Den som väntar på rätt tillfälle förlorar tid......
hemstad Karlstad, Värmlands län, Sverige
Senast aktiv - från Karlstad, Värmlands län, Sverige
Indien
onsdag 15 januari 2014 - Agonda, Goa, Indien

Hej! Har nu varit i Goa i 3 dar, överförtjusta. God mat, rena stränder, bra boende. Bor just nu på Agonda Beach. Ska bo här 3 nätter till. Igår hyrde vi moppe, vi är båda lyriska över naturen. Åker igenom regnskogar, we love it. Idag blir det en tur till Palolem Beach, där vi kommer att

Ljuvliga dagar på Cefalu på Sicilien
fredag 7 juni 2013 - Cefalù, Sicilien, Italien

En resa med våra söner,till Sicilien där äldste sonen gifte sig med Paulina . Även namngivning för älskade Philip. Underbar vecka i Cefalu.

Kuala Lumpur
tisdag 26 februari 2013 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Sista anhalten på resan, Kuala Lumpur. Fin mysig asiatisk storstad. möe att se. Har aldrig åkt så mycket taxi som vi gjorde där. Billigt. Men oj oj vilka köer pga av all trafik. Sista dan tog vi tunnelbanan. Smidigt o fort....

Tillbaks till Kota Kinabalu
lördag 23 februari 2013 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Efter Lankayan var det dags att flyga tillbaks till Kota Kinabalu. Bodde på efter kusten på Maggalan Resort. Som vi bokade på plats. Jättefin resort även det. Behändigt hamnen bredvid, så vi kunde ta badbåtar ut till Manukan en ö utanför.

Sheraton
torsdag 21 februari 2013 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Efter Djungel livet, lyxa vi till det med en natt på Sheraton, innan båten ut till paradis ön Lankayan

Paradiset Lankyan
torsdag 21 februari 2013 -

Nu var det dags att lämna djungeln, för sol o bad. Båten tog 1 och en halvtimme från hamnen i Sandakan. Vi hamna i paradiset. Vilken lyx resort och ö. Vi gick runt ön på 10 minuter. 2 dagar som vi fick vara i "Heaven" Dyrt boende, men men värt varenda krona. Sista kvällen fick vi vara med

Uncle Tan
tisdag 19 februari 2013 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Efter Orangutang centret var det dags för riktiga djungel livet. Vi hade bokat 3 dagar med Uncle Tan Wildlife. De hämta upp oss på vår resort. Efter 2 timmars färd med minibuss, fick vi åka 1 och en halv timme med båt på Kinabatang floden, till vår destination.Deras boende var allt annat

Sepilok
söndag 17 februari 2013 - Sandakan, Sabah, Malaysia

Efter 4 dagar i Kota Kinabalu, var det dags att flyga till Sandakan. Vi bodde på Sepilok Jungle Resort, 5 minuters promenad från Orangutangcentret. Första dan gick vi Canaby walk över regnskogen. Dag 2 besökte vi Orangutang centret både på morgonen o eftermiddagen...

Kota Kinabalu,
söndag 17 februari 2013 - Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia

Hej !!! Nu har vi varit i Borneo i 3 dagar, var en lång resa hit. Men värt det när vi äntligen kom fram. Borneo ligger ju 7 timmar + mot Sverige , men nu är vi rätt i tiden. Mysig resort bor vi på. Lugnt o skönt. Ligger en halvtimmas bilresa från KK. Gårdagen tog vi båt ut från hamnen

Borneos regnskogar o paradisöar.......
lördag 9 februari 2013 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hej, nu är det bara ett par dar tills vår resa börjar, Varit mycket planering under hösten, vad vill vi se, vart ska vi bo mm mm. Men nu är allt bokat. Vi börjar resan med 4 dagar i Kota Kinabalu.På en mysig resort vid havet.Ligger fina öar utanför Kota Kinabalu, dit vi kan ta dagsturer ut

Calella

8 juli 2013 - 15 juli 2013

London

1 juli 2013 - 4 juli 2013

Sicilien

6 juni 2013 - 13 juni 2013

En vecka i Sicilien, med bröllop, namngivning och födelsedag

Borneo

12 februari 2013 - 1 mars 2013

Toscana Juli 2012

19 juli 2012 - 26 juli 2012

En rundresa i Toscana, juli 2012. Första stoppet i Pisa, hyrde bil åkte runt till bla Sienna Florens några Bergsbyar....

Rom

13 juni 2012 - 18 juni 2012

Resan började med Rom i 3 dagar, avslutades i Frascati med Bröllopsfest....

London Weekend

13 januari 2012 - 15 januari 2012

En tur till London en Weekend i Januari, hälsade på Ting och Patrik. Blev en tur till Camden Marcet, även We Will Rock You musical med Queen,en kort men intensiv helg

Resa till paradiset i Thailand o Malaysia

20 november 2011 - 5 december 2011

Hej! Dags att dra från grådis,mörker o kyla. Nu väntar Sydligaste Thailand o Malaysia. F:a stop blir Paradisön Koh Lipe där vi bokat 4 nätter.Därefter drar vi till Lankawi. Fortsättning följer.....

Barcelona

11 juli 2011 - 15 juli 2011

En tur till Barcelona11-15 juli

Timmerdorfen Strand

26 juni 2011 - 30 juni 2011

Resa till Tyskland, Timmerdorfen Strand med 6 vänner.

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Ullaobo uppdaterar sin resa