Resegillande Leksandsbo som gillar att se nya platser tillsammans med min familj!
hemstad Leksand, Dalarnas län, Sverige
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Utflykter
måndag 29 februari 2016 - Dubai, Förenade Arabemiraten

Vi gjorde en jeepsafari med middag ute i öknen.Besökte trädgård, Burj khalifa, Deira med butiker.

Bodde i Sharjah
lördag 27 februari 2016 -

Hotell  med frukost och strand - OK standard, bra mat. Städad strand.

Valar

Den hittills konstigaste resan jag gjort... Ensam, mötte många människor, stärkte självförtroende i vad jag klarar, ledsen för att jag var ensam.... Blev sjuk, svårt att göra saker när en inte orkar.  Reste med lätt packning. Resans  höjdpunkt var  att se valarna! Vill gärna göra

Vårt sista stopp
måndag 1 januari 2018 - Negril, Westmoreland Parish, Jamaica

Lägenhet hyrd via airbnb

Södra delen på ön
tisdag 31 december 2013 - Mirissa, Sydprovinsen, Sri Lanka

Härlig strand, massage och lätt att slappa:)

Hyrbilen hämtas
lördag 28 oktober 2017 - Mauritius

En vecka med boende i airbnb-lägenhet, besök på på stränder, botanisk trädgård och i regniga berg.

La Boca till Vinales
onsdag 2 januari 2019 - Varadero, Matanzas, Kuba

Urkass taxi hämtade oss, vi försökte boka om,men lyckades inte erhålla annan bil. Däremot lyckades  vi pruta;)Resan tog ca 3 timmar mellan La Boca och Vinales.inales hade underbar strand, men resten var för turistiskt för vår smak, ändå kul att ha sett det och bott lyxigare i några

Vattenfallsbesök
måndag 31 december 2018 - Trinidad, Sancti Spíritus, Kuba

Nyårsafton hyrde vi bil med chaufför som tog oss till ett naturskönt område där vi  vandrarde till  vattenfall.Trinidad besökte vi vid två tillfällen under våra  dagar i området. En trevlig stad med både turister och lokalbefolkning. Vid ett av besöken åt vi  fläskkotletter

Åkte grön amerikanare tor Vinales
måndag 24 december 2018 - Vinales, Kuba

Julaftonsturen gick tor Vinales. Vi besökte cigarrodling/tillverkning, grotta och det målade konstverket på en bergvägg innan vi avslutade med utsikt från ett berg vid lyxigt hotell.Lunchen åt vi vid sidan om en stor odling. Lokalodlad mat!

Cykeltur
fredag 21 december 2018 - Havanna, Havanna, Kuba

Vår  första dag i Havanna deltog vi i  en cykeltur som vi boakde via  airbnb - rekommenderas!

Bulgarien på tu man hand

Bulgarien på tu man hand

19 juni 2019 - 19 juni 2019

Flyg med Norwegian, boende Airbnb nära Sozopol och hyrbil. Finns massor av möjligheter för nya upplevelser!

Kryssning på Östersjön

Kryssning på Östersjön

16 juni 2018 - 23 juni 2018

Kryssning på Östersjön med familjen Halvarsson! En heldag i Helsingfors som blev en rejäl långpromenad! St Oetersburg med besök i tunnelbanan och promenad förbi några kända platser samtidigt som fotbolls-VM-feber pågick! En dag i Tallinn med shopping av kläder.

Kuba

Kuba

20 december 2018 - 6 januari 2019

Rundresa på Kuba. Start i Havanna, buss till Trinidad, taxi till Varadero och tillbaka till Havanna. Heldag med amerikanare till Vinales. Kul att få uppleva!

Dubai och Sharjah

Dubai och Sharjah

26 februari 2016 - 5 mars 2016

Dubai med höghus och Sharjah med boende och pakistansk mat.

Mauritius och Lars 50 år

Rundresa i Kambodja

Dominikanska Republiken

Dominikanska Republiken

26 februari 2017 - 6 mars 2017

Ensamresa på sportlovet. Utmana mig själv...

Jamaica

Jamaica

22 december 2017 - 8 januari 2018

Vi reste runt med hyrbil och bodde på fyra olika ställen. Montego Bay, Närheten av Ocho Rios, Treasure Beach och Negril. Besök vid YS falls. Åt kyckling som grillats i oljefat - Jerk.

Puerto Rico

Puerto Rico

22 december 2015 - 13 januari 2016

Karibien med direktflyg från Arlanda. En kryssning om allt blir som vi vill!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petra uppdaterar sin resa