Danys födelsedag
fredag 9 december 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag fylde Dany 31 år. På förmiddagen kom mera folk till oss farbröder och deras barn och några kompisar till Dany kom på förmiddgen samt grannarna kom på besök. Sen mitt på dagen så åkte jag och Dany till Israeliska gränssen och tittade in till dem. Det är stor klasskillnad mellan

Sista dagen för den här gången
fredag 25 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Klayaa Marjeyoun Libanon Idag tog Danys pappa med mig ut i trädgården igern för att visa mig vad som han odlar runt huset. Han har citron, lime, clementiner och apelsiner samt så har stympat dessa så att han har korsat några med varandra. Samma gäller äppelträdet han har korsat granny

Hem från Beirut till Klayaa
måndag 21 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag åkte vi hem från Beirut och sen åkte vi och jagade fåglar med Neji utanför Klayaa.

Beirut med Jeita Grotto och Harissa
söndag 20 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag lämnade vi green hotell tidigt på morgonen vi hade siktet inställt på ett café och fick Kneife till frukost Sen kom Neji och hämtade upp oss och vi åkte till de enormt stora Jeita Grotto men den ena var stängd på grund av att det var så mycket vatten i floden. Men den övre grottan

Mot Beirut via Balbaak
lördag 19 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag kom Danys kompis Neji som också levt ett tag i Sverige och hämtade upp oss och han körde oss till Balbak en enorm ruin"tempel". Dany är helt överrumplad av detta han hade heller aldrig varit där förut och det var mycket att se dessvärre var mycket trasigt och ingen har kunnat laga det.

Fortsattt sjuk
fredag 18 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Fortfarande väldigt sjuk spydde i natt igen och skiter 1 gång i timmen. Fick gå till apotekschefen på ett apotek i klayaa och jag fick med mig 2 mediciner för att slippa eländet. Var helt slut i kroppen av att inte fått i mig någon näring på 2 dygn så det blev mycket sova mellan alla

Magsjuk
torsdag 17 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Matförgiftning eller magsjuka. Vaknade av att jag behävde spy och sen fortsatte morgonon med massor av toalettbesök. Mellan toalettbesöken hade vi massor av folk som var och hälsade på igen.

2 dagen
måndag 14 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Åkte runt lite i Klayaa och åkte och hälsade på Kalims mamma oh syster. Men mest satt vi hemma och massor av människor kom hem till Danys mamma och pappas hus och hälsade på. Kaffe på den diseleldade spisen.

Första kvällen i Libanon
söndag 13 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Ikväll kom vi äntligen fram till Libanon. Vi landade på flygplatsen i Beirut och där väntade Danys bror Hady och hans fru (Maja) och deras barn (Mirna och Cedric)de körde oss sedan från Beirut till Danys hemby Klayaa i Marjeroun. Ni som kan enkel matematik kan också räkna till att vi var 5

Ivas birthday (födelsedag)
söndag 21 juni 2009 - Zlatni pjasătsi, Ovchaga, Varna, Bulgarien

Idag var jag åter nere på stranden och njöt av det vackra vädret. Det är Ivas födelsedag så vi ska samlas ikväll för att fira den. Fick träffa Danis flickvän idag hon var också här och hälsade på. Med på kalaset var Jessica (Holland), Matteu (Ungern), Georgi (Ivas man), Pirin, Rumi

Libanon

Libanon

13 november 2011 - 26 november 2011

Golden sands 2009

Golden sands 2009

19 juni 2009 - 27 juni 2009

Ska åka tillbaka till Golden sands för 6:e gången nu. Har varit där var eller vartannat år sedan 2001. Lärde känna några bulgarer första året och sen har de blivit fler och fler och vår relation bättre och bättre. Jag har adopterat en syster och en bror här så nu ska jag besöka dem igen. Blir nog många sena nätter och jag hoppas att de har tid med mig fast jag återigen kommer mitt i turistsäsongen.

Besök i Brasilien

Besök i Brasilien

27 december 2008 - 24 januari 2009

Nu ska jag åka till Brasilien för att hälsa på mina vänner och se hur de lever. Tänkte väl hinna se Rio, Sao Paulo och Santos den här svängen men det blir nog mycket party, beach och shopping när jag lix är i farten :o)

Språkresa till Nya Zeeland

Språkresa till Nya Zeeland

27 januari 2008 - 27 juni 2008

Ska åka på språkresa och förbättra min engelska sen så ska jag eventuellt passa på att jobba lite den sista månaden då jag har en månad extra kvar när studierna är klara. Hoppas att det blir mycket upplevelser och äventyr på min fritid med

sankt petersburg

sankt petersburg

11 april 2007 - 16 april 2007

resa för utbytesstudenter, ryska studenter samt andra intresserade från umeå universitet

thailand

thailand

27 augusti 2006 - 10 september 2006

har antligen atervant till thailand flera ar efter forsta resan. satt pa planet och insag hyr mycket jag hade saknat mitt favoritresmal. akte med thai airways och de hade sa fantastisk service. sen kommer man fram och helt plotsligt sitter leendet dar pa lapparna... man blir sa lycklig av att se sa manga leende manniskor ga omkring pa gatorna.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elin uppdaterar sin resa