Full Moon Party - Petter
lördag 5 juni 2004 - Bangkok, Thailand

Tjo! I forrgar var det fullmane har i Thailand. Pa Koh Phangan dar vi tidigare var innebar det ar varsta vildfesten. 8000 personer pa en mindre strand. VI bestamde oss pa dagen att vi skulle aka dit och vi kopte biljetter i baren. Satt och drack ol med var irlandska van och nagra andra. VId

viktor drar pa full moon party
lördag 5 juni 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Vaknde kande att ja var lite less, suget efter straden var ungefar obefintligt. Petter drog och la sig som vanligt. Han ligger inte langt efter mig nu, ett par nyanser kanske. Har faktiskt lyckats pressa mig genom boken jag kopte, de far racka for i ar. Vi hade tankt att vi skulle ta en barrunda

viktor blir kulturell
onsdag 2 juni 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tisdag Haloj! Da var d dgs att se lite statyer och andra spannande kulturella saker. Vaknade tidigt av att de var ratt suket vader. Somnade om och vaknade till annu samre vader. Petter som alltid ska upp i gryningen och trycka pa stranden tyckte tom att de var for daligt vader. Vi belutade oss

Kulturella Herr Renberg
onsdag 2 juni 2004 - Bangkok, Thailand

Hej! Nar vi vaknade igar morse var det faktiskt lite mulet och vi insag snabbt att det var ett tecken fran Gud att den kulturella delen av var resa skulle inledas. Vi klev upp och tog akte med taxi med tva stycken som korde motorcykel till norra delen av on. Dar fanns en tolv meter hog Buddhastaty.

Fruitcake - Petter
måndag 31 maj 2004 - Bangkok, Thailand

Tjo! Jag sager som en av mina medarbetare sa pa SCA nar en av de hogsta cheferna kom in i manoverrummet. Mannen i fraga var liggandes och halvt sovandes i stolen och chefen fragade; Hur gar det? Mannen svarade; Om jag schlappen utav na mer sa kom hjarta a stanna. Sa kanner jag mig nu, fullkomligt

EN dag med v pa koh samui
måndag 31 maj 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

hejsan! Igar sondag, traffade vi tva nya kompisar pa stranden. en engelsman och en irlandare. Dom verkade ratt trevliga forst. Killen fran england var nog en a-lagar alkis riktigt javla vrickad var han. Den andra var battre, forutom att han tog droger kopte lauders... Dom borjade dessutom nastan

Koh Samui - Petter
lördag 29 maj 2004 - Bangkok, Thailand

Hejsan! Natten mot igar lade jag mig snallt tidigt for tillbringa attonde natten i hangmattan. Somnade ratt tidigt nar jag vaknade av en helvetes smarta samt en riktig small. Jag var saker pa att balkongen gett vika och att jag just gjort ett fritt fall pa 4 meter. Sa var dock inte fallet.

v anlander pa koh samui
lördag 29 maj 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Efter alla patryck hemifran om att vi tycks ha glomt att vi skulle insupa atmosfar, natur kultur och annat trams och att vi endast dricker riswiskey, sa tog vi beslutet om att ta en liten battur runt koh phangan De fanns gott om alternativ men vi foll tillsist for den basta, trodde vi...Nar vi blev

Stuvaade makaronero och korv - Petter
torsdag 27 maj 2004 - Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand

Jag skulle kunna drapa en katt for att fa ata nagon svenska schysst husmanskost. Ar sa satans less pa all den har javla Thaimaten. Nudlar, nudlar, ris, kyckling, nudlar osv Det finns naturligtvis vanligt mat ocksa typ hamburgare och sant, men da smakar den skit ocksa. At varldens vidrigaste fish

viktor langtar efter husmanskost!!
torsdag 27 maj 2004 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

jag ar sa javla less pa thaimaten, ingen mat i detta land ar jag sugen pa. skulle offra min hogerfot om jag kunde fa en rostad macka me ost pa... Har dessutom tappat mina skor igen.....klantigt.. vi lamnar snart den har on, ska pa en battur imorgon sen drar vi vidare till nasta o. De hande en

På Hajk i Thailand

På Hajk i Thailand

10 maj 2004 - 8 juni 2004

Två välberesta, skötsamma och framförallt pålästa ungdomar reser till Thailand i fyra veckor. Målet med resan är att suga in kulturella intryck från landet samt att ta reda på hurvida riswhiskeyn passar så bra ihop med svenska ölkorv som alla säger.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Petter uppdaterar sin resa