Sista dagen i Seoul
söndag 26 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Vaknade kl 05, han somnade lite tidigt igår kväll. men efter ett lite mat så gick det bra att sova en sväng till, vi vaknade kl 7.30. Fick gå ut o köpa frukost idag, då hans mat o sovklocka inte stämde riktigt. Vid lunchtid så tog vi en promenad ut, o kollade lite på Lotte, inhandlade

Juldan
lördag 25 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Japp, så var det juldagen, På Julafton intogs en underbar middag med McDonalds fantastiska QP och kompani, med tillhörande juldryck, cola. Natten gick hur bra som helst, han sov från 22 till 07, utan att vakna. Det är så det ska va eller?! Blev en liten promenad till Shinseaga varuhus idag,

Julafton, och den största dagen!
fredag 24 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Sov sisådär, kanske var det för att det blev julafton?! Petra sov i alla fall ordentligt. Upp kl 7.30 och ner till restaurangen för frukostbuffén. Klockan 9 var vi ombytta i finkläder. Ruskigt kallt ute idag, så nu är man glad för dunjackan. Ner till tunnelbanan och iväg. Vi kom dock

Dan före dopparedan
torsdag 23 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Jaha, imorgon är det julafton, det känns inte riktig så här, vi har börjat bli lite nervösa, men det skall nog ordna sig med allt. Idag har vi varit i Gyeongbokgung Palatset, det visade sig att det bara låg en knapp km härifrån, gångvägen. Ytterligare ett gigantisk område fullt med

Tempelbesök och långpromenad
onsdag 22 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Idag började vi med inhandla en resväska till, vi var nere på Seoul Station ihop med det andra paret som också är här. Efter lunch vandrade vi upp mot Changdeokgung palats. Det var ett underbart område att ströva i, fanns massor av hus från 1400 talet. Efter det var våra ben trötta nät

Resa till Daegu, staden där Jioh är född
tisdag 21 december 2010 - Taegu, Sydkorea

Idag, den 21 steg vi upp kl 6.30 och åt frukost nere i restaurangen, Kl 09.00 gick tåget till DongDaegu (Östra Daegu). Vi åkte med KTX som är ett snabbtåg, Resan tog 1 timme och 45 minuter, det gick i över 300 km/timme....tyvärr var det lite dimmigt ute, men vi såg en del ändå. Vi

Coex mm
måndag 20 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Vi gick av vi tunnelbanestationen Sincheon, inte långt från OS arenan, och fick en bra promenad in mot staden. typ 2-3 km. Där besökte vi ett stort köpcenter(område som heter COEX, helt inomhus med biografer och stort akvarium ala kolmården). Vi gick runt i säkert 4 timmar o letade efter

Lugn dag?
söndag 19 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Idag tänkte vi att vi skulle ta en lugn dag....men efter en promenad igen ner till Seuol station (för att se snabbaste vägen ner) hade vi tänkt att vi bara skulle gå vidare till Namsan Village, ett kulturområde med bevarade Koreanska hus, fastnade vi först i Namdaemun Market och kollade lite

Seoul Tower mm
lördag 18 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Vaknade lite senare, stela i kropparna efter gårdagens promenad. Man går långt här i Seoul, det är klart det går att åka tunnelbana också, men det har blivit mer ovan mark. Vi började med att reka vägen ner till Seoul Station, hittade efter nån timma, vi skall åka till Dong-Daegu på

Äntligen i Seoul, och äntligen mötet!
fredag 17 december 2010 - Seoul, Sydkorea

Vi landade på Incheon airport i torsdagsmorse kl 08.45 lokal tid, efter max 2 timmars sömn ombord. Vilken stad! Helt otroligt stor. Vi bor i ett sjysst rum på 30 våningen på President Hotel, med milsvidd utsikt (när det inte snöar). Lite kallt men vi var ju förberedda. I morse kl 0830 satte

Adoptionsresan till Sydkorea

Adoptionsresan till Sydkorea

15 december 2010 - 27 december 2010

Nu är det äntligen dags att packa ihop oss för att åka till Sydkorea för att hämta vår lille prins.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Henrik uppdaterar sin resa