Första dagarna i Vientiane i Laos
söndag 16 december 2018 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Flyg resan till Vientiane gick snabbt och flygplatsen vi landade på var betydligt mindre en den vi landa på i Bangkok tidigare i veckan. Vi körde vår vanliga rutin skaffa lokala simkort och ta ut lokal valuta även kallad kip. Vi tog en taxi till hotellet som visade sig vara väldigt fint och

Äntligen framme dag 1 och 2
lördag 15 december 2018 - Bangkok, Thailand

Resan till Bankok gick bra för oss båda ,första gången vi åkte business class så det var en upplevelse i sig. Den stora skillnaden var det mycket större utrymmet man hade samt att man kunde göra om stolen till en säng när man ville sova, vilket var guld värt.vi landade kl 05.45 i Bankok

Nu är det snart dags att komma i väg igen.
torsdag 13 december 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu sitter vi i loungen på Arlanda flygplats och väntar på att planet ska gå. Vi åker kl 13.30 så det är ett tag kvar. Incheakningen gick snabbt och var smidig, eftersom vi åker bussnies Class så slapp vi alla långa köer som man annars fastnar i. Vi landar tidigt i Bangkok ungefär 5 på

sydney new years eve.
lördag 30 december 2017 - Sydney, New South Wales, Australien

Vi kom fram till sydney dagen innan ny år. Vi bodde centralt med bra läge nära deras "Finbutik" gata,men om vi åker dit igen skulle vi nog välja ett hotell i china town då det var så gott om bra billiga resturanger som var öppet sent. Vi ville ju fira nyår i någon av sydnes alla parker

Alice springs och ayers rock
torsdag 28 december 2017 - Alice Springs, Northern Territory, Australien

Vi bokade ju resan via en resebyrå denna gång, vilket innebär vi inte har läst på nästan alls om de platser vi skulle besöka och litade på att resebyrån visste bästa rutten. Tyvärr vart det inte så lyckat  att flyga till Alice springs och ta buss till ayers rock eller uluru som den

Great ocean road och st kilda beach
onsdag 27 december 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Vi gjorde ett snabbstopp på st kilda beach. Lång vacker strand med mycket folk då det var en varm dag vi var där. Vi gick en bit längs stranden, sedan käkade vi glass och åkte tillbaka till Melbourne. Man tar sig till st kilda antingen med vanlig spårvagn, den rosa linjen. Man fyller på

Pingvin turen
måndag 25 december 2017 - Phillip Island Tours, Melbourne, Victoria, Australien

Vi åkte på turen till Philips Island bara för att se pingvinerna.Det var förbjudet att fota pingvinerna då de haft problem med att folk fotar med blixt vilket skadat pingviners ögon då de är väldigt ljuskänsliga när de kommer tillbaka till land.Tyvärr har pingviner fått problem med

Melbourne sammanfattning del 1
tisdag 26 december 2017 - Melbourne, Melbourne, Victoria, Australien

Nu har snart hela tiden i Melbourne gått och jag kom på jag inte skrivit något om hur vi har det här. Vi bor på crown promenade  på southbank och det ligger ett jättestort casino mitt i mot vårt hotell som vi var och kika på första kvällen. Första 2 dagarna så åkte vi hop on hop of

Kangaroo Island dag 2 samt Adelaide
fredag 22 december 2017 - Adelaide, South Australia, Australien

På Adelaide flygplats och ska snart flyga vidare till Melbourne. En uppdatering på vad vi gjort sen sist jag skrev.Dag 2 på kangaroo Island var lång men spännande. Vi började dagen med att besöka en hounungsfarm där man fick lära sig om öns biindustri, det var mer intressant än jag

Första dagen på kangaroo Island

Vi vart hämtade kl 06.25 på vårt hotell i Adelaide av en buss som tog oss till färjan som åker över till kangaroo Island.  Vi hadde tur att det inte blåste så mycket så resan över var behaglig, vi köpte lite frukost ombord.första stoppet var på ett euktalyptus destilieri som

Jul och nyår i asien 2018

Jul och nyår i asien 2018

13 december 2018 - 16 januari 2019

5 Veckor rundresa där vi besöker Thiland,Laos,Kambodja,Hongkong ,Maco och Taiwan.

Stora Australienresan

Stora Australienresan

16 december 2017 - 15 januari 2018

Resa i Australien under 4 veckor, vi ska besöka Adelaide, Melbourn,Alice springs, Sydney och Cairns

Kryssning i medelhavet

Kryssning i medelhavet

15 juli 2017 - 22 juli 2017

Vi åker på en Kryssning med Msc till Italien,Grekland, Albanien och Kroatien

New york och Washington

New york och Washington

4 juli 2017 - 14 juli 2017

Första gången för oss båda i New York. Det blir en endagsutflykt till Washington.

Malasia och borneo(Sarawak)

Malasia och borneo(Sarawak)

12 juni 2013 - 13 juli 2013

Vi flyger till Kula lumpur för att sedan ta oss vidare till Cameron higlands.Ett stopp i en bungalow på kecils vackra stränder där de ska dykas och snorklas.Resan går vidare till det välkända hotellet Tuna bay på besar där det blir mest slappande och solande i några dar.Nu är de dags för äventyrsbiten det är dags att flyga över till Borneo.Vi ska bo i Kuching och utgå från där på våra olika djungel äventyr.Vi ska besöka orangutanger,vandra i headhunters spår samt kanske om vi har tur se någon orangutang i det vilda.Efter djungeläventyren är det dags för storstad igen i form av Singapor innan det bär hem till Arlanda igen.

Genom vietnam på 4 veckor

Genom vietnam på 4 veckor

6 april 2012 - 4 maj 2012

Vi flyger in till hanoi och 4 veckor senare hem från hocimin city.Vi ska bla besöka halongbay,hui,na trang samt dyka vid wale island samt ev con dao sedan en tur till hocimin city sam tunnlana sedan en tur vid mekong deltat ska bli så spännande längsta resan hit tills

koh samuai och koh tao

koh samuai och koh tao

3 augusti 2011 - 11 augusti 2011

Vi ska åka till koh samui och ha lite skön välförtjänt semester,samt ta oss till koh tao och ta dykcert om allt vill sig...ska bli en ny erfarenhet med thailand för oss bägge....

Bejing och shanghai dec 2010

Bejing och shanghai dec 2010

26 december 2010 - 7 januari 2011

Vi kommer vara i Peking fram till den 1 januari 2011 sen ska vi förhoppningsvis ta oss till Shanghai samt besöka vattenstaden Xitang.Sedan bär det av till Peking igen för lite shopping inanna vi ska hem till Sverige igen.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa