Nairobbery
torsdag 16 december 2010 - Nairobi, Kenya

Hej! Just nu sitter jag pa flygplatsen i Bryssel. Mitt plan fran Nairobi var forsenat och jag missade anslutningsflyget och blev fast har i ca fem timmar innan jag i eftermiddag far ett plan hem till Goteborg. Lite segt! Sist jag skrev var ju pa Lamu. Som jag berattade var Ronja sjuk den dagen som

2 degrees south
onsdag 8 december 2010 - Lamu, Lamu, Kenya

Hej! Som jag berattade sa var Mombasa valdigt varmt och svettigt och vi var ganska slitna av allt resande. Sa pa tisdagen, efter att ha tagit avsked av Mateo, som akte upp till Lamu, och kopt bussbiljetter till Lamu till onsdagen, bestamde Ronja och jag oss for att aka till Cinemax igen och

Korsat gransen!
måndag 29 november 2010 - Mombasa, Mombasa County, Kenya

Hej! Sist jag skrev var vi i de vackra Usambarabergen, i Lushoto. Dar stannade vi aven pa torsdagen, efter en seg morgon, och hangde med Mussa och Amina, tva tour guider som jobbade alldeles bredvid vart hotell. De skickade oss till marknaden i stan med en liten inkopslista for att lara oss laga

If you can't climb it, drink it!
onsdag 24 november 2010 - Lushoto, Tanga, Tanzania

Hej! Efter en dag i Arusha kande jag mig ganska nojd med all hets dar, och var ganska forkyld efter de kyliga kvallarna, och drog pa onsdagen vidare till Moshi dar Ronja vantade. Efter tva timmars bussfard fran Arusha mottes jag av Ronja och Pendo, en tjej som Ronja umgatts en del med under de tva

En varld full av liv!
tisdag 16 november 2010 - Arusha, Tanzania

Hej! Som jag skrev sist sa blev vi uppraggade av ett israeliskt par med egen bil som ville ha sallskap pa safari i Ngorongoro och Serengeti. Pa sa satt behovde jag alltsa bara betala parkavgifter, bensin och mat, som vi lagade sjalva med spritkok. De hade dessutom ett extra talt och sovsack som

Viktoriasjon
lördag 6 november 2010 - Arusha, Tanzania

Hej! Sist jag skrev hade vi precis kommit tillbaka till Kigoma fran Gombe Stream National Park. Den kvallen tog Imani, som var var guide under schimpanstrekkingen, med oss till en mysig restaurang och sedan en trevlig bar. Imani ar jattetrevlig men med alla vi traffar har finns den dar kanslan av

Safari och schimpanstrekking bland annat!
fredag 29 oktober 2010 - Kigoma, Tanzania

Hej! Hoppas allt ar bra med er alla darhemma! Och Ola, grattis pa fodelsedagen igen! Hoppas du fatt/far en fin dag! Sist jag skrev var vi i Mbeya. Dar stannade vi tyvarr bara en natt och akte tidigt pa morgonen vidare norrut till Sumbawanga. Det var en riktigt skumpig jordvag, och eftersom vi satt

Go west
tisdag 19 oktober 2010 - Iringa, Njombe Mjini, Tanzania

Hej! Efter tva veckor har jag antligen borjat vanja mig vid att det ar swahili som galler och inte twi, som det var i Ghana. Sa Jambo (hej) pa er! Och uttrycket Hakuna Matata (inga problem) anvands av alla har minst lika mycket som av Timon och Pumbaa i Lejonkungen. Sa det kanns ju bra! I torsdags

Zanzibar
onsdag 13 oktober 2010 - Zanzibar Town, Sansibar, Västra Zanzibar, Tanzania

Hej! Nu ar jag tillbaka i Stone Town har pa Zanzibar efter nagra dagar pa strander. Efter ett par dagar i Stone Town akte vi i lordags upp till nordkusten och Kendwa efter overtalning av lokalbon Mohammed som vi traffat har. Han ska tydligen aka till Sverige om nagra veckor och ville absolut fa ova

Till Dar, till Zanzibar
fredag 8 oktober 2010 - Zanzibar, Tanzania

Hej! Nu sitter jag har i Stone Town pa Zanzibar och har det harligt! I tisdags kvall vinkade jag av pappa pa Landvetter. Resan ner gick smidigare an vantat, och trots lite strul med incheckning i Frankfurt sa kom bade jag och mitt bagage fram i tid i Dar es Salaam pa onsdag eftermiddag. Jag hade

Östafrika 2010

Östafrika 2010

5 oktober 2010 - 16 december 2010

Tanzania och Kenya... sen får vi se :)

Ghana

Ghana

17 januari 2010 - 7 april 2010

Jag i Ghana...

E.T. in Vietnam

E.T. in Vietnam

15 januari 2008 - 16 maj 2008

Volontararbete i Vietnam, and so much more!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tove uppdaterar sin resa