Ingefära och heliga män
lördag 20 mars 2010 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Det värsta med att vara sjuk i Indien är alla goda råd: "Om du har problem med magen får du bara äta kalla saker", "rå vitlök tar bort problemen på ett par timmar", "vindruvskärnolja fungerar mot alla åkommor" eller den här: "drick varmt ingefärs-citron-honungsvatten och du kommer vara

Dessa bakterier, ingen gastvanlighet!
torsdag 18 mars 2010 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Hej! Har nu varit i Rishikesh i ca två veckor. Jag har verkligen tagit det lugnt, som var planen, men sista fem dagarna har jag tagit det lugnare än vanligt. Jag blev matförgiftad och har mest legat och sovit och sett på dåliga filmer på tv (tack gode gud för tvn på rummet!). Börjar med

Stillhet och ren njutning
lördag 6 mars 2010 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Hej! Har ni börjat ana några vårtecken än? Nu är jag tillbaks i Rishikesh! Första tre nätterna bodde jag på ett hotell mitt i böset för att ha nära till en yogalärare jag hade saknat. Men han lämnar stan idag så det fans ingen anledning att bo kvar. Så idag flyttade jag in i ett

Kort lagesrapport
måndag 22 februari 2010 - Ella, Goa, Indien

Hej! Hoppas ni har det bra allihop! Vilken vinter det verkar vara hemma! Jag måste säga att det är rätt skönt att vara långt därifrån, jag njuter av vintern på avstånd... Nu är kursen snart slut och om en dryg vecka åker jag till Rishikesh. Inte för att jag gillar den stan, inte

Strandliv, yoga och husdjur
onsdag 27 januari 2010 - Ella, Goa, Indien

Hej mina kara! För att hitta ett sätt att börja sa inleder jag i bakvänd kronologisk ordning... Idag är jag helt matt for igar var jag magsjuk. Sådär riktigt, så jag inte ens fick behålla vatten. Vet inte om det var något jag ätit eller ett virus som härjar omkring här. Idag är det

Jag tar nog helt enkelt och stannar
fredag 20 november 2009 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Hej! Nu har jag varit har sadar lange igen utan att jag riktigt fattat vad som hant. Amritsar som jag besokte pa vagen hit fran Dharamsala behovs det inte skrivas sa mycket om, jag kommer lagga upp bilder pa det gyllene templet och de talar for sig sjalva tror jag, stan i sig var verkligen inget

Det kortaste inlagget hittils.
lördag 7 november 2009 - Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Hej! Hur har ni det darhemma? Nagra julkanslor an? Ar ni klara med julkapparna. Jag ar inte klar, men sju kilo ar just nu pa vag hem till Tornsfall =) I morgon tar jag bussen till sikhernas stad, Amritsar, for att se det gyllene templet. I Amritsar stannar jag bara ett drygt dygn, sen tar jag

Tibetaner och siden.
tisdag 3 november 2009 - Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Hej! Gardagen gick i tibetanska fortecken. Jag och min kompis Laird akte till ett stalle som heter Norbulingka (http://www.norbulingka.org), det ar ett litet community for tibetaner som flytt/at hit. Framforallt gor de tibetansk konst. Lairds kompis, DK, jobbar som nagon slags vd dar. Han visade

Ett inlagg med ovanligt manga paranteser (det bara blev sa).
fredag 30 oktober 2009 - Dharmsala, Himachal Pradesh, Indien

Hej hej! Tack for alla kommentarer och grattningar!! Nu befinner jag mig i Mcleodganj strax utanfor Dharamsala , strax soder om Himalayakedjan. Jag hade anmalt mig till en vipassanakurs har (jag ska beratta vad det ar, jag lovar) sa jag var tvungen att pa nagot satt ta mig hit. Varken tag

Aker till Dharamsala idag
onsdag 14 oktober 2009 - Rishikesh, Uttarakhand, Indien

Hej! Haromdagen var jag pa en raftingtur. Det var kul, men baten for omkull i borjan, vilket var lite laskigt for det var sa stromt, men efter det var det harligt! Det basta var att ligga i vattnet och flyta med nedstroms! Sa om nagon fragar om jag badat i Ganges nu sa kan jag verkligen saga ja

Yoga i Goa och Rishikesh

Yoga i Goa och Rishikesh

3 januari 2010 - 27 mars 2010

Goa avklarat, nu ar jag certifierad yogaledare:) Så fort jag hade det i min hand åkte jag vidare tillbaks till Rishikesh dar jag tänker fortsätta studera och praktisera...och äta kanelbullar.

Indien

Indien

31 augusti 2009 - 1 december 2009

Jag åker till Rishikesh via New Delhi för att träna yoga och meditera. Planen är att koppla bort all typ av vardagsstress.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sofia uppdaterar sin resa