Jag är en glad tjej som älskar att resa! Det finns inget bättre än den känslan av spänd förväntan när man är på väg nånstans... :)
hemstad Karlstad, Värmlands län, Sverige
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Hos Baker's
söndag 7 mars 2010 - Limerick, County Limerick, Irland

Hej allihopa! På torsdag kommer jag hem, nu har jag fixat biljetten. Men med lite tur har jag kanske även fixat ett jobb idag, så jag kanske ska tillbaka snart :D Det är ett jobb på ett glasscafe i Killaloe/Ballina, där jag var aupair 1:a gången. Men torsdag iaf. Jag landar i Oslo den

Fredag nu :)
fredag 5 mars 2010 - Cork, County Cork, Irland

Nu är det bara idag kvar. Egentligen har jag fullt upp ändå tills barnen kommer hem, så jag borde inte sitta vid datorn, men skit samma :P Jag hinner göra lite av det även när de är hemma, så det är lugnt. Jag känner mig mycket bättre nu. För varje dag som har gått så har jag känt

Nu är allt under kontroll
tisdag 2 mars 2010 - Cork, County Cork, Irland

Och jag åker hem nästa vecka. Sen jag pratade med Rosarie så tycker jag att stämningen i huset har blivit mer och mer ansträngd och jag har mått ganska dåligt de senaste dagarna. Jag ska ju till Ash och Tony på fredag (vet itne om jag redan har berättat det), så jag tänkte att det är

Okej, så här är det...
fredag 26 februari 2010 - Cork, County Cork, Irland

Det här funkar inte, kort och gott. Jag har varit här i två veckor och känner helt enkelt att det inte funkar. Det har ingenting med familjen att göra, de är jättegoa och det har inget med Ringaskiddy att göra, för det är mysigt här, utan det handlar helt enkelt om att jag känner mig

Cork City och förkylning!
lördag 20 februari 2010 - Cork, County Cork, Irland

Hej igen! Nu har det gått flera dagar sen sist, men det är för att det där puckot kapade telefonlinjen IGEN! Helt otroligt. Händer det igen tror jag nog att det är med flit... Anyway, nu har jag lagt upp några bilder i alla fall! Har inte tagit så många, men fler är på väg, måste bara

första irländska inlägget!
onsdag 17 februari 2010 - Cork, County Cork, Irland

Hej allihopa! Jag förstår att ni har saknat mig väldigt mycket... Haha, bara skämtar.. :) Men nu är jag här i alla fall och jag är ledsen att jag inte har uppdaterat innan, men nån idiot med grävskopa som gräver på baksidan av huset, kapade telefonlinjen och därmed internetanslutningen

Andra (svenska) inlägget
fredag 12 februari 2010 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hej alla! Nu åker jag snart..! Klockan sex i morgon bitti åker bussen. De som vill vinka av mig får gärna göra det, haha :P Annars sitter jag på Stansted (London) hela dan imorrn (svensk tid ca 12.30 - 20.30), så om ni vill skicka ett sms eller nåt så kommer jag finnas på det här numret:

Första inlägget!
måndag 25 januari 2010 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hej allihop! Ja, då är jag snart på väg då, bara 19 dagar kvar! Har idag fixat så att jag har båda flighterna. Flighten mellan London och Cork var jag ju tvungen att köpa under helgen (jag har skulle ha väntat tills idag egentligen, för jag hade inte pengar till båda :P), för när jag

Snart dags för hemfärd...
onsdag 8 augusti 2007 - Clare Commons, County Clare, Irland

Japp, då är dagen snart kommen... Dagen då jag åker hem till Sverige igen. Idag är det onsdag och min flight är tidigt på lördagmorgon från Shannon. Samtidigt som det känns lite sorgligt, så är det också ganska spännande, för jag ska påbörja något nytt... Jaja, det blir säkert

I england nu
måndag 30 juli 2007 - Southampton, England, Storbritannien

Japp, jag sitter och tjuvlanar en dator pa ett bibliotek i en liten by i narheten av dar Gwen bor... Inget storre har hant, dock. Letar fortfarande efter en lagenhet och min kara mamma hjalper mig. Fick ett kryptiskt sms forut, men hon ska ringa i kvall, sa vi far se vad det betyder. Nej, vi ska

Au pair i Cork

Au pair i Cork

13 februari 2010 - 11 mars 2010

Nu ska jag iväg som au pair igen! Slutdatumet kan komma att ändras :P

Klass/Undervisningsresa till Österrike

Klass/Undervisningsresa till Österrike

7 december 2007 - 16 december 2007

En klass/utbildningsresa till Österrike, närmare bestämt Bad Gastein. Ska bli roligt!

Au pair på Irland

Au pair på Irland

2 mars 2007 - 11 augusti 2007

Jag ska åka till Irland och jobba som au pair i Killaloe/Ballina, counties Clare/Tipperary.

Rundresa - Nya Zeeland

Rundresa - Nya Zeeland

17 december 2005 - 4 januari 2006

Det är en rundresa på Nya Zeeland, helt enkelt. Med ett stopp i Singapore på vägen ner.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Susann uppdaterar sin resa