Time to go home
onsdag 31 juli 2019 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Nu ser vi slutet på denna fantastiska resa. Sitter på en balkong på ett hotell nära Cancuns flygplats. Det blir tidig uppstigning imorgon, vi bör vara på flygplatsen vid 5.Sen vi checkade ut från hotellet i Puerto Morelos har vi åkt den korta biten till Cancun, checkat in på ännu ett

En Cenote till!
tisdag 30 juli 2019 - Puerto Morelos, Quintana Roo, Mexiko

Skrev ingen dagbok igår, hamnade i sleepmode tror jag...Vi gjorde faktiskt en sak igår- var ute o snorklade vid det, enligt alla här, näst största korsllrevet i världen (Efter Stora Barriärrevet). Många färgglada och vackra fiskar i olika storlekar, inte minst en stor hummer och en

Bonusfamiljen
måndag 29 juli 2019 - Puerto Morelos, Quintana Roo, Mexiko

Avslutade gårdagen med en promenad på detta betydligt mindre och lugnare ställe (än Playa del Carmen o Tulum). Hamnade på en restaurang med stenugnsbakade pizzor. Vi tog 2, men borde nöjt oss med 1 - de var gigantiska. En kille från Argentina kom förbi och ville sälja små

Flytt igen
lördag 27 juli 2019 - Puerto Morelos, Quintana Roo, Mexiko

27 juliEfter att ha packat ihop och snyggar till lägenheten tog vi ett sista dopp i vår fina pool. Fantastiskt att vi nästan har haft den helt för oss själva hela vistelsen här.Tog sen Jettan och åkte ca 1 Tim norrut, mot Cancun, till Puerto Morelos och nytt boende. Denna gången ett lite

Snorkling med sköldpaddor
fredag 26 juli 2019 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Idag sov vi rekordlänge. I varje fall Henrik o Theo som snarkade ikapp till 9.Efter frukost höll vi oss vid poolen hela förmiddagen.Efter lunch samlades vi vid dykfirman som skulle ta oss ut på snorkling med sköldpaddor. Vi var 9 personer som åkte iväg en kort bit med några mexikaner i en

Maya-ruiner och leguaner
torsdag 25 juli 2019 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Igår slappade vi hela dagen, t o m såpass mycket att jag inte orkade skriva dagbok. Vi spenderade större delen av dagen vid vår egen pool. Fram på sen-eftermiddagen åkte vi till en annan anläggning med strand o pool och var där några timmar. På kvällen åkte vi till Tulum och åt middag.

Nytt hotell - nya äventyr
onsdag 24 juli 2019 - Akumal, Quintana Roo, Mexiko

Har idag åkt några mil söderut, mot Akumal. Hade inte full koll på vad jag bokat för boende men hade för mig att det skulle vara något resort-liknande, eventuellt en lägenhet. Detta stämde i och för sig, men boendet överträffar våra förväntningar med råge! En hypermodern och stilren

Pyramider och lianer
måndag 22 juli 2019 - Chichén Itzá, Yucatán, Mexiko

Hemma igen för att sova fjärde o sista natten på vårt mysiga hotell som ligger mitt i smeten av Playa del Carmen. Hotellet har varit en perfekt liten oas för oss i det totala kommersiella myller som omger det. Tror inte att jag kan komma på något ställe jag besökt som varit på denna

Cenote o leguaner
söndag 21 juli 2019 -

Idag struntade vi i stranden och åkte till en Cenote, El Eden, som låg ca 25 min härifrån.En Cenote är ett djupt hål eller slukhål som skapats då kalksten rasat samman så att grundvattnet kommit fram. Dessa är vanliga där vi är och vi kommer sannolikt åka till fler. Glasklart vatten

Bad med besvikelse
lördag 20 juli 2019 - Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko

Detta var en dag som inte finns så mycket att berätta om. Och så måste ju också semestern vara ibland!Eftersom vi har ett fint kök till vår bungalow började Henrik o jag dagen med en promenad till en stor supermarket där vi handlade in lite frukost. Efter frukost tillbringade vi en stund

Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

Mallorca med familjen Jakobsson Hansson

12 juli 2017 - 27 juli 2017

Eftersom jag fick lite smak för det här med resedagböcker förra året i USA, passar jag även i år på att skriva lite om vår semesterresa. Även om den detta år troligen blir av en "slappare" karaktär och lite kortare.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Pia uppdaterar sin resa