Sara var namnet, spenderar dagarna som civilingenjörsstudent på Linköpings Universitet. Drömmer mig gärna bort till tidigare och kommande resor. Förutom charterresor med familjen har jag hunnit med jobb i Tyskland, aupair i USA, diverse utbyten & egna resor som jag försöker samla här på sidan.
hemstad Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Surfning och snorkling!
onsdag 9 januari 2013 - Seminyak, Bali, Indonesien

Hej igen, Nu är det morgon här på Bali och vi var lite trötta efter gårddagen då det blev en hel dag med snorkling. Efter närmare 1h båtfärd (i väldigt höga vågor som Erik tyckte var lite jobbig = ingen sjöbjörn precis;)) så snorklade vi vid två korallrev. Ett var riktigt bra tyckte

Seminyak
lördag 5 januari 2013 - Seminyak, Bali, Indonesien

Hej igen, nu har vi förflyttat oss vidare. Nu bor vi på ett "homestay" vilket innebär att en familj har en eller flera lägenheter/gäststugor på gården som de hyr ut. Just här hos "Wayan" finns det fyra lägenheter. Det är ganska enkel standard men funkar bra, vi har ju varsin säng samt

Regnskog på Bali
onsdag 2 januari 2013 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej, nu har vi hittat ut i ödemarken, nästintill iaf :) Resan från flygplatsen tog drygt två timmar där första timmen var gasa max i 10-20 meter för att sedan ställa sig på bromsen och stanna en dm bakom bilen framför. Till slut kom vi sen ut från trängseln och har nu hamnat på en

Gott nytt år

Gott nytt år! Vi har kommit fram till vår sista dag här & börjar längta till sol, bad & surf på Bali. Rundturen var toppenbra, den tog närmare 5,5h med alla frågor plus att vi fick en lista på saker att testa. Vi prövade diverse mat, var i Taoist-tempel, hinduiskt tempel & såg moské

Guidning i KL

Hej, Nu ska vi ut och turista lite mer med touren "Eat, pray, love" där vi hoppas få testa på mycket traditionell malaysisk mat och liknande samt lära oss en hel del om kulturen på ett intressant sätt. Det hela är en vandringstur som skall ta 4-5h och som fått väldigt bra omdömen så vi

Framme i Kuala Lumpur

Hej, nu har vi bytt land och stad. Efter en bussresa med mestadels lokal befolkning har vi nu kommit fram till Kuala Lumpur. Men det är ju inte alla som kan skryta med att ha varit på ett buss-stop någonstans i Malaysia. Resan har gått bra, inga problem med passkontroller eller liknande (Sara

Singapore
onsdag 26 december 2012 - Singapore, Singapore

Hej, här kommer en kort uppdatering från värmen, även om de bofasta tycker det är ovanligt kallt, bara drygt 25C idag. Vi har hunnit med nattsafari på zoo, rundtur med båtbuss och lite allmänt turistande. Just nu sitter vi på ett internetcafe i den indiska delen av stan. Billigt men

Hemma igen
söndag 1 november 2009 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Hej alla, Har laddat upp ett gäng bilder från våra fem dagar i Berlin om någon är intresserad. Resan i korthet: Tisdag: kolla runt vid Alexanderplatz, DDR-museum, Brandenburger Tor & hämta Daria. Kvällen avslutades med de starkaste cocktailsen, ska aldrig mer klaga på att pappa blandar

Bilder
torsdag 23 april 2009 - Norrköping, Östergötlands län, Sverige

Blev visst ingen mer chans att skriva i resdagboken på plats i Syrien. Onsdagen var vi iaf på universitet i Homs (Al Baath University), lyssnade på 3 föreläsningar (1 LiU & 2 från Polen). Kom fram studenter och pratade under lunchen vilket var kul. Sen skulle vi ha 1 timme med studenterna -

Forsta dagarna!
tisdag 14 april 2009 - Homs, Hums, Syrien

Hej! Sitter pa ett rokigt internetcafe i Homs, har just atit en helt okej middag. Har blivit bortskamd med bra mat & okej vader. Vi kom fram som vi skulle i sondags, lite roliga papper for att passera tullen, jag var tvungen att fylla i min pappas fornamn, hur manga fruar och hur manga barn jag

Jul & nyår i Sydostasien

Jul & nyår i Sydostasien

23 december 2012 - 12 januari 2013

Den 23:e sätter vi oss på planet mot Singapore där vi landar på självaste julafton. Efter några dagar bär det av mot Kuala Lumpur för nyårsfirande innan vi avslutar med slappa dagar på Bali :)

Alicante med mamsen

Alicante med mamsen

30 maj 2010 - 2 juni 2010

För att fira de sista tentorna samt utnyttja det faktum att Ryanair börjat flyga från Norrköping har jag övertalat mamma att följa med till Alicante i några dagar, detta då jag kommer att jobba resten av sommaren.

Vinstresa till grannlandet i Öst

Vinstresa till grannlandet i Öst

20 november 2009 - 22 november 2009

Norrköpings flygplats anordnade traditionsenligt tipspromenad under Augustifesten, den här gången blev jag den glada vinnaren av två biljetter Nkpg-Helsingfors t/r tack vare motiveringen: "En härlig överraskning till den jag har kär, vi ska till Helsingfors med FinnAir!"

Höstledigt i Berlin

Höstledigt i Berlin

20 oktober 2009 - 24 oktober 2009

Passar på att utnyttja "bristen" på tentor och drar till Berlin i 5 dagar tillsammans med Erik :)

Studieresa till Syrien

Studieresa till Syrien

12 april 2009 - 18 april 2009

Delar av påsklovet kommer att spenderas i Syrien tillsammans med lite folk från skolan & klasskamrat Carina. Dessutom ska ett universitet från Gdansk, Polen skicka 2 elever & ngåra professorer. Tillsammans ska vi besöka 3 olika universitet & en 4000 år gammal stad, Palmyra.

London-weekend

London-weekend

22 oktober 2008 - 27 oktober 2008

London med Ida & Jeanette för att få ett välförtjänt avbrott mitt i höstterminen.

Sverige/Norge -08

Sverige/Norge -08

25 juli 2008 - 4 augusti 2008

25/7 kommer världens bästa tyska kompis Daria och hälsar på i Sverige igen, 26/7 gifter sig vår gamla aupairkompis Elin med sin amerikanske pojkvän och efter det drar Daria & jag ut på semester. Planerna är se massa roliga grejer i Göteborg & Oslo, förhoppningsvis även träffa våra gamla norka aupairkompisar...

Sara & Dari goes Germany & Denmark

Sara & Dari goes Germany & Denmark

13 juli 2007 - 24 juli 2007

Sommarlovet 2007 kommer att spenderas på 5 veckors jobb på Hedins, men samma dag som jag slutar jobba (13/7) är det dags att ta tåget till Arlanda för att lite senare på kvällen ta flyget till Hannover och strax efter 22 möta världens bästa Daria! Vi ska göra norra Tyskland osäkert, Hannover, Hamburg, Paderhorn med mera står på schemat innan vi den 21/7 hoppar på ett tåg som tar oss från Hamburg till Köpenhamn. I Kph är det tänkt att vi iaf ska träffa Carina, förhoppningsvis även Helle (danska aupairkompisar). Den 23/7 är det så slut på äventyret för den här gången och tåget går mot Norrköping igen. Men eftersom det fortfarande då återstår ett tag av sommaren vet man aldrig var det bär av därefter...

Reunion with Dari

Reunion with Dari

1 januari 2007 - 7 januari 2007

Efter att ha saknat min Dari massor har det nu äntligen blivit dags att träffas igen, på nyårsdagen är det dags att åka ut till Arlanda och göra sig redo för en vecka av galna upptåg, se upp! Man vet aldrig var vi kan dyka upp någonstans...

Dalarna från ovan

Dalarna från ovan

8 augusti 2006 - 9 augusti 2006

Efter att vi alla drömt om att flyga luftballong blev det äntligen av efter att mamma fått det i 50årspresent, såsmåningom fick jag det i 20 och Thomas i 18årspresent. Pappa fick såklart också följa med på flygturen. Dessutom har vi en del bilder sen vi flög helikopter över Hedemora våren 04

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Sara uppdaterar sin resa