Bachelor of Business på Griffith University på Guld Kusten, Australien Bloggar på http://www.rebeccahultqvist.com/
hemstad Gislaved, Jönköpings län, Sverige
Över 200 dagar
måndag 1 februari 2010 - Cudgen, New South Wales, Australien

Nu har det gått lite mer än 200 dagar och dem har verkligen flugit förbi! I alla fall så har jag bara 12 dagar kvar i familjen (varav 10 jobbdagar) och det ska bli riktigt skönt att lämna dem, 7½ månad i en familj som inte är ens egen är lite väl mycket tycker jag. Visst älskar jag

Ja jag är seg på att uppdatera
tisdag 11 augusti 2009 - Cudgen, New South Wales, Australien

Bloggen uppdaterad: http://rebeccahultqvist.blogg.se/

15 days
tisdag 14 juli 2009 - Cudgen, New South Wales, Australien

Här hade jag inte uppdaterat på ett par dagar ja. Jag var ju som sagt i Byron Bay en runda i veckan. Innan jag åkte tillbaka uppför kusten så tog jag mig en runda ner på stranden och rastade Bree's hund Prince en runda, han blir alltid så glad när han får springa lös på stranden. Tur

Driving down the coast
torsdag 9 juli 2009 - Cudgen, New South Wales, Australien

Idag så ska jag köra Bre ner till Byron Bay för att hon ska jobba. Så jag kommer köra helt själv tillbaka till Casuarina. Hoppas att jag inte villar bort mig totalt! Kanske stannar en stund i Byron för en liten koll i affärer och lite foton med tänkte jag. Härom dagen var vi uppåt

Three days done
lördag 4 juli 2009 - Cudgen, New South Wales, Australien

Nu är jag hemma hos Peter och hans flickvän Bree (Bree bor egentligen i Byron Bay) för att barnen ska vara här nu ett par dagar. När jag först kom ner så var det sista dagen i skolan för barnen och de har nu 3 veckors vinterlov - känns lite wierd för att jag själv är van vid sommarlov

"It's gonna be a bumpy ride"
torsdag 2 juli 2009 - Cudgen, New South Wales, Australien

Nu är jag framme i Australien, i det som kommer vara mitt hem de kommande månaderna. En mysig villa i två plan. Jag har mitt sovrum på nedervåningen med egen dusch och toalett. Bilder kommer när jag fixat en adapter till datorn, för den jag hade fungerade inte speciellt bra. Resan ner:

Studier @ Griffith University

Studier @ Griffith University

8 juli 2011 - 4 juni 2014

Fortsatt studier i Australien inom Hotel & Turism :)

Kina & Hotel Management

Kina & Hotel Management

16 augusti 2010 - 10 juli 2011

Studera Hotel Management 1 år i Kina samt ett halvårs praktik nånstans i världen. Kommer att bo på Campus och hela kittet. Bloggar även på [link url=http://www.rebeccahultqvist.com/]rebeccahultqvist.com[/link]

Australien + Shanghai i Kina

Australien + Shanghai i Kina

29 juni 2009 - 17 juni 2010

Jag åker ner till Australien för att vara aupair hos en familj i Casuarina (förort till Kingscliff) strax utanför Tweed Heads och Coolangatta, mellan Surfers Paradise och Byron Bay. Under resan ner har jag ca 10 timmar i Kuala Lumpur och ska då in i staden och turista lite. Den 23 april beger jag mig till det stora landet i öst, Kina, för att spendera lite tid med mina föräldrar i Shanghai. Kommer även spana in lite olika Universitet där jag kan tänka mig att läsa Kineniska ett år med start i höst. Spenderar även en natt i Kuala Lumpur, med lite shopping, god mat och sightseeing. Bloggar även på: rebeccahultqvist.blogg.se

Been there done that

Been there done that

1 januari 1995 - 1 januari 2007

Alla de länder jag har besökt i mina dar. Minus de länder som har egna resor/bilder

Praktik på Irland

Praktik på Irland

4 mars 2007 - 17 mars 2007

Två veckors praktik på Boots i Galway, Irland.

Tunisien

Tunisien

15 juni 2008 - 29 juni 2008

Sol, bad och bara njuta av värmen...

Kina

Kina

18 april 2008 - 3 maj 2008

Hangzhou, Shanghai

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Rebecca uppdaterar sin resa