Gong Xi Fa Chai allihopa!
lördag 13 februari 2010 - Singapore, Singapore

Hej igen! Nu var det ett tag sedan vi skrev. Vi passar på att skriva detta dagboksinlägg medans resten av Singapore firar det kinesiska nyåret! Vi bor mitt i smeten, Chinatown. Vi lyckades med nöd och näppe ta oss hela vägen till internetcafet trots att vi inte bor långt härifran.

Thailand so far..
tisdag 22 december 2009 - Koh Chang Tai, Trat, Thailand

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering från Thailand. Efter vårat förra inlägg har vi farit runt lite i norra Thailand och besökt bl.a. Chiang Mai. Denna staden var en ganska trevlig stad, med alla bekvämligheter vi två kan tänka oss att behöva. Här fanns hyggligt boende och

The Gibbon Experience
torsdag 10 december 2009 - Wiang, Chiang Rai, Thailand

Hej igen kära läsare! Om någon undrat hur det gick med vår djungelresa så kan vi meddela att allt är väl med oss. Men vi kan ta det ifrån början... Vi fick reda på detta genom att smygläsa en annan resdagbok. Vi tyckte att det lät så häftigt, att ett besök i Bokeo naturreservat i

Kambodja avklarat
söndag 22 november 2009 - Vientiane, Vientiane Prefecture, Laos

Nu är Kambodja ett minne blott. Landet som vi inte hade särskillt höga förväntningar om, men som visade sig vara mer än väl värt ett besök. Sist vi skrev var vi i full gång med att ordna resan in i Kambodja ifrån Phu Quoc. Detta gick förhållandevis bra (uppenbar kommunikationsbrist

Resten av Vietnam!
torsdag 12 november 2009 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Nu har vi passerat resten av Vietnam. Det bör tilläggas att bägge två överlevde motorcykelturen i Nha Trang, trots att Tobben knep rätt hårt med benen i början. Vi lämnade Nha Trang för Saigon. Denna staden är en riktig moppestad men den var trevlig ändå. Här fick vi även chansen

Guilin
onsdag 7 oktober 2009 - Guilin, Guangxi, Kina

Ni-hao! Nu sitter vi här och trängs i en stor lokal, full med kineser och datorer. Som ett dreamhack i Kina, det verkar vara så här de få internetkafeer i Kina ser ut. För generösa 2 kronor per timme så håller sig stället fullsatt oavsett tid på dygnet. Precis som vi berättade i

Suzhou och Hangzhou
söndag 27 september 2009 - Hangzhou, Zhejiang, Kina

Hej Dagboken! Vi är just nu i staden Hangzhou, strax söder om Shanghai. Vi har varit här i två dagar och planerar att stanna här t.o.m tisdag. I Suzhou var allting väldigt mysigt. Iaf på den gatan som vi hade lyckats pricka in. Vi tog lokalbussen ifrån järnvägstationen till vårat

Shanghai på fem dagar.
måndag 21 september 2009 - Shanghai, Kina

Hej hej! Nu är vi klara med Shanghai. Staden har varit trevlig och full av människor, precis som alla andra städer än så länge. Under tiden här har vi passat på att besöka Kinas största köpcenter, sett på gigantiska skyskrapor (hur hög var pinocchio nu igen?), försökt spara två

Barnen bajsar på gatorna...
måndag 7 september 2009 - Peking, Kina

Hej på er! Vi har det bra här i Peking, dagarna går fort, och vi har hunnit med en del! Till att börja med kan vi berätta att vi fortfarande bor kvar på samma hotell som vi gjorde när vi skrev sist. Där trivs vi med läget, priset och personalen. Desvärre är madrassen lika hård här,

En sväng i Asien!

En sväng i Asien!

1 september 2009 - 5 mars 2010

Två enkelbiljetter till Peking, sen får vi se..

Thailand osv

Thailand osv

10 december 2007 - 19 januari 2008

En resa till Thailand, inget planerat.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Tobias uppdaterar sin resa