hemstad Malmö, Skåne län, Sverige
Senast aktiv - från Stepantsminda, Georgia, USA
Från "Dubai fawlty towers" till Phu Quoc
tisdag 9 februari 2016 - Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Hej resdagboken! (Detta blir ett ytterst komprimerat inlägg, Resdagboken har ständigt haft tekniska problem då jag tidigare försökt posta inlägg därför blir följande text något av en sammanfattning.) Nu är jag iväg på nya äventyr. Till Dubai och Vietnam. Dubai har jag redan hunnit

Sidemen, forsränning och Nyepi
lördag 21 mars 2015 - Ubud, Bali, Indonesien

Glöm Ubud om du vill beundra böljande risterasser och oräkneliga nyanser av grönt, åk till Sidemen istället! Har stannat två nätter och tre dagar i denna pärla till balinesiska by, hade lätt kunnat stanna längre och bara sett riset växa. "Lyxade" till det i Sidemen och bodde på ett

Gili T - Padang bai - Tirtagangga
måndag 16 mars 2015 - Tirta Gangga, Bali, Indonesien

Nu är jag tillbaka på Bali igen, efter två dagars kattfångeri på Gili Trawangan för det fantastiska projektet Cats of Gili (se cats-of-gili.blogspot.com). Cats of Gili är ett TNR(trap-neuter-return)-projekt som omfattar samtliga tre grannöarna Trawangan, Meno och Air. Den främsta drivande

Gili Air - Gili Meno
onsdag 11 mars 2015 - Gili Meno, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Efter ett par lata dagar på Gili Air har jag nu lyckats ta mig hela vägen till grannön Gili Meno, för att lata mig här i några dagar. Det har regnat en hel del de senaste dagarna här, men lite regn får man nog räkna med då det är regnsäsong här, (därav ordet "regn" i regnsäsong,

Gunung Rinjani
torsdag 5 mars 2015 - Gili Air, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Så var man nedkommen från den stora vulkanen Rinjani på ön Lombok. Två dagar tog det att kila upp och ned vulkanen, kvickt som en bergsget! Skämt åsido, igår -dagen efter, kunde jag knappt ställa mig upp på benen, än mindre gå mer än att mödosamt stappla mig fram några meter. Trodde

Mot Rinjani!
söndag 1 mars 2015 - Lombok, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Efter några dagar på Gili Trawangan där jag mestadels latat mig på stranden, cyklat ön runt (det tar typ 30 minuter att cykla runt hela ön) samt snorklat sida vid sida med meterstora sköldpaddor, så har jag nu tagit mig upp i bergen i mitten av ön Lombok. Jag har lyckats dra på mig en

Gili Trawangan, eller: den nya svenska kolonin
torsdag 26 februari 2015 - Gili Trawangan, Nusa Tenggara Barat, Indonesien

Efter några dagar i Ubud, där jag förutom att bli biten av en odåga till apa också bland annat utforskade byarna, floderna och risfälten omkring staden till fots, så är jag nu kommen till ön Gili Trawangan. En av de tre pytteöarna som alla heter Gili-nåt som ligger belägna utanför den

Osolidariska apor i Ubud
söndag 22 februari 2015 - Ubud, Bali, Indonesien

Hej! Nu är jag framme i Ubud, en halvliten stad som ligger mitt i Bali. Eller jag kom rättare sagt fram igår, men då var jag så jetlaggad att jag mest masade mig runt Ubuds gator som i en i en insomnia-dimma. Idag har jag, utvilad och glad i hågen, påbörjat min semester med att hälsa på

Tulum ->Isla Mujeres
torsdag 3 april 2014 - Isla Mujeres, Quintana Roo, Mexiko

Hejsvejs! Jag vet, jag har varit extra urusel på att uppdatera er om denna resa men; bättre sent än aldrig för att dra en gammal utsliten kliché... Jag började min tvåveckors Mexico-resa i Tulum. Någonstans hade jag läst/hört att Tulum skulle vara en fin strand och stad där hippies och

Hejdå Indien, på återseende!
måndag 3 februari 2014 - New Delhi, Delhi, Indien

Får börja med att be om ursäkt för uteblivna dagboksdateringar. Internätet på Havelock Island där jag spenderade de första två veckorna av resan var jättedyrt och när jag väl suttit framför en dator och haft tid att uppdatera resdagboken så har sidan legat nere, idel dåliga

Thailand med Nadja

Thailand med Nadja

12 augusti 2016 - 28 augusti 2016

Tokyo calling

Tokyo calling

5 april 2016 - 13 april 2016

Good morning Vietnam (och Dubai)!

Good morning Vietnam (och Dubai)!

24 januari 2016 - 12 februari 2016

En trevlig resa till Indonesien (och Singapore)

En trevlig resa till Indonesien (och Singapore)

20 februari 2015 - 26 mars 2015

20 januari 2013 - 15 februari 2013

♥ Malaysia

♥ Malaysia

16 mars 2012 - 17 april 2012

Tar flyget till Malaysia där jag bland mycket annat har tänkt snorkla och hitta Nemo vid östkustens öar, känna storstadsdjungelns puls slå i KL, samt take a walk on the wild side i vad som finns kvar av Borneos skövlade regnskogar (där jag även hoppas på att få äran att möta vår utrotningshotade orangea släkting -orangutangen).

Sri Lanka pa 14 dagar

Sri Lanka pa 14 dagar

27 februari 2011 - 14 mars 2011

Hejdå vinterhelvete. Hej Thailand + Kambodja!

Hejdå vinterhelvete. Hej Thailand + Kambodja!

25 november 2010 - 24 december 2010

Vi kommer att skicka ett mail till dig när Veronika uppdaterar sin resa