsingfors. Där väntade vi i väntade vi i 5 timamr tills vi steg ombord på plaet till Thailand med Finair och efter 9

Thailand, Hong Kong 2010-2011

Thailand, Hong Kong 2010-2011

27 december 2010 - 15 januari 2011

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peter uppdaterar sin resa