Hej Jag heter Elaine Tang och jag tänkte att jag skulle skaffa resdagboken så alla mina vänner kan se vad jag har för mig därute i världen ^^ Jag tror inte de orkar vänta på vykorten som inte kommer fram förrän efter min hemkomst *hihi* Nu pluggar jag i Chalmers i Göteborg. Det tar väl ett tag tills jag börjar resa igen, så då reser jag genom mina dear friends! njuter m dem när dem åker iväg genom land och rike =)
hemstad Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Tulpaner + ost + choklad + musslor = Rotterdam
lördag 28 februari 2009 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Den här gången åkte vi en timme tidigare för att hinna se "allt" i Rotterdam. Vi måste hinna med att köpa lite grejer i China Town, gå på marknad och shoppa innan klockan slår sex. Eftersom vi kom fram när affärerna precis öppnade var det inte särskilt mycket liv i China Town, vilket

Fredag, middagen med kollegorna
fredag 27 februari 2009 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Jag hade tänkt att åka ut till Annys jobb på eftermiddagen och ringde Anny vid tvåtiden som sa att hon skulle hämta mig om en timme. Passade på att ta en tupplur men vid tre fick man ett samtal som sa att det blev senare. Sover väl lite längre, tänkte jag. Man kunde höra grannarna på

Kvällen, en oväntad vändning
torsdag 26 februari 2009 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Jag hade tänkt att baka en äppelkaka, den snabba varianten, den sk smuläppelpajen, men jag hade ingen form! äpplen fanns det men form?? NOT! Mitt under pluggandet vandrade mina tankar på vad jag skulle laga för middag när Anny ringde mig. -Hej Elaine, vad gör du? -Varför frågar du

En liten cykeltur
onsdag 25 februari 2009 - Middelburg, Zeeland, Nederländerna

Självklart måste man följa landets seder och det har jag gjort. Jag passade på när solen kröp fram mellan molnen och begav mig ut på en cykeltur. Värden har lånat ut en cykel till mig under tiden jag är här. Har jag berättat hur snäll hon är? Anny bad att få internet och det fick vi

Relax
tisdag 24 februari 2009 - Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

På söndagen var det tänkt att vi skulle till Antwerpen, Belgien men vi stannade hemma och tog det lugnt. Lika bra det Anny har haft en irriterande hosta i en månad nu. Jag passade på att ta lite bilder i lägenheten när det var ljust ute. På kvällen åkte vi till Vlissingen, en annan

Lördag, Rotterdam! China Town
lördag 21 februari 2009 - Middelburg, Zeeland, Nederländerna

Yes den efterlängtade lördagen! Vi åkte direkt till Rotterdam efter frukosten. Det tar ungefär en och en halvtimme med bil. GPS-en strulade lite men till slut hamnade vi iaf rätt. Vi var i China Town! Första besöket var till konditoriet, och köpa dan tak (bakelse med ägg i mitten) , la

Fredagen
fredag 20 februari 2009 - Middelburg, Zeeland, Nederländerna

Jag har inte hunnit skriva eller snarare inte kunde skriva.. Jag har inte haft internet i lägenheten men det har jag nu! Sedan har man varit ute hela tiden och kommit hem sent. På fredagen var jag på Annys arbetsplats. Tog en liten rundtur i deras site och hade på mig hela arrangemanget,

Mitt intryck av Holland och deras tåg..
torsdag 19 februari 2009 - Middelburg, Zeeland, Nederländerna

hallo allemaal!! Kom fram till Amsterdams flygplats vid femtiden på eftermiddagen. Efter att ha hämtat bagaget skulle jag igenom säkerheten, där det står fem män och bedömer alla med en blick. Dem tittar på en från uppifrån och ner för att bestämma om du ser konstig eller är normal...

Snart bär det av
måndag 16 februari 2009 - Sandviken, Gävleborgs län, Sverige

Japp japp snart åker jag. Jag börjar fundera på vad jag ska ta med mig, och hoppas att väskan inte är för tung och full. Man måste ju spara lite plats till hemresan.. hehe Fast jag vet inte hur mycket shopping det blir eftersom 1 euro är ungefär lite under 11 kr... nästan billigare att

Om mindre än två veckor
lördag 7 februari 2009 - Borlänge, Dalarnas län, Sverige

Så, nu har jag kollat in var jag ska bo med google earth, och oj vad det programmet är bra! Lägenheten är precis beläget vid kusten i en mysig liten stad. Om jag har tur kommer det vara utsikt över stranden. Flygbiljetterna är bokade och snart ska jag boka tågbiljetterna också. Nu fick jag

Kina- Familjeresa

Kina- Familjeresa

18 juli 2010 - 8 augusti 2010

Göteborg

Göteborg

18 december 2009 - 20 december 2009

Jullovet står bakom hörnet och väntar ivrigt på att få börja - så äntligen bär det av till shopping, julmys på Liseberg, stros och fik och sist men inte minst efterlängtade Elaine i Göteborg!

Resor man minns

Resor man minns

15 januari 1997 - 19 maj 2007

Familjeresorna: Österrike- första gången man lär känna familjerna Wong där. Flera resor blev det åren efter. Summercamp för att lära engelska är en unforgetable memory Holland- Hälsa på Fanny och Stefan England och hälsa på uncle Lam och hans familj. Hong Kong - ungefär vartannat år Paris, Frankrike - Disnelandbesök, Eiffeltornet med familj och släkt Danmark, Köpenhamn - Se sjöjungfrun och besöka Legoland med familj och släkt Finland - Kryssning med Uncle David, Go jieValentin, Anna Belle, mamma, Felix Estland - Tallin. Kryssning Italien - klassresa, andra året på gymnasiet. En vecka i Bergamo. Studiebesök i Sandvik AB och sightseeing

Holland - Hälsa på Anny

Holland - Hälsa på Anny

19 februari 2009 - 1 mars 2009

Åker till Holland. Anny är där på affärsresa och jag tänkte bara passa på och vara där när jag har ledighet. Blir lite trevligt med shopping och god mat i ett annat land. Till mat blir det seafood, dim sum och för shopping ska jag fynda efter några fina skinnboots. Vi kommer att bo i en lägenhet beläget vid kusten som gränsar till det kära grannlandet Belgien. Fast jag måste plugga inför fysikprovet...

Hong Kong

Hong Kong

25 oktober 2008 - 1 november 2008

En veckas semester efter praktiken. Shoppingresa! Hälsa på kusiner!

27 september 2008 - 24 oktober 2008

APU -praktik i Taiwan!

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Elaine uppdaterar sin resa