hej hej ann och martin heter vi! Vi ska på äventyr, ann ska köpa skor och martin ska äta... mmm food... ...beer....mmm... shoes....mmm
hemstad Stockholm, Stockholms län, Sverige
Tung morgon, död i öken och Death Valley
torsdag 31 juli 2014 - Cambria, Kalifornien, USA

Att stiga upp Kl 08.00 blev mer krypa upp vid halv 11.30. Sliten var jag. Det ska gudarna veta. Efter lite mat, massa vatten och en promenad i ett shoppingcenter där jag lyckades knäcka Anns ipad så vi tillsist var back online var det dax att bege sig iväg. Klockan hade väl närmat sig runt

Skomakarens son, The Hoover damm och Last night in Vegas!
måndag 28 juli 2014 - San Francisco, Kalifornien, USA

Las Vegas fortsätter... Nästa morgon vaknade vi ännu en gång tidigt. Säkert för att vi fortfarande var lite jettlaggade för värmen hade vi ännu inte känt av i tack vare vår fina AC. Kvällen innan hade Anns sandaler gått sönder. Och som den gentleman jag är tog jag på mig att laga

Las Vegas, 50 graders värme och 20 000kr plus!
måndag 28 juli 2014 - San Francisco, Kalifornien, USA

Nu ska vi se. Ny stad nya tag!!! Och inte minst Las Vegas! Vi tog som sagt en taxi till stationen i Washington och där hoppade vi på airport expressen ut till Baltimore airport. Vi hade hört på planet in till New York att på grund av de nya terrorhoten med bomber som inte syns i bagaget

Big Capital, Boys II Men, Barracks Row & Sangeria!
lördag 26 juli 2014 - Yosemite nationalpark, Kalifornien, USA

Hej Alla glada! Nu så, nu är det dax igen! Vi har haft lite problem med Ipaden som vi skriver resedagboken på efter vår flygresa till Las Vegas. På nått sätt lyckades den avaktiveras efter att låskoden blivit intryckt för många gånger. Det ända sättet att lösa detta enligt ipaden

Wolf of Wall street, i huvudet på frihetsgudinnan och top of the rock!
måndag 21 juli 2014 - Washington, USA

Hej igen alla glada! Nu var det dax igen. Sitter här i vårt stora hotellrum i som känns hämtat från en blandning av moulin rouge och en dålig 80 tals film och skriver för er alla. Rummet är inte äckligt på något sätt, bara det att nån designer fått ett mindre hjärnsläpp när han

New York, New York!
fredag 18 juli 2014 - New York, USA

Godmorgon Världen!!! Här är klockan 06.30 och jag har varit vaken i en halvtimme typ. Tror inte min ktopp riktigt annpassat sig till tidsskilnaden men det kommer väll. Nu ska vi se. Vi kan väll börja med avd som hänt. Inann vi ens lyfte från Arlande fick vi ju som sagt ett mail och sms om

Hyyvää loomma
onsdag 16 juli 2014 - Helsingfors, Nyland, Finland

Nu så! Första etappen avklarad. Vakna tidigt, dricka kaffe, promenera till flygbussen, svansa runt på arlandas terminal 5 o slå ihjäl tid i en timme. Bättre lite tidig än missa ett äventyr. Innan planet till Helsingfors ens lyft kom det ett mail om att vårt plan till new york var

24h kvar
tisdag 15 juli 2014 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Testing testing! Om 24H lyfter vi!!! Boardingkort utskivet - Check Pass - Check Laddad - Så in i… Ha det bäst alla underbara så kommer här en stadig följd av uppdateringar att följa.

Everything must come to an end...
lördag 20 augusti 2011 - Peking, Kina

Dag 5 Trötta o slitna vaknade vi efter en trevlig utekväll. Jag o Geleb kröp och käkade pizza. Klockan 17.30 hade vi bokat ett bord på en riktigt kinesisk lyx restaurang. Idag skulle den traditionella och numera lyx rätten Peking anka avsmakas. Vi gick tillback till hotellrummet och softade

The Great Chines Wall!
fredag 19 augusti 2011 - Peking, Kina

Dag 4 Klockan 7 skuttar reseledaren (moi) upp så gott han kan. Packar allt som han kan tänkas behöva. Väska innehållande; kamera, guidebok, min egna lektyr (det vill säga boken snabba cash. Vilken jag måste beskylla som tjuven som snott min tid från att skriva resedagbok.), lite vatten

USA USA USA!

USA USA USA!

16 juli 2014 - 8 augusti 2014

Nu jävlar! Första resan av flera to the land of opportunities! New York, Las Vegas, Death valley, Yosemite, San Francisco, Highway 1 och Los Angelses!

Weekend Resor för Ann & Martin

Weekend Resor för Ann & Martin

21 augusti 2010 - 23 augusti 2010

Här är bara en samling av andra resor vi gjort tillsammans. Weekend hit och dit m.m Självklart var dom inte på de här datumen som den nu visar men man kan ju inte skriva om vart enda en.

KINA- Beijing, Xi'An och Shanghai

KINA- Beijing, Xi'An och Shanghai

29 juli 2011 - 19 augusti 2011

Nu är det dags att åka på äventyr igen. Den här gången ska vi hålla oss till det stora landet Kina med massa spännande mål som Kinesiska muren, terrakotta armén och asiens metropol Shanghai. Vi har utökat oss och reser med våra gullungar Lyli och Geleb. Med våra tillskott ser vi fram emot en resa som definitivt kommer att se annorlunda ut fr¨ån våra tidigare resor. Vi har räknat ner dagar och ser fram emot Beijing som tar emot oss om 2 dagar!!!!!

Asien 2

Asien 2

29 januari 2010 - 15 mars 2010

Yeee dax igen!

Martins resor

Martins resor

6 oktober 2000 - 7 oktober 2000

Martins besökta platser. Bara för att få ett par tuffa prickar till på kartan.

Anns Resor

Anns Resor

1 november 2000 - 15 november 2000

Anns resor så vi får ett par tuffa pluttar till på kartan.

Ann och martin gör Bulgarien

Ann och martin gör Bulgarien

1 juni 2007 - 15 juni 2007

Var runt i bulgarien och Turkiet. En skön trip som behövdes för att fly från regnet.

Martin Och Ann gör asien

Martin Och Ann gör asien

25 december 2007 - 20 januari 2008

Nu är det spikat! Jag och fröken lyfter den 25december till Hong kong. Därifrån gör vi en liten bit av kina och sen ner i vietnamn. Om vi har lite tur så kanske vi till och med tar en tur till Angor Wat eller singapore eller nått annat häftigt. men det fixar sig nog till det bästa. :-)

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Martin & Ann uppdaterar sin resa