Hemma hos Sameer
tisdag 21 december 2010 - Auckland, Nya Zeeland

Jaha då är vi framme men allt bagage har inet kommit ännu. Lailas väska blev kvar i Sydney. Vi skulle ha fått den i går men så blev det inte. Väskan finns i alla fall i Auckland nu och vi ska få den under dagen. Här är skönt sommar väder kombinerat med julhandel, det blir ingen riktig

Sydney till sist
måndag 20 december 2010 - Sydney, New South Wales, Australien

Efter manga forseningar och mycket tid i flygplanen sa ar vi i alla fall komna till Sydney nu. Vart plan gar 1830 till Auckland, det vi skulle akt med gick kl 0625 i morse. Vi ar mycket trotta men vid gott mod. ha de! Peter

Nu bär det iväg
lördag 18 december 2010 - Skälby, Stockholms län, Sverige

Taxin kommer om några minuter. Jag skriver nog inte på några dagar nu. Peter

Landat Arlanda
lördag 18 december 2010 - Skälby, Stockholms län, Sverige

Jodå, Mina var med och har nu landat på Arlanda kl 1045.

Lyft från Malmö
lördag 18 december 2010 - Skälby, Stockholms län, Sverige

YES! Nu har Minas flyg (förhoppningsvis med MIna ombord) från Sturup till Arlanda. Sedan får hon vänta där och möta oss när vi kommer

Kvar i Malmö
lördag 18 december 2010 - Skälby, Stockholms län, Sverige

Nu väntar Mina på att komma iväg med SAS flyg som skulle gått kl 0830, det står beräknad avgång kl 1005. Det är inte utan att det är nervöst.

För senat igen
lördag 18 december 2010 - Skälby, Stockholms län, Sverige

Nu är Mina flyg från Malmö till Bromma inställt. Nu hoppas vi på att hon får plats med någoat annat flyg.

Det löser sig nog
lördag 18 december 2010 - Skälby, Stockholms län, Sverige

Mina har kommit fram till Sturup. Hon landade kl 00:50. Hon är inbokad på ett flyg till Bromma med avgång kl 0805. Nu är det det vi hoppas på.

Dagen före resan
fredag 17 december 2010 - Skälby, Stockholms län, Sverige

Nu har ett problem dykt upp. Mina sitter fast i Polen. Flyget från Polen beräknas komma fram till Malmö kl 2140 i kväll, då har hon inget flyg eller tåg till Stockholm. Har vi tur kommer hon med något flyg i morgon bitti så att hon hinner till Stockholm i tid. Hoppas..........

Sameer

Sameer

18 december 2010 - 9 januari 2011

Arlanda - Frankfurt - Singaphore - Sydney - Auckland. Returen: Auckland - Melbourne - Hongkong - London - Arlanda

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Peter uppdaterar sin resa