Vi måste prata om Dortmund
måndag 18 september 2017 - Dortmund, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Har varit ute och rest lite igen. Befann mig en dag i en stad där det inte gick att betala med kort, ingen förstod engelska, det fanns inget Wi-fi och enda sevärdheten var en stor fotbollsarena. Åh har du varit och rest lite i östeuropa igen tänker ni. Stor fotbollsarena, låter som Budapest,

Årets första inlägg
söndag 24 januari 2016 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

En ledig helg, så jag tänkte att jag loggar in och skriver lite. Hör ju inte till vanligheterna längre direkt. Men iallafall. Ett nytt inlägg skall jag väl lyckas få ihop. Allt som oftast så har jag skrivit att det inte händer så mycket, så det finns inte så mycket att skriva om. Men

Ukulele-konsert i Köpenhamn
söndag 17 maj 2015 - Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark

Oj vad tiden går, och oj vad dåligt jag uppdaterar. Finns ingenting att skylla på ens. Har ju till och med varit ute och rest sen jag senast uppdaterade. En långhelg i Köpenhamn av alla ställen. Vi har "jagat" Ukulele-bandet Ukulele Orchestra of Great Britain i ett par år, och äntligen

En smart fån
onsdag 22 april 2015 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Jag har varit väldigt sen ute med att köpa ny modern mobiltelefon, mycket pga av att jag inte haft några problem med att både läsa och svara på mail med min gamla lur, så jag har därmed inte riktigt känt något behov av att uppgradera mig. Detta har lett till att jag är helt vilse i

En schnitzel i Wien
torsdag 12 mars 2015 - Wien, Österrike

När man planerar i tid och har tur, så kan man komma över billiga flygbiljetter. 115Eur tur och retur tors-söndag var för bra att tacka nej till och då jag hade en extra ledig dag att ta ut, så blev det riktigt svårt att inte slå till. Har aldrig besökt Wien, men fick nu alltså en

Landet där allt kostar mynt.
fredag 20 februari 2015 - Vilnius, Vilnius län, Litauen

Dags att göra ett försök att skaka liv i den här dagboken. Vintern är ännu inte över, men nu är solen åtminstone uppe när man lämnar kontoret. Den är till och med uppe på morgonen på väg till kontoret. Inte mycket till vårsol ännu, men vi gör vad vi kan. Korruption och mutor är

Leffe & Vi
fredag 7 november 2014 - Bryssel, Ixelles, Belgien

Keizer Karel, Tongerlo, Omer, Tripel Karmeliet, Primus, Adler, Titje, Orval, Westmalle, Jupiler, Maes, Belle-Vue, La Chouffe, Vedett, Palm och så Leffe förstås. Grimbergen var med på ett hörn också. Så kanske man kan sammanfatta en helg i Bryssel, men låt oss börja från början. För

Whisky-äventyr
onsdag 10 september 2014 - Bowmore, Skottland, Storbritannien

Framme i Port Askaig möttes vi av en taxi, som körde oss hem till våra vänner på ön, som bor i Brigend, närmare bestämt. Efter en hektiskt semester med mycket resande, hade vi (äntligen) kommit fram till vårt sista stopp på semestern. J och P har jag träffat ett par gånger när de

Oban och dagstur till Mull
måndag 8 september 2014 - Oban, Skottland, Storbritannien

Eftersom våra vänner på Islay själva var på semester och inte ännu befann sig i landet, hade vi planerat att åka upp till Oban för ett par dagar och sen ta färjan därifrån på onsdagen. Efter en lätt frukost på ett fik tog vi oss till busshållplatsen i Edinburgh och hoppade på

Harry Potter och William Wallace
söndag 7 september 2014 - Edinburgh, Skottland, Storbritannien

Edinburgh ja. Insåg tidigt att den här staden den påminner inte om någon stad jag tidigare besökt. Tänkte tankar som: Wow, sicket ställe! när jag såg mig omkring Prince Street i Old town. Vi hade inte riktigt koll på vart vi skulle ta oss, när vi hoppade av vagnen och dessutom är det

Balt, Balt, Baltikum.....

Balt, Balt, Baltikum.....

16 juli 2011 - 15 juni 2020

Östat te Öststat

Östat te Öststat

8 mars 2009 - 11 mars 2011

Czech Republic - Service not included.

Resa te Sydostasien

Resa te Sydostasien

13 april 2008 - 13 juli 2008

Skall lämna betongdjungeln för att resa runt i den riktiga djungeln i 3 månader.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när T uppdaterar sin resa